het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

TI heeft een leuk ontwikkelkitje voor de cc430 microcontroller, de eZ430-Chronos:

https://www.ti-estore.com/Merchant2/graphics/00000001/eZ430-Chronos.gif

Voor meer info: http://wiki.msp430.com/index.php/EZ430-Chronos?DCMP=Chronos&HQS=Ot…

Te bestellen op http://www.ti-estore.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Produc…
De prijs: 49 dollar + 16 dollar shipping. Als je de "MCU2009-06" couponcode invult, krijg je 24 dollar korting. Voor 41 dollar inclusief shipping heb ik dus een nieuw horloge met hartslagmeter besteld :D.

Met dank aan www.hackaday.com

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Dan kom je toch bedrogen uit, want voor de hartslag functie moet je nog een aparte borstband kopen. In het horloge zit alleen de ontvanger. Verder alsnog een grappig ding voor weinig geld, natuurlijk.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

En de enige bijpassende hartslagband die ik kon vinden, kost 50 euro plus shipping. Verder is het een erg leuk horloge, aangezien het ding niet alleen kan ontvangen, maar ook zenden (er is bijvoorbeeld al code om het ding als computermuis te gebruiken).
En ik was toch nog op zoek naar een horloge :P

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

wel een heel mooi ding! maar ik weet nu al hoe dat gaat... ik kom er toch niet aan toe om er zelf goed iets mee te gaan doen, dus blijft het bij alleen maar demo-progs en werk van anderen. Toch een mooi ontwikkelplatform(pje)!

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

vandaag hcc utrecht geweest
is niet zo groot meer amper één hal met koopprodukten.
Toch paar dingen gevonden
nieuwe rackserver zonder ram of hd voor 30 euro
lcd fotoframa met afstansbediening 20 euro
bluetooth muis 20 euro
minolta kleuren laser met toners 70 euro
speciale schroevendraaiers oa voor wii 2 euro

enz...
allemaal nieuw

en wat is nu de interessante aanbieding die we allemaal kunnen gaan halen?

[Bericht gewijzigd door EdwinNadorp op zondag 29 november 2009 00:46:14 (30%)

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

tja hangt van jezelf af, maar voor minder dan 100 een complete rackserver bijvoorbeeld

Lucky Luke

Golden Member

zit net ff door de nieuwe producten van DX te bladeren. Beetje zinloos want eigenlijk niks nodig. Maargoed, ik kwam dit tegen:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29107

2 60Mhz oscilloscope probes voor net geen 10 dollar. 't kan eigenlijk niet voor die prijs... Maar mijn scope is ook maar 15Mhz...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ebay staat vol met die probes, voor vergelijkbare prijzen.

Ik heb ze ook en ze werken beter dan mijn zelfgemaakte probes, maar slechter dan mijn 200MHz philips probes. :)

Een blokpuls met een breedte van 10ns is er nog goed mee te onderscheiden, blok met overshoot. M'n zelfgemaakte probes geven slechts een bobbeltje weer, m'n 200Mhz probes nog een perfect vierkant blok.

Dat ter vergelijking. Maar goede koop voor dat geld dus.

knip

mod edit: lijkt me niet de bedoeling. :-)

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 3 december 2009 14:28:05 (74%)

Op 29 november 2009 20:10:48 schreef Lucky luke:
zit net ff door de nieuwe producten van DX te bladeren. Beetje zinloos want eigenlijk niks nodig. Maargoed, ik kwam dit tegen:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29107

2 60Mhz oscilloscope probes voor net geen 10 dollar. 't kan eigenlijk niet voor die prijs... Maar mijn scope is ook maar 15Mhz...

Grappig, heb net ongeveer dezelfde probes besteld op ebay, maar die zouden tot 100mhz gaan :P Volgens mij zijn het allemaal dezelfde probes maar wordt er wat afgerommeld met de specificaties...

een uC kitje voor 6,60 euro, das nooit erg.
http://nl.farnell.com/jsp/displayProduct.jsp?sku=1775251&action=vi…

en de ST pagina ervoor:
http://www.st.com/mcu/contentid-130-113-STM8S_DISCOVERY.html?wt.mc_id=…
ik ga dr denk ik wel een bestellen, alleen kom niet aan de 50 euro van farnell.
dus als ik met iemand kan meebestellen, graag

[Bericht gewijzigd door Riktw op vrijdag 4 december 2009 16:28:09 (20%)

Tidak Ada

Golden Member

Neem je er toch gewoon tien.............!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
free_electron

Silicon Member

Da kitje is echt goed. ik heb er een tros liggen >:)
der zit ene touch systeem op als demo , een USB jtag programmer en debugger ( die kan je er af kraken om te gebruiken voor je eigen circuitjes ) en ene cdrom met een compiler en ontwikkeltool. Code is gelimiteerd tot 16K , maar das al flink wat.

je kriojgt er de sourcecode van de touchlibrary bij. Je kan eender welke pin en combinatie van pinnen van de cpu als 'touch' programmeren. ti sene leuke processor. En .. hij is zelfs goedkoper dan de goedkoopste pic ...

