Je Mooiste Meetapparatuur! Deel2.

Dit topic is gesloten

Ah kijk, das altijd handig voor in de achterzak.

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=1999&mode=view

Deze is daar wat te zwaar voor. Nu nog een gekalibreerde ruisbron. Het manual heb ik al. Een zelfgebouwde ruisbron ook en van tidak ada een ruisbuis met trafotje maar ik moet nog uitzoeken hoe ik daar een ruisbron mee maak (en dan ze proberen te kalibreren)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Een bedieningspaneel, volgepropt met digitastjes. Dat zie je niet vaak bij professionele apparaten.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Yep, digitastjes, waar is de tijd dat er in Elektuur ook ontwerpen stonden waar van die heerlijke dingen opstonden om te experimenteren. Ze waren in de tijd niet echt goedkoop maar dat kon de pret niet drukken.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Ze zijn nog steeds niet goedkoop, vrees ik.
En dan die schakelaar rechtsonder. Er bestaan wel tuimelschakelaars met een hoge "hals", maar dit lijkt me toch iets aparts. fred101 zal met een duidelijker foto op de proppen moeten komen, of hij heeft een slapeloze nacht van ondergetekende op zijn geweten! :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
free_electron

Silicon Member

Op 28 november 2009 20:12:54 schreef pros:
Een bedieningspaneel, volgepropt met digitastjes. Dat zie je niet vaak bij professionele apparaten.

rohde en schwarz zat er vroeger vol van. marconi ook. dit eaton ding lijkt verrekte veel op een marconi design ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
pa3gws

Golden Member

Dat schakelaartje is er een van C&K.
Die heeft daar een hele serie van gehad.
Het waren hele mooie schakelaars met al enige nadeel ze moesten in een vierkant gat gemonteerd.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Op 28 november 2009 20:37:07 schreef pros:
Ze zijn nog steeds niet goedkoop, vrees ik.
En dan die schakelaar rechtsonder. Er bestaan wel tuimelschakelaars met een hoge "hals", maar dit lijkt me toch iets aparts. fred101 zal met een duidelijker foto op de proppen moeten komen, of hij heeft een slapeloze nacht van ondergetekende op zijn geweten! :-)

Beste Pros, dat is geen schakelaar, maar een BNC naar N verloopplug!!
Of bedoel je die zwarte tuimelschakelaar daarboven met een lange hefboom? Daar heb ik nog een paar van liggen van C&K
Oeps, pa3gws is me voor.....

@pa3gws:
boren en vijlen is een goede methode! Er zit toch een afdekplaatje voor het gat!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Dit Eaton ding is Amerikaans, California, geruchten gaan dat de HP noise analyser dit apparaat in een HP kast is. Het manual is helemaal in HP stijl. Zelfde indeling, hoofdstuk opbouw, manier van uitleg. Dat scheelde waarschijnlijk twee keer schrijven :-)

Verder heb ik geen idee waar jullie het over hebben mbt knopjes, als ik maar weet wat ik er mee kan doen ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

philips heeft in de 80's ook de nodige digitastjes gehad bij de pro serie .

ik heb die zwarte schakelaars ook en zaten in een ketelregeling wel zijn deze om en om schakelaars .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nog even over die digitasten, ik meen mij te herinneren dat er op de bodem "shadow" opstond, was dat het merk ofzo? Of iets anders?

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
fred101

Golden Member

Op 29 november 2009 02:19:06 schreef testman:
philips heeft in de 80's ook de nodige digitastjes gehad bij de pro serie .

Pros bouwt dus helemaal niet zelf, dat laat hij door Philips doen. Nu komt de waarheid naar boven >:-)

Dat ding is gewoon een plastic aan/uit schakelaar, is dat zo bijzonder ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
pa3gws

Golden Member

@Tidak Ada
Boren en vijlen en zelfs de figuurzaag gaat perfect.
Maar dat is meestal alleen voor mensen zoals wij de echte hobbyisten dus.
Maar ik heb ze jaren geleden in de electronika handel zelf verkocht.
En dan haken de meeste mensen af want een rond gaatje boren is veel gemakkelijker.
Ikzelf heb ze regelmatig gebruikt gewoon omdat ze mooi zijn. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

We gebruikten ze ook op het Lab hoor! En dan ging boren en vijlen vaak toch nog net ietsje sneller dan op de freesmachine en zelfs dan ontkwam je niet aan de vijl om het laatste rondinkje uit de hoeken te halen.
Vierkantegatenboor misschien? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Ken ik ;-) , maar alleen geschikt voor hout :P
Zijn die dingen overigens tegenwoordig zo goedkoop?? OK het is HBM, maar toch.....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 29 november 2009 16:25:35 (22%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

de bijdehandjes van tegenwoordig antwoorden dan vast met: "Ja, je hebt niet gezegd dat ie voor metaal moest zijn..."

IF you can't convince them, then confuse them!
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Vierkante gaten: zouden er ook geen ponsen bestaan, zoals je met PGtrekkers gaten maakt voor wartels?
Voor Sub-D gaten bestaan ze alleszins.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

ik zie een ( vierkant) gat in de markt voor zoiets .

er zijn ook vierkante glazen en die geven geen kringen , daar heeft iemand ook op ingehaakt en die zal nu wel een mooi vierkante villa hebben in spanje dus......

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mijn eerste oscilloscoop: een Hitachi V-422. ^^

Plaatjes zijn klikbaar, maar onderste twee zijn brakke kwaliteit.
http://i236.photobucket.com/albums/ff7/graafvaag/Fotos-1337-1.jpg?t=1259589614
http://i236.photobucket.com/albums/ff7/graafvaag/Fotos-1334-1.jpghttp://i236.photobucket.com/albums/ff7/graafvaag/Fotos-1336-1.jpg

Hij heeft meteen een probleem met een dimmer met P-FETs opgelost. Middelste plaatje toont het voltage op de gate met een te grote pull-up weerstand, onderste plaatje dezelfde gate met gecorrigeerde weerstand.

De intensity en backlight potmeters zijn een beetje brak, en nieuwe probes zou ook geen overbodige luxe zijn. Maar ik ben erg tevreden. =)

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

fred , ben je bij de tu/e geweest ?

http://sharon.esrac.ele.tue.nl/verkopen/gif1200/1378.jpg

http://sharon.esrac.ele.tue.nl/verkopen/gif1200/1378.jpg

dit is dat eaton toestel van jou toch ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Zit ook al een vierkant gat in ;-)

Maar alle gekheid op een stokje, een leuk tweekanaals scoopje.
Heb je gisteren die posting op CO (Het Grote Interessante Aanbiedingen Topic) gezien over die goedkope probes bij DX ?

Verder zou ik de intensiteit niet zo hoog opvoeren. Dat is slecht voor je scherm en het spoor wordt ook onnodig dik.

@ Testman:
Nee, ik ben er geweest ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hey Tidak Ana, die had ik nog niet gezien nee! Ik heb niet zo'n heel erg hoge dunk van DX, maar voor die prijs wil ik het best proberen.

De intensiteit stond niet erg hoog hoor, de camera van mijn mobiel faalde in het halfdonker. Kijk maar naar de gewone 'power on' LED die ook zo fel lijkt. IRL was het gewoon een net dun streepje. =)

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag
fred101

Golden Member

Testman, die heeft Tidak opgehaald voor mij. Samen met wat HP kerstverlichting:

http://www.uploadarchief.net/files/download/5551_donker2klein.jpg

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten