@Free: Die LED verlichting is best handig.... I.t.t. een TL-buis buigt het mee met de plank
Verder een super werkplek, en dat geldt ook voor de foto's in de andere topics. @Testman: Je kunt nooit genoeg voedingen hebben. Ik tel er zo al 7
Dit topic is gesloten
Golden Member
@Free: Die LED verlichting is best handig.... I.t.t. een TL-buis buigt het mee met de plank
Verder een super werkplek, en dat geldt ook voor de foto's in de andere topics. @Testman: Je kunt nooit genoeg voedingen hebben. Ik tel er zo al 7
Op 13 december 2009 12:55:38 schreef Sine:
Aah .. maar dan gaat het nut van een scheidingstafo weer voorbij.Voor scheidingstrafo's heb je isolatie bewakers.
Nee, zoals testman eerder aangaf gebruikt hij de scheidingstrafo om te voorkomen dat overal de stroom erachter weg gaat.
Dit is dan wel een duur geintje, want de trafo verbruikt wel de hele tijd stroom, maar ik neem aan dat testman hier meer van weet dan mij.
Free en testman: wooohooaa!! Als je zo'n ingericht stekje ziet, kriebelt het meteen. Ik ben niet vlug jaloers maar jullie vragen er gewoon om!
Ik zal m'n 'labo' ook nog eens moeten reorganiseren als er wat meer tijd is.
Op 13 december 2009 00:30:24 schreef free_electron:
op de werkbank een 21 inch 1920x1080 met daarop aan het spelen 'interstella 5555' ( zoek het op youtube...) Leuke soundtrack voor als je aan jet pcb layouten bent.(haddikal)
Free: probeer deze ook eens:
Virtual Vault - Boundary (Original Mix)
009 Sound System - Holy Ghost
Junk Project - Control
Push - The Legacy
Push - Universal Nation
Ik vind ze zelf lekker draaien op de achtergrond als ik bezig ben, trouwens, op de twee laatste kunnen we trots zijn, ze zijn naar de hand van Mike Dierickx, nen Aantwerpenair...
- - big bang - -
de scheidingstrafo is een ringkern 230v en trekt stby 7 watt weg , maar ik heb er een relaissturing op met inschakelvertraging op een 20ohm weerstand . dus als de stotz voor de trafo eruit gaat ( b6amp ) komt hij niet auto terug , dan moet de groene knop eerst ingezet worden . de 0,03 werkt prima en ik heb idd de 0 aan aarde hangen . een 230v als werkt niet met aarde 0 sluiting en een krachtversie wel dus zit er die 1 tussen .
en ik heb 14 voedingen maar er staan er een paar bovenop de plank ( verdrongen door de delta's )
de trafo heb ik uit de sloopschool ( practicumlokaal )en waren het nieuwste in dat lokaal .
Silicon Member
Op 13 december 2009 09:14:16 schreef pe5ocb:
[...]Dat gedoe met inzoomen kun je trouwens vermijden door een 2e keer dat kanaal te openen, zoom je er met 1 in dan krijgt de andere 2 kleuren, waarvan de ene kleur is van het deel waar je naar kijkt of zoiets.
en net dan liegt dat ding. de area die je selecteert in je originele trace is NIET degene die je te zien krijgt in je zoom window !!!
het was zichtbaar door de cursors te verplaatsen in het origineel vesnter. je sleept de cursor in de het highlighted blok en de cursor komt niet in de zoomtrace ... hij staat ergens anders ... Let op: dit is alleen bij de 32 kanaal digitale analyser voor de wavesurfer . en tis net datgene wat ik aant gebruiken was ...
@bigbang. das iets teveel boenke-boenke-boenke... en ze zijn te kort. Als je de juist 5555 hebt op youtube duurt het meer dan een uur... ideaal om een print af te werken. enfin we dwalen af.
[Bericht gewijzigd door free_electron op zondag 13 december 2009 19:36:33 (11%)
Nou eindelijk ben ik klaar met m'n eigen werkplek creëren. Ben net verhuisd en in de hobbykamer lekker mijn eigen bureau met elektronica erboven gemaakt zoals ik dacht dat handig zou zijn. Voorlopig bevalt het allemaal prima.
Hier een linkje naar mijn eigen website met daarop nog meer foto's van de bouw enzo.
http://www.diveralpha.nl/photogallery.php?album_id=24
Als jullie nog tips hebben hoe ik mijn knutselplaats kan verbeteren hoor ik dat graag.
Groetjes Diver
Leuke werkplek, diveralpha.
binnenkort de mijne ook eens posten
Mooi gedaan man!
maar als je een adapter in een stopcontact steekt valt hij dan niet naar beneden? Of heb je daar soms iets op gevonden?
Moderator
In goede WCD's blijven ze hangen, ik heb dit al jaren zo.
Golden Member
Inderdaad flush ik zelf heb al ruim 7 jaar tafeldozen op zijn kop onder apparaten stelling zitten .
Er zit zelfs een voeding van mijn fluke bij, geen kleine jongen maar toch blijft die hangen .
En van een gerenomeerd merk zoals in link te zien is .
http://www.uploadarchief.net/files/download/brennenstuhl%20stekkerdoos…
Hier in het geheel .