Er zijn al flink wat klanten voor

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
free_electron

Silicon Member

drat. vergeten.

Bij Sure electronics hebben ze prachtige SMD stockeerdoosjes. ik heb net hun ganse stock opgekocht (tis te zeggen vorig weekend besteld. ze waren vandaag mee met ups...)

2.1 dollar voor 20 doosjes. transparant deksel met stalen bladveer om ze open of dicht te chouden. doosjes klikken in elkaar.

http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=600
er zijn ook 2 grotere modellen :
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=603
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=602

meteen daar van ook nog een bak bijbesteld.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
help

Golden Member

Als de animo voor die uC kitjes een beetje groot is kun je er toch een heel aantal tegelijk bestellen en dan verder verdelen !?
Ik heb iig wel interesse in 1 a 2 stuks.

die kitjes lijken mij idd best interessant.
ik heb geen eigen bedrijf om mee te bestellen maar via oka in groningen kan ik ze eventueel wel bemachtigen en wil ik ook best anderen zo'n ding opsturen.

@free: heb ik eens van die doosjes gehad waarbij de dekseltjes naar verloop van tijd krom gingen trekken. Hopelijk is dit betere kwaliteit want anders willen ze alsnog graag uitwisselen met hun buurman.

@hieronder: apart inderdaad. Wel mooie aanbieding!
Alleen ze zeggen dat het een samplerate heeft van 5GS en een bandbreedte van 40MHz. Of toch niet, bij overig staat real-time samplerate 400MS dus dat is dan 5 punten per Hz.
Maar toch, niet te vergelijken met een gewone scoop, en persoonlijk heb ik de laatste liever, tenzij er plaatjes op de pc bij moeten oid.

[Bericht gewijzigd door MAH op zaterdag 5 december 2009 12:30:39 (10%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Bij conrad is er iets vreemds aan de hand, de Rigol VS5042 USB Osciloscoop staat daar per stuk voor 449,00 en dat wordt 244,02 per stuk als je er vijf koopt. Dat is een korting van 45%, je zou haast denken dat ze een fout hebben gemaakt.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=123969

Lucky Luke

Golden Member

Sparkfun gaat op 7 januari 2010 $100 per huishouden aan spullen gratis weggeven. Je betaalt alleen verzendkosten, invoerrechten en dat soort gedoe (wat alsnog aardig kan oplopen, maar dat heb je sowiso)

Er zitten uiteraard een paar kleine addertjes onder het gras, lees hier:
<wilde een linkje geven maar hun site ligt 'r een beetje uit... Het staat ergens bij news, en het komt ook af en toe voorbij op hun banner aan de bovenkant. www.sparkfun.com >
Maar 't is alsnog een erg mooie aanbieding.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 5 december 2009 11:28:39 schreef MAH:

@hieronder: apart inderdaad. Wel mooie aanbieding!
Alleen ze zeggen dat het een samplerate heeft van 5GS en een bandbreedte van 40MHz. Of toch niet, bij overig staat real-time samplerate 400MS dus dat is dan 5 punten per Hz.
Maar toch, niet te vergelijken met een gewone scoop, en persoonlijk heb ik de laatste liever, tenzij er plaatjes op de pc bij moeten oid.

Hoe werkt dat dan precies? 400MS betekent toch 400 miljoen samples per seconde? Of zit ik kan gigantisch fout? Maar anders heb je toch veel meer meetpunten per Hz?

wanneer je lagere frequenties meet natuurlijk wel. Maar wat je vaak tegenkomt is dat wanneer ze een samplerate per kanaal van 100MS geven ze een freq bereik van 50MHz op. Dan heb je dus een driehoek op je scherm staan ipv een sinus. In dit geval zal het dus 400MS zijn (ik neem aan op 2 kanalen) wanneer je ze dus alle 2 gebruikt blijft er nog 200MS per kanaal over, delen door 40MHz geeft 5 punten per Hz.

Als trancient met 5GS is dit een mooi ding. Dan neemt ie eerst op, slaat dit intern op, stopt de meting en stuurt het door naar de pc.

