Show your projects! Part 17.

Dit topic is gesloten

Welke codering heb je gebruikt voor te communiceren met de RX/TX modules en aan welke bitrate?
Heel mooi project!

[Bericht gewijzigd door Rewer op vrijdag 25 december 2009 10:39:23 (10%)

Digital Love

Op 25 december 2009 10:25:07 schreef jpeeters:
Dit picje draait overigens maar op 4Mhz, vanwege het stroomverbruik en omdat mijn andere draadloze applicaties ook op 4 Mhz draaien.
Ik heb er voor gekozen om de menuus als bitmapjes eerst te tekenen met bitmap2lcd en daarna te converten met Daves lcdmate plugin. Dus de menuus worden niet gecreerd met box of line commando's o.i.d. maar zijn gewoon een monochroom bitmapje.

Verder heb ik het geschreven in Proton pds. Het touchscreen lees ik uit met 2 adc ingangen en hang er met een subroutine een X en Y waarde aan zodat ik altijd weet waar er wordt gedrukt.

Ach zo, dat licht al veel van het mysterie op.
Thx...

Op 25 december 2009 10:38:20 schreef Rewer:
Welke codering heb je gebruikt voor te communiceren met de RX/TX modules en aan welke bitrate?
Heel mooi project!

dank je, 1200 baud

fred101

Golden Member

Vanwege wat medische probleempjes mag ik niet langer dan een half uur tot een uur achter elkaar zitten. Nu vergeet ik nog al eens de tijd dus heb ik eens iets nuttigs gemaakt. Voor mij een heel nieuw soort project omdat het digitaal achtig is, op gaatje print zit en niks met HF te maken heeft. Het stelt niet veel voor maar is wel handig. Mijn werktafel heeft een eigen zekeringkast/aardlek/hoofdschakelaar. Als ik de hoofschakelaar omzet start de timer vanzelf, dat kan ik dus niet vergeten, en gaat mijn verlichting aan. Na een instelbare tijd (30 tot 180 minuten) springt de verlichting uit en zit ik in het donker (voor de veiligheid zit niet alle licht er op, best lullig als je in de buurt van 1000V zit te meten en het licht springt uit.
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc_2979.jpg

Zelfs op gaatjes print kan ik het er dead bug uit laten zien, goed he ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

kon je niet beter een buzzer af laten gaan? lijkt me een stuk veiliger als je indd met 1000v zit te spelen.

PIC-projectje in kerstsfeer met de kinderen:

http://img30.imageshack.us/img30/8905/1008691.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/2388/1008692.jpg

http://img96.imageshack.us/img96/2600/1008694h.jpg

Eigenlijk gewoon het schema en hex-file van deze site geplukt, maar dan in de vorm van een kerstster gemaakt.
Padjes van de leds groot genoeg gemaakt zodat m'n kinderen (5 en 7) ze zelf konden solderen en daar zijn ze dan natuurlijk reuze trots op.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
fred101

Golden Member

Nee, die negeer ik (on)bewust. Ik heb een keukenwekker geprobeerd en dat werkte ook niet. Dit is wat drastischer en werkt nu redelijk. Ik zit niet in het stikke donker hoor. Ik heb twee buro lampen, en een rij halogeen spots er boven. Alleen de burolampen gaan uit.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

echt aggresief zou zijn sluiting maken tussen aarde en 0 , zodat je de aardlek moet resetten in de mk en dan loop je op en neer en heb je meteen beweging ( en anders doe je nooit de driemaandelijkse test )

waar rook was, werkt nu iets niet meer

En ondertussen ben ik ook weer bezig met een projectje:
Een kristaloscillator tester.

foto's komen als het projectje klaar is,
het schema komt van een boek van elektuur: 303 schakelingen

Op 25 december 2009 18:17:39 schreef testman:
echt aggresief zou zijn sluiting maken tussen aarde en 0 , zodat je de aardlek moet resetten in de mk en dan loop je op en neer en heb je meteen beweging ( en anders doe je nooit de driemaandelijkse test )

:D

of gewoon tussen de fase en de 0?

klein is fijn

Moderator

Klein projecten ter voorbereiding op Rosmalen 2010: De 10W TDA2003 versterker.

http://www.kleinisfijn.nl/co/uploads/thumbs/hpim7141.jpg

Alleen, nu wil ik het ding in elkaar solderen, blijk ik geen 1.0Ω en 2.2Ω 1/4W weerstanden in through hole versie te hebben..

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op vrijdag 25 december 2009 20:15:02 (24%)

leime

Golden Member

@kif

ga je die dan als bouwpakketjes verkopen oid? iig een hele mooie print! (voor de weerstanden: mail me maar mocht het nodig zijn)

Ik kom waarschijnlijk wel naar rosmalen 2010, wordt er binnenkort niet al een topic geopend? :p

Op 25 december 2009 20:12:30 schreef klein is fijn:
Alleen, nu wil ik het ding in elkaar solderen, blijk ik geen 1.0Ω en 2.2Ω 1/4W weerstanden in through hole versie te hebben..