Ik heb eigenlijk geen flauw idee, ik gebruik geen trafo's al mijn apparatuur heeft een "normale" stekker met eventueel een voeding erin zoals bij mijn laptop. Is ook erg handig
ja de brennenstuhls zijn goed echter zijn de varianten met kinderveiligheid klote , die dingen schuiven erg slecht .
en ik zet er ook de boormachine op als dit te erg is .wel jammer dat de ruimte voor een adapter zorgt dat er geen stekker langs kan aan weerszijden . die van kaiser zijn zo dat in een 10 blok ook 10x 12v 1 amp adapter kan , en wel de conventionele knollen .
die heb ik nog een paar liggen van onder oude bureau's gehaald 6 voudige en een paar 12 voudige uit een serverkast .
Op 28 december 2009 21:55:16 schreef DiverAlpha:[....] Is ook erg handig
Ben jij linkshandig, D.A.??
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 28 december 2009 22:12:50 (35%)
Euhm nee, de laatste keer dat ik dat controleerde niet Maar hoe kom je daarbij?
[off-topic]Soldeerbout staat links daar om denk ik.[/off-topic]
Maar mooi plekje heb je DiverAlpha. mooie web site trouwens ook
Op 28 december 2009 22:22:21 schreef DiverAlpha:
Euhm nee, de laatste keer dat ik dat controleerde niet Maar hoe kom je daarbij?
Inderdaad, je soldeerbout staat links
Je tafel is mooi! Houwen zo! laatje je spullen in doie verhuisdozen zitten, of komen er nog mooie kastjes bij?
Golden Member
testman !!
ja de brennenstuhls zijn goed echter zijn de varianten met kinderveiligheid klote , die dingen schuiven erg slecht .
en ik zet er ook de boormachine op als dit te erg is .
Dat is voor een hobbyist toch zo gepiept modificeren ben ik een kei in .
En offtopic mijn soldeerbout staat rechts maar ik ben toch links handig ( niet qua handigheid )
Dat lijkt me nou onhandig; loopt altijd het snoer overje werk....
Golden Member
nee nee ik ben links maar de soldeerbout hou ik met solderen altijd met rechts vast .
En de tin met links .
Dus je kan niet altijd zien aan de stand van soldeerbout of je links of rechts bent .
Nu weer on topic anders krijgt ik straf .
daan
Op 28 december 2009 21:22:20 schreef daandc:
En van een gerenommeerd merk zoals in link te zien is .
Ik heb ook wat Brennenstuhl contactdozen, maar was altijd in de veronderstelling dat het standaard Nedis-meuk uit China was (waar op zich niks mis mee is).
Soldeerbout links opstellen en met rechts solderen (of andersom) is inderdaad onhandig, zoals Tidak Ada al beargumenteert. (En daandc heeft hem dus goed staan, maar DiverAlpha niet.)
Op 28 december 2009 22:38:43 schreef Tidak Ada:
[...] Inderdaad, je soldeerbout staat linksJe tafel is mooi! Houwen zo! laatje je spullen in doie verhuisdozen zitten, of komen er nog mooie kastjes bij?
Ik ben rechtshandig maar ben meer aan het meten als solderen Daarom heb ik mijn soldeerstation links staan en al mijn meetapparatuur rechts.
Verder komen er nog wel kastjes bij wil dit ladeblok neerzetten (2 stuks, 1 links en 1 rechts onder het bureau) en daar vakjes in maken. De lades zijn A2 formaat dus ideaal voor componentjes. Aan de andere kant van de kamer (achter je als je naar het bureau kijkt) wil ik een grote opbergkast maken voor tuinstoelen e.d. De kamer grenst links naast het bureau namelijk aan de tuin...
Leuk kastje!
Nog een tip:
Kijk eens bij IKEA, daar hebben ze ladensystemen met vakindeling op telescooprails, zowel van plaexiglas als van hout, op de afdeling slaapkamer meubilair. Ik denk dat het gaat om laden voor zakdoeken en sokken enz., om in een garderobekast in te bouwen.
Jammer genoeg zijn ze te diep voor het keukenblok, dat ik hier heb staan, maar misschien past het wel in het hunne....
Het systeem heeft de IKEA benaming van "Komplement".
Verder zijn er op de afdeling keukenmeubilair ook van die apothekerskasten: Een hoge smalle uitschuifkast, waar je dan van beide zijden in kunt komen.
Zal ook weer eens iets posten.
Kwam nog een plaatje tegen van mijn werkbank op zolder waar van alles gefabriceerd wordt. Van versterkertjes, trein elektronica, reparatie van apparatuur en zelfs modelvliegtuigen (wat de foto natuurlijk een beetje verraad.
Op 29 december 2009 09:13:48 schreef Tidak Ada:
Nog een tip:Kijk eens mij IKEA
Raad eens waar deze te koop is met de naam Alex
@ Frans Leuk stulpje, vooral ook er groen
Op 29 december 2009 12:03:19 schreef DiverAlpha: [...] Raad eens waar deze te koop is met de naam Alex
Zat er dik in
Dit topic is gesloten