Dit soort apparaatjes is leuk om een signaaltje direct op de computer te kunnen plotten zodat je het in een rapportage kan verwerken, of voor als je situatie een gewone scoop niet toelaat(onderweg oid) Maar zelf gebruik ik mijn oude tek liever dan mijn usbscoop. Klikken om een range te veranderen is toch anders dan gewoon aan t knoppie draaien.

Maar stel dat je met 5 personen samen bestelt heb je er wel een leuk dingetje aan voor die prijs, maar vergelijk dat bedrag ook met wat je voor een goede 2ehands analoge scope betaald.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 5 december 2009 14:48:15 schreef Lucky luke:
Sparkfun gaat op 7 januari 2010 $100 per huishouden aan spullen gratis weggeven. Je betaalt alleen verzendkosten, invoerrechten en dat soort gedoe (wat alsnog aardig kan oplopen, maar dat heb je sowiso)

Er zitten uiteraard een paar kleine addertjes onder het gras, lees hier:
<wilde een linkje geven maar hun site ligt 'r een beetje uit... Het staat ergens bij news, en het komt ook af en toe voorbij op hun banner aan de bovenkant. www.sparkfun.com >
Maar 't is alsnog een erg mooie aanbieding.

http://www.sparkfun.com/commerce/news.php?id=305
wat ik ervan begrijp dimp je voor 100 dollar aan zooi in je winkelwagen, rekent af en betaald alleen verzenden.
correct me if i am wrong

Op 5 december 2009 07:35:11 schreef help:
Als de animo voor die uC kitjes een beetje groot is kun je er toch een heel aantal tegelijk bestellen en dan verder verdelen !?
Ik heb iig wel interesse in 1 a 2 stuks.

hmm ik stamp wel ff een animo/samenkoop topic uit de grond
//edit//
tadaa:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/79629

Lucky Luke

Golden Member

Op 5 december 2009 16:57:58 schreef riktw:
http://www.sparkfun.com/commerce/news.php?id=305
wat ik ervan begrijp dimp je voor 100 dollar aan zooi in je winkelwagen, rekent af en betaald alleen verzenden.
correct me if i am wrong

Klopt.
Je kan 1 bestelling doen op die dag, tussen 9AM en 11PM maar dat is MST, weet niet wat het in NL tijd is. Er is geen max. order bedrag, ook geen min. order bedrag. Zit je boven de 100 dollar, dan betaal je alleen het stuk boven de 100 dollar (+verzending, invoerrechten etc.). Zit je onder de 100 dollar, dan betaal je niks. Je betaalt dan alleen de verzendkosten, invoorrechten etc. Ze doen orders tot ze 100.000,-- dollar hebben weggegeven (of tot eerder genoemde sluitingstijd, wat het eerst bereikt wordt). Maximaal 1 order per huishouden/adres. Het is toegestaan uitverkochte dingen te backorderen, maar je kunt geen cadeaubonnen kopen op de free day. Als je distribiteur bent mag je niet meedoen. Het kan zijn dat je pakje door de drukte wat later wordt verzonden. Je moet met paypal of creditcard betalen.

Volgens mij zijn dat de belangrijkste addertjes wel. Oja, je mag niet valsspelen... Maar 100 dollar gratis spul is wel genoeg toch?

Ik vind het een superaanbieding, maar ben 'n beetje bang dat ik net achter het net vis of nogal veel kwijt ben aan invoerrechten...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
free_electron

Silicon Member

Op 5 december 2009 11:28:39 schreef MAH:

@free: heb ik eens van die doosjes gehad waarbij de dekseltjes naar verloop van tijd krom gingen trekken. Hopelijk is dit betere kwaliteit want anders willen ze alsnog graag uitwisselen met hun buurman.

deze zijn heel goed gemaakt. het deksel sluit volledig af en het is nog enes vergredneld ook. je moet op een pal duwen vooraleer het deksel open. ( het schiet dan open door de bladveer ) ik heb al 'testen' gedaan door zo een tray een aantal keer van tafel te gooien.
geneen deksel springt open.

alleen jammer dat ze maar de 4 pastelkleuren hebben. op ebay vind je fotos met fellere kleuren. ik zou graag die 4 andere kleuren hebben ook....
wit = weerstanden 0603
roze = caps 0603
grijs = transistoren en diodes
groen = de rest

en dan de andere 4 kleuren kan ik gebruiken voor 0402 ...

0805 had ik al in gelijkaardige dooses.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 5 november 2009 18:57:05 schreef 6502:
Een Rigol DS1052E voor $412 (= 277 euro) bij DealExtreme. Echt duur lijkt me dat niet.

3 weken na hem te bestellen heb ik hem mogen ontvangen. Nog geen duane- of invoerkosten moeten betalen, al bij al een mooie koop kunnen doen.

Dit topic is gesloten