Rosmalen 2010

Hoi,

Een kennis heeft me gevraagd mee te gaan en dat ben ik dan ook zeker van plan.
Dit wordt voor mij de eerste keer en ik verwacht er veel van.
Vraag mij niet om projectjes want dan krijg je 10 componenten waarvan 3 zelfgemaakt en 5 ergens vanaf gesoldeerd 2kilo tin en 5 liter hotglue en 3 meter ducktape. :P (nouja, die tijd heb ik eigenlijk wel achter me gelaten.)
Ik heb er wel erg veel zin in.
Hoeveel geld zal ik meenemen?
Ik heb namelijk de eigenschap dat als het er is dat ik het neem :P
En kan je daar ook makkelijk pinnen of staat daar een rij van 5035 mensen?

bas

PE2BAS

Ik spaar meestal een maand of 2 voor Rosmalen. Ik neem meestal tussen de 100 en de 250 euro mee, er is gewoon zoooveel dat ik wil :) Als je alleen maar componenten en kleine dingen wil is 100 wel genoeg ( en dan heb je al super veeeeel).

Den Dries www.hulens.be
benleentje

Golden Member

Er staan zeker 15 pinautomaten opgesteld die elk uur worden bijgevuld :P.

Nee je kan daar niet pinnen waarschijnlijk wel bij de bar maar dat is enkel voor de koffie en broodjes. Je moet van te voren bepalen wat je budget is. Je kan wel altijd het pand verlaten en ergens in Rosmalen pinnen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Haha,
Toen ik las dacht ik "HUH dat wort wel een dure bedoeling"
En toen ik verder keek dacht ik dat lijkt erop.
Ik zoek nog een leuke lab voeding en vooral componenten.
Het liefst gewoon een grote kartonnen doos van 50 euro.
Met de meest voorkomende componenten.
Ik zit zelf te denken aan zoon 200 euro.
De broodjes en koffie zullen wel niet goedkoop zijn maar ik neem wel wat van thuis mee. :P (Ben nou eenmaal een Zeeuw.)

PE2BAS

volgensmij was er vorigjaar een 'portable' flappentap bij de ingang van de zaal geplaatst.

edit: daar kan ik zo niks van terug vinden. Gewoon genoeg geld meenemen en anders hoef je de maanden daarna niet meer te pinnen. ;)

[Bericht gewijzigd door MAH op woensdag 20 januari 2010 20:17:20 (43%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
pa3gws

Golden Member

Ik kan er nog geen zekerheid over geven (moet overleggen met de werkgever).
Maar als ik defecte printen heb van versterkers cd-spelers licht effecten en nog wat zooi.
Is dat interesant om op de CO stand te verkopen de opbrengst is uiteraard voor mij eh voor CO natuurlijk.;-)
Het zijn echt sloopprinten maar er kunnen bruikbare componenten e.d. opzitten.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

ik ben deze jaar waarschijnlijk ook aanwezig

Op 20 januari 2010 20:21:03 schreef pa3gws:
Maar als ik defecte printen heb van versterkers cd-spelers licht effecten en nog wat zooi.

Mag je ook aan mij doneren hoor :+
Heb je geen complete movinghead die kapot is maar nog wel kan gerepareerd worden, of nieuwe steppers+print en het werkt terug?(kleine is meer dan voldoende)

Ik kom waarschijnlijk ook als mijn 1e keer kwoon toch in Oss is zo'n kleine 15 á 20 km;)

[edit]
Kan ik mijn scooter gewoon parkeren zonder paar km telopen en het liefst gratis
[/edit]

[Bericht gewijzigd door RoboticPro op woensdag 20 januari 2010 20:49:02 (36%)

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
pa3gws

Golden Member

Als het nog gerepareerd kan worden dan zijn er zat liefhebbers.:-)
En doneren kan ik het ook overal.:-)
Maar ik wil lekker slijmen bij de mod's en op deze manier CO een beetje spekken.:-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

dit jaar zal ik ook aanwezig zijn.
dit jaar al mijn plannen ervoor gemaakt.
heb de datum al aangeduid op de kalender, dat ik dit jaar nog wel weet welke datum het is en niet tot de conclusie kom "oei, het is al voorbij".

