Jochem, bedankt voor de gerbers!
Buckfast, altijd welkom. Het is wel maar een tussendoor testje, er moet dus zeker niet teveel tijd ingestoken worden.

Free, wat denk je dat het beste is voor dit doel, altium Designer of cam350? Ik heb beide.

Heb wat zitten lezen en de help files van altium zijn veeeel beter dan die van CAM350.

Hier een foto van de print die ik onlangs bij PCBcart heb besteld
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/sb1367_1.jpg
een grotere versie is hier ->http://www.uploadarchief.net/files/download/sb1367_1.jpg
Het is trouwens niet gemakkelijk om mooie fotos ervan te maken.Ik heb moeten wachten op natuurlijk licht,want met kunstlicht glanzen die pads veel te veel.Zoals dus gezegd,prima kwaliteit.
Ik had 10 van deze printen voor 99euro (All-in).

Zo klein ziet hij er maar rommelig uit, maar uitvergroot zit hij gewoon lekker vol!

Hoe zit het met de plaatsing en kwaliteit van de silk? Bij makepcb is dit de ene keer goed, en de volgende keer vol vlekken(zelfs het geetste gedeelte met vlekken waar print beschadigd was).

Ben ook erg benieuwd naar de soldermask kwaliteit bij andere kleuren. Groen is bij makepcb goed, maar zwart en blauw is echt een kliederboel! Bij een blauwe print heb ik gewoon donkere vlekken blauw, het lijkt wel met een kwast gedaan te zijn. Bij de zwarte zijn sommige sporen aan de rand niet bedenkt met een soldermark. Erg vervelend..

Ik vond de silk ongelofelijk scherp.De weerstanden zijn 0603 en daarnaast kan ik nog een leesbare text plaatsen van 3 characters.
Als ik het mag vergelijken met eurocircuits,is dit een klasse beter!

Het valt op dat he soldermask wel heel strak naast de pads ligt. Als de silk zo scherp is had ik zeker even orientatiesstrepen bij de smd's gezet.

@plantrekker: niet dat ik u wil beschuldigen, maar kijk in dit geval uit met niet-legale software.

Dit was de eerste en laatste keer dat ik bij makePCB besteld heb ik ben nu bijna 6 weken verder en de printen zijn nog niet binnen.
Dat is me echt veelste lang begin december bestel we zijn nu een jaar verder :+

Nou ja,MAH dit was ook maar m'n eerste probeersel bij PCBcart,Ik had er eigenlijk op gerekend dat die texten onleesbaar zouden zijn.
Maar ja,de silkscreen is nou eenmaal niet mijn grootste zorg.Ik zie nog steeds mensen hier op het forum zelf printjes maken,met laserprinters,UV lampen,dremel boortjes en ijzerchloride.Ik heb dat zelf ook allemaal gedaan in de jaren 70,maar ik moet zeggen -nooit meer - De kosten waren toen al hoger dan de baten,maar die waren voor mijn ouders (de kosten).
Ongelukjes met een bak ijzerchloride hebben een tapijt en een stoel geruiineerd,gele vlekken in de wastafel van de ijzerchloride die er nooit helemaal uitgegaan zijn...nou ja dat is alleen nog maar wat ik me ervan herinner.
En dan had ik alleen nog maar enkelzijdige printen,en o.6mm boren was al een hele sinecure,die boortjes braken bij het minste of geringste.
Als je een beetje met moderne componenten wil werken,zij al die bovenstaande technieken gewoon waardeloos,en moet je wel je printen ergens laten maken,en dan is een Olimex voor mij al niet bruikbaar kwa design rules.

Ik heb minder goede ervaringen met de silkscreen van PCBCart:

http://www.silentdiscoproject.net/weblog/wp-content/uploads/2008/07/pc…

Print was verder wel in orde.

Seeedstudio werk :

voorkant

http://www.uploadarchief.net/files/download/i2cee1.jpg
achterkant
http://www.uploadarchief.net/files/download/i2cee2.jpg

onder de microscoop bekeken. alles is lekker strak. haarscherpe silkscreen. het ziet er LDI uit.
is exact 12 dagen onderweg geweest. zat in een stevige doos verpakt.
ik heb 3 van die borden voor 89$ ... wie doet beter ? tzullen er nie vele zijn ...

