Show your projects! Part 17.

Dit topic is gesloten

Wow, da's wel vet fotoopa!
Ik kan vrij makkelijk scheel kijken met mijn ogen, maar het is wel moeilijk om de foto dan scherp te zien!
Leuke techniek :)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
pa3gws

Golden Member

Ik kijk er nog een beetje scheel van maar super fotoopa echt gaaf.:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ongelooflijk! Dat werkt echt!

Ik hoop wel dat m'n ogen weer een keer goed gaan staan en ik niet als een Guido Weijers door het leven moet...

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Op 30 december 2009 19:49:14 schreef fotoopa:
Bedankt allemaal.
Ja de beelden staan overhoeks. Je linker oog moet het rechterbeeld zien en je rechter oog het linkerbeeld. Het helpt ook wanneer je met je handen de buitenste beelden tracht af te dekken. Je rechter oog moet het rechterbeeld niet kunnen zien en omgekeerd.

Maar deze closeup beelden zijn niet perfect. Vandaar dat ze iets moeilijker zijn om te zien, vooral in het begin. Vanwege de grotere afstand van de beide camera's is de opname eigenlijk te breedt gedaan. Maar ik kan niet anders.

Vertikaal plaatsen helpt niet zoveel meer. Nu is het 120mm en het zou op 110 mm komen. De moeite niet want beiden vertikaal plaatsen is veel moeilijker.

Maar het kan zeker mooie beelden opleveren. Mijn doelstelling is om volgende zomer al mijn beestjes in 3D op te nemen. De beelden kunnen nog steed voor normale 2D ook gebruikt worden.

Volgende maand komen de printen wel in de showcase. er is nogal wat electronica nodig.

Frans.

moet je zo'n LCD 3d bril kopen.... kan je die foto's ook goed mee bekijken.... die laat snel 2 van die foto's wisselen, terwijl de LCD schermen die in de bril zitten mee knipperen... werkt echt mooi....

dan hoef je niet scheel te kijken...

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

heb net ook een projectje gemaakt , een 230volt schakelaar voor mijn netwerkprinter die wordt via de bestaande netwerkabel gevoed en schakelt de printer middels een 12 volt relais . ook heb ik dit toegepast op de modem zodat ik 1 cat5 kabel naar de mk overheb nu . waar nu de mediacenter opzit en de andere de printer , nu heb ik al 5 cat5 kabels dus moet er een switch tussen , maar de printers zijn al goed met 100mb dus dat is prima . heb dit gedaan door de kabel voor de rj45 open te maken en er de 4 aders vrij te maken en gekoppeld naar het relais , dus de koppeling met de utp poorten is weg ook , heb dit ook gezien met 3com accespoints die ook voeden over de cat5 kabel heen .

( er ligt dus ook voor miljoenen aan half gebruikte cat5 kabels in de wereld , en niemand heeft het besparende idee om 4 aderige kabels aan te leggen , zolang ze maar getwist zijn per 2 .

een projectje van gisteren :

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_1821.jpg

ik heb mijn wekkersysteem veranderd daar de balk er frot uitzag en zo is de radio ook weggewerkt en hangt hij achter de ladenkast met nog 1 box die nu wel harder staat , tevens het gu10 spotje omgebouwd naar steekhalogeen gu5,3 , wat ook op de centrale 12v zit en zo ben ik 230v geheel kwijt rond mijn bed .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 30 december 2009 22:51:02 schreef
testman
:
...wat ook op de centrale 12v zit en zo ben ik 230v geheel kwijt rond mijn bed

al een tijdje staat onder zjin berichten:
12 volt ?? op 400volt gaat het veel vlugger...

:P:P:P

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Ik dacht net aan fotoopa te vragen of hij dan niet zo een filmpje kon maken. Toch maar eerst eens gegoogled en ze bestaan uiteraard al. Hier kan je er al een paar vinden :)

True story bro!

staat wel 400volt maar ik heb het niet in huis ,en er staan wel raardere dingen bij posts als spreuk .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

er ligt dus ook voor miljoenen aan half gebruikte cat5 kabels in de wereld , en niemand heeft het besparende idee om 4 aderige kabels aan te leggen , zolang ze maar getwist zijn per 2 .