ik kijk uit om mijn bestelbusje te kunnen vullen met 'stuff' en natuurlijk om te kunnen bijleren van andere mensen.

volgensmij kan ik wel komen.. mag met de trein!
( mijn ma heeft nog wat problemen met het loslaten:) nu nog wachten tot ik alleen mag, zodat ik niet na een uurtje weg moet:P)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Hou er wel rekening mee dat je vanaf den Bosch met de bus doet..... en dat je een stuk voor het autotron uit moet stappen.

help

Golden Member

Maar dat stuk is prima te lopen, 't is nog geen 5 minuten.
En ook afhankelijk van de bushalte waar je uitstapt .. vorig jaar reed de chauffeur door naard e halte vlak bij het hek aan de zijkant van het terrein. De andere halte zit iets verderop.

[Bericht gewijzigd door help op vrijdag 22 januari 2010 18:31:54 (62%)

Weet iemand of er op Rosmalen ook sensoren te koop zijn als GP2D120 ? Misschien dat iemand vorig jaar een stand heeft gezien met sensoren ? Ik zou er willen bestellen bij farnell, maar als er op Rosmalen zijn wacht ik nog een maand en half.

Den Dries www.hulens.be
help

Golden Member

Wat er op Rosmalen te krijgen is weet je eigenlijk nooit van te voren.

Een rommelig bureau is het teken van een genie.

Dat is waar, maar meestal zie je toch veel bekende standhouders terug :p Alleen heb ik er nog niet echt op gelet of 1 van die standhouders deze sensoren heeft, omdat ik ze voordien niet nodig had :)

Den Dries www.hulens.be

Als het goed is kom ik dit jaar voor het eerst ook naar Rosmalen. t is allen nog afhankelijk of ik dan eindelijk dat roze papiertje bemachtigt heb. :p Ik heb in ieder geval al 2 KIF smd lampjes besteld :D

Edit: Ik kom zeker! samen met ohm pi

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
chuckie

Honourable Member

@AC/drieC
Jij bedoeld zeker zo'n sharp sensor voor een robotica project?
Ik leg wel uit mijn eigen voorraad een paar sensoren op de stand, alleen zijn dat industrieele en niet afstandmetende zoals jij die waarschijnlijk bedoeld...
Maar misschien toch de moeite waard om even een kijkje te nemen op de CO stand...

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Bedankt Chuckie ! Ze zijn idd voor een robotica project, maar ik kom zowiso langs de CO stand. A1vast bedankt!

Den Dries www.hulens.be

tja.. ik hoop gewoon zo veel mogelijk goedkope v oorraad aan te leggen:)
mijn weerstanden raken op, en ik zat aan zo'n set van samenkopen te denken( 8500 stuks) maar de verzendkosten zijn hoger dan de prijs :+
nu hoop ik op rosmalen wat te vinden:P

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Ook zal er op de stand een smd-kit aanwezig zijn van een 12V Dimmer.
Schema ect erbij, en ook eenvoudig te tweaken voor andere regelbereiken en eventueel schakelspanningen. Dit setje geeft leuk wat oefening voor smdsolderen.

@technoob: je zal daar vast wel ergens een set kunnen vinden. En de kwaliteit zal ook waarschijnlijk

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

hah:)
heb nu al 350 euri die ik daar kan besteden:9~ wordt leuk

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Anoniem

ik ga in de vakantie bij mijn oom werken voor wat geld om daar te besteden

Gepost zondag 31 januari 2010 11:59:44 |

* Quoten

tja.. ik hoop gewoon zo veel mogelijk goedkope v oorraad aan te leggen
mijn weerstanden raken op, en ik zat aan zo'n set van samenkopen te denken( 8500 stuks) maar de verzendkosten zijn hoger dan de prijs
nu hoop ik op rosmalen wat te vinden

ik moet ook nog zo een voorraadje hebben.
ik heb nu bijna niks meer.