autoradio aansluiten via netvoeding... lampje blijft knipperen

moet de oranje draad niet hoog of laag gemaakt worden?

Als een soort van voeding enable? dat hij daarom pulseerd?

Ik roep ook maar wat.

Probeer eens een zwaardere voeding of een boel dikke elco's over je voeding. Krijg het idee dat hij de startstroom niet kan leveren.

Op 6 december 2009 05:43:32 schreef Gerwin:
moet de oranje draad niet hoog of laag gemaakt worden?

Als een soort van voeding enable? dat hij daarom pulseerd?

Ik roep ook maar wat.

hoe hoog of laag? ik hing de orange aan een gele 12V en bleef hetzelfde.

Op 6 december 2009 11:06:51 schreef JuuL:
Probeer eens een zwaardere voeding of een boel dikke elco's over je voeding. Krijg het idee dat hij de startstroom niet kan leveren.

hoezo de startstroom niet? hij levert toch 12V? :s

extra info:

ik kan echt niet meer volgen, nu ik deze morgen nogmaals de fan probeerde aan de voeding draait ze niet meer en het lichtje van de voeding pinkt nu helemaal aan en uit... ik deed exact hetzelfde als gisteren..

De voeding is inderdaad enkel +12V/5A.
Het aansluitschema van de plug staat op de sticker van de voeding.

Waarschijnlijk heb je een voeding gerecupereerd die problemen gaf met de Digicorder. Ze zijn gelijmd, helemaal ingekapseld en nauwelijks herstelbaar. Die mag bij het electronisch afval op het containerpark.

maar de tester gaf toch 12V? :s

Dat zegt nog niets over de kwaliteit van die 12V, en of deze inklapt bij belasting.

een 12V 5A voeding is haast niet te vinden, laat staat gratis... mijn hoop zit wel bij deze...
hoe kan je nu weten of ze al dan niet gaat, mij leek ze toch in orde te zijn

iemand nog meer info aub?
het lampje werkt dus perfect é, maar de radio of fan niet (en een fan verbruikt toch ook zoveel niet :s?)

suggesties?

graag hulp, ik ben al dagen, weken verder en nog steeds werkt de radio niet...

gewoon eens belasten met een lamp uit een auto of bromfiets??

kijk maar eens of dat wel werkt.

graag hulp, ik ben al dagen, weken verder en nog steeds werkt de radio niet...

de autoradio aan/uit schakelaar pinkt constant aan en uit. De radio is onmogelijk op te zetten en als ik de voeding bekijk (hier zit ook een lichtje op zodat je kan zien dat deze onder stroom staat) pinkt deze eveneens mee (niet aan en uit maar minder fel naar fel licht).

Pak nou eens een zwaardere fatsoenlijke voeding, dit lijkt erg op een te zwakke voeding...

en een condensator lost dat niet op?

Je moet onderscheid maken tussen spanning en stroom.
De voeding die je hebt geeft op zich nog 12V, maar is niet meer in staat om 5A te leveren.
Een test die je zelf kan doen: sluit een autolamp van 21W aan.
Als de lamp brandt is het OK, als ze niet brandt, en het ledje op de adapter gaat minder fel branden, of knippert, dan is de adapter 'versleten'.

(Een lamp van 21W trekt ongeveer 2A, maar om die te laten branden heb je kortstondig meer stroom nodig. Een test met een 50W lamp zal wellicht niet lukken omdat de adapter in beveiliging zal gaan vanwege te te hoge startstroom)

ok, morgen weet ik weer wat doen --> kijken voor een lamp van 21W!

Op 6 december 2009 20:11:17 schreef babbelut:
een 12V 5A voeding is haast niet te vinden, laat staat gratis... mijn hoop zit wel bij deze...
hoe kan je nu weten of ze al dan niet gaat, mij leek ze toch in orde te zijn

Paar euro, kun je zelf maken zoveel als je zelf wilt. En zit in een half uurtje in elkaar.
http://www.circuitsonline.net/schakelingen/33/voedingen/5-a-gestabilis…

Ik ken er absoluut niks van :s

Het mag ook 10A zijn vb.. Zou dat veel verschil maken...?

Misschien goede zielen uit Belgie of uit de buurt die mij dit dan kunnen maken? :s

Is er iemand die dit aub wilt maken? Ik ken absoluut niks van solderen, printplaten, condensators, enz. maar ik heb wel nood aan de voeding :s

bedankt!

Ik zei toch al dat ik niets ken van die dingen :s
ik ken velleman, maar mijn kennis is nihil om op die site iets te gaan zoeken/vinden :s

heb er een mail naar gestuurd, maar de meesten die ik zo aanstuur antwoorden niet of vragen enorm veel geld...

Staan nog tig anderen op marktplaats, of nieuw voor een euro of 30 in diverse webwinkels. Niet echt CO-materie meer op deze manier.

Die voeding is hoogstwaarschijnlijk een schakelende voeding.
Probeer het eens met een gewone "gewikkelde" transfo van 12V.

hoezo de startstroom niet? hij levert toch 12V? :s

12volt is geen opstartstroom... 12volt is een vanzelfsprekend een spanning. Leerstof 1e middelbaar.

[Bericht gewijzigd door Koert op (41%)]

wat is een schakelende voeding?