3 borden voor 89 dollar, en dan nog verzending neem ik aan? Hoeveel laags was dat?

Is inderdaad niet duur. Viel de hassle achteraf nou nog mee? Kun je gewoon gerbers sturen en klaar?

Wat lijken die banen op de middelste printjes een rare kronkels te maken, of zie ik iets over het hoofd?

waar kan je je pcb`s bestellen via seedstudio Free?
ik zie alleen maar border van max 10x10cm

Dat ziet er erg strak uit.. Zowel de printen als de winkel.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op (37%)]

Ik heb net m'n eerste bestelling bij PCBcart binnen (~E 1000), prima tevreden. Ze accepteren eagle .brd files, voor een paar twijfelpunten kreeg ik een vriendelijke email van een Chinees in prima Engels, en de printjes zijn keurig losgemaakt en verpakt (papiertjes ertussen!). Via de tracking wist ik precies op welke dag het zou worden bezorgd. De PCB's van de volgende reeks Wisp648's en DB038's (dat moet eindelijk eens een product worden!) zijn dus van PCBcart.

Klein beetje jammer:
- de 5 werkdagen (ik heb altijd haast) gaan pas in als ze de files bekeken hebben en er tevreden mee zijn, dat kan een paar dagen duren (en dat is veel tov die 5)
- als je zoals ik een credit card hebt die gekoppeld is aan je paypal rekening dan kan je *niet* met die CC betalen (PP weigert dat)
- je files pas uploaden nadat je betaald hebt doet een beetje vreemd aan, maar dat went wel.
- die standaard minimum spoorbreedte is raar, maar het ie niet zo veel duurder om een kleine breedte te selecteren

Inderdaad, de leadtime gaat bij pcbcart pas in na de file is goedgekeurd. Dat vind ik zo gek niet want als er wat heen-en-weer gemaild word duur dat dat al snel enkele dagen vanwege het grote tijdverschil.

Nog een eigenaardigs iets bij hun: Ik heb het geld gewoon overgeschreven via de bank, op die manier duurt het wel even voordat zij het geld hebben en kunnen beginnen (niet wenselijk). Maar daar hebben zij iets voor: als je een copy van de betaling naar hun mailt, beginnen ze gewoon aan je order!

Volgensmij hebben ze bij eurocircuits een automatische designrule check.
Dat betekend dus dat de tamelijk snel reactie hebt.
De startkosten bij seeedstudio zijn wat hoog maar de verzendkosten vervallen dan dus weer en het lijkt erop dat zelfs een ander kleurtje geen extra kosten mee brengt. Al met al helemaal niet zo heel gek.

Zelf zit ik nu te wachten op mijn order van makepcb. Daar vind ik het ook wel een kaal systeem, niet eens de melding krijgen of je geld is binnen gekomen en de order start of dat ze verzonden zijn oid..

@wouter : ENIG gedaan ? dan zijn die papiertjes heel gangbaar. (ik zou raar kijken als er gene tussen zaten in dat geval... ) kwestie van de plating niet te beschadigen. dat ismaar ene paar micron goud wat daar op ligt. Als je daar op krast dan komt de nikkel barrier bloot te liggen en dat oxideert gelijk de pest, met soldeerproblemen tot gevolg. Bij ENIG maak je de las tussen het tin en het nikkel (het goud lost op tijdens het solderen en diffundeert in je soldeer).

het goud dient eigenlijk om het nikkel te beschermen tegen oxidatie. (als dat mislukt spreekt men van black-pad. het nikkel is dan haast pikzwart en dat is niet soldeerbaar.)

Ik ga pcbcart nog eens moeten bestuderen.

Op 13 februari 2010 19:46:24 schreef free_electron:
@wouter : ENIG gedaan ?

ja. bij olimex is dat standaard, en ik dacht dat ik het bij makepcb ook had geselecteerd (of misschine ook daar standaard). maar die jongens doen er geen velletjes tussen.

Bij makepcb is