Waarom ben ik niet verbaasd? >:)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Je *zou* natuurlijk een stuk of 4 SMD weerstanden van 250 mohm aan elkaar kunnen solderen om de afstand te overbruggen...

Of gewoon twee draadjes aan zo'n weerstandje solderen om er een through-hole component van te maken.

Ik vond die SMD versie van de witte LED voeding juist wel gaaf, omdat hij zo klein en compact is, en mensen (zoals ik) die weinig ervaring hebben met SMD daar op kunnen oefenen.

Overigens gebruik ik die dingen (heb er toen 2 gekocht) bijna elke dag, het zijn erg handige, kleine "zaklampjes" voor als je ergens in moet gluren, componentnummers moet lezen, gevallen onderdelen moet zoeken, etc. Ze doen het ook allebei nog op de eerste (bijna lege) batterij.

Waarom eigenlijk zo'n versterkertje? Ik vraag me af of er veel mensen zijn die daar echt een doel voor hebben, en het gadget factor lijkt me toch een stuk lager dan die van de witte LED schakeling.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
klein is fijn

Moderator

Op 25 december 2009 20:22:20 schreef leime:
ga je die dan als bouwpakketjes verkopen oid?

Dat was het plan ja. Ik heb voor de versterker gekozen omdat het een schakeling is die goed toepasbaar is als je zelf iets groters aan het bouwen bent waar geluid uit moet komen. Het gadget gehalte is misschien dan niet zo hoog, maar de toepasbaarheid wel.

(voor de weerstanden: mail me maar mocht het nodig zijn)

Dank je voor het aanbod, maar ik haal even een setje bij Dick, ik mis nog meer waardes.

Op 25 december 2009 20:36:04 schreef pros:
Waarom ben ik niet verbaasd? >:)

Hehe, das het ergste ja, in SMD heb ik beide waardes in drie maten. 1.0Ω zal ik ook nog wel in iets groters dan 1206 hebben als ik even doorzoek.

Op 25 december 2009 21:52:17 schreef SparkyGSX:
Je *zou* natuurlijk een stuk of 4 SMD weerstanden van 250 mohm aan elkaar kunnen solderen om de afstand te overbruggen...

Of gewoon twee draadjes aan zo'n weerstandje solderen om er een through-hole component van te maken.

He bah. :P Ik ga niet een mooie print maken om er vervolgens prutswerk op te solderen. ;)

Ik vond die SMD versie van de witte LED voeding juist wel gaaf, omdat hij zo klein en compact is, en mensen (zoals ik) die weinig ervaring hebben met SMD daar op kunnen oefenen.

Wees gerust, dit wordt niet de enige kit. Ik ben nog aan het brainstormen voor een gave SMD kit met hoger gadget gehalte. De inhoud van die kit blijft natuurlijk wel een geheimpje.

Leuk om te horen dat die dingen goed gebruikt worden. :)

Wat dacht je van een schakelende labvoeding op batterijen, in zakformaat? Natuurlijk wel met CV en CC modes, en een uitgangsspanning die zowel hoger als lager kan liggen dan de voedingsspanning van het ding. Bonuspunten als hij ook nog stroom kan sinken ;-)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
klein is fijn

Moderator

Tuurlijk, zal ik er meteen een tricorder bijbouwen?

free_electron

Silicon Member

tricorders zijn peanuts. Een transporter is wat we nodig hebben !

> Help mijn schakeling werkt niet.
> Momentje, ik kom af, (druk op knop) bziewiewiewieeee....

Als je hem af hebt mag je deze coordinaten invoeren om hem uit te testen: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=sonador+co…

ik zorg voor een stuk gecarboniseerd dood koebeest en een berg frieten...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

[off-topic] mooi zwembad free :)[/off-topic]

@KIF mooi printje. Al een idee wat ze straks gaan kosten?

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
klein is fijn

Moderator

Op 25 december 2009 23:47:27 schreef tinus016:
@KIF mooi printje. Al een idee wat ze straks gaan kosten?

Wel een idee, maar ik ga nog geen prijzen roepen zonder overleg met het team. Ik kan wel zeggen dat het niet al te duur word voor een kitje met alle onderdelen en printje.

Gezien het feit dat de onderdelen (volgens de tekst bij het ontwerp onder schakelingen) zo'n 7.50 euro kosten, daar de print nog bij moet en natuurlijk een winstmarge voor het forum, zal dat op 12.50 - 15.00 euro uitkomen, ongeveer? Het zal, hoe dan ook, toch een stuk meer worden dan de 5 euro (toch?) voor het witte LED printje.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Op 25 december 2009 23:24:05 schreef free_electron:

Als je hem af hebt mag je deze coordinaten invoeren om hem uit te testen: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=sonador+co…

Zo vlak om de hoek van Radio Shack.. why am I not surprised :+

Dit topic is gesloten