Die gebruik je toch voor POE (power over ethernet) dus de voeding van je accesspoint laat je ook via de utp lopen, zodat er maar 1 kabeltje naar buiten gaat ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Op 30 december 2009 23:20:55 schreef teunhaperen (in zijn sig):
Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Vandaag wat wind gehad? ;)

daar bedoelde ik mee , dat er maar 1 op de 1000 aansluitingen die functie gebruiken , net zo nuttig als een 6 aderige voedingskabel .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb ook weer wat gemaakt:
Foto is niet van de allerbeste kwaliteit, maar hier moeten we het ff mee doen ;).
In het echt zijn de display's veel helderder.

http://www.innovativetechnology.nl/images/IT0009/KEYS_CB.jpg

dit zijn een drietal screenkeys TFT128 van SKI.
Ben op dit moment de instructieset van die dingen (die via SPI aanspreekbaar zijn) aan het omzetten naar MikroC.

Op dit moment kan ik dus zoals je ziet rectangles plotten en tekst plaatsen.

Volgende stap is Bitmapjes maken :)

IF you can't convince them, then confuse them!

Mooi dingen, die screenkeys!

[Bericht gewijzigd door JuuL op donderdag 31 december 2009 02:41:40 (63%)

Op 30 december 2009 22:19:25 schreef Arjan Swets:
[...]
moet je zo'n LCD 3d bril kopen.... kan je die foto's ook goed mee bekijken.... die laat snel 2 van die foto's wisselen, terwijl de LCD schermen die in de bril zitten met knipperen... werkt echt mooi....
dan hoef je niet scheel te kijken...

Ja dat staat nog op de planning. Heb al wat rondgekeken want er zijn nogal wat soorten.

Op 30 december 2009 17:42:56 schreef fotoopa:
In het prof 3D forum zeggen ze allemaal dat het niet kan met mijn idee.

Het voordeel is dat de helft van zo'n forum elkaar meestal gewoon napraat. Je hebt dus best een goede kans ;)

If you want to succeed, double your failure rate.

@jeroen, mooie knopjes! Je kan tegenwoordig daar toch ook toetsenborden e.d. van kopen? van optimus geloof ik.

en verder heb ik een tijd geprobeerd om naar die 3d plaatjes te kijken, de truuk met de pen lukt aardig maar dan krijg ik het niet gefocussed. Zal wel komen omdat ik niet hou van dingen zien die er in werkelijkheid niet zijn.. ;) straks nog maar eens proberen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Eerst gewoon echt scheel kijken zodat de plaatjes een beetje over elkaar heen lijken te vallen, dat vasthouden en dan proberen te gaan 'staren' terwijl je scheel blijft kijken (waardoor je de focus terug op je scherm brengt).

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 31 december 2009 00:57:15 schreef Jeroen Boere:
dit zijn een drietal screenkeys TFT128 van SKI.

Gaaf man! waar heb je die screenkeys weg? ziet er echt mooi uit!

Heeft even geduurd voordat je ze werkend heb gekregen, wel mooi dat het je nu toch gelukt is. :)

LED there be light

@Joeri: nee, dat waren andere, monochroom TFT's met een backlight. Dit zijn fullcolor 128x128 pixel TFT's.

@mah: die key's zijn veel kleiner. verdere details van die toetsen specifiek weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat die Optimux Maximus vreselijk duur is..

IF you can't convince them, then confuse them!

seedstudio verkoopt die knoppen ook voor 60 dollar. Best interesant :D

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Op 31 december 2009 14:00:52 schreef basz:
seedstudio verkoopt die knoppen ook voor 60 dollar. Best interesant :D

das een compleet andere dan ik heb...

IF you can't convince them, then confuse them!

Hoi,

Weer eens een projectje van mijn kant...Na lang er aan gewerkt te hebben eindelijke een volledig dim rack..

http://www.uploadarchief.net/files/download/dimmernonkel.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dimmernonkel%20%281%29.jpg

Prettige feestdagen!

nonkel dw

Dat ziet er heel goed uit. Mooi gemaakt!

Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift

Dit topic is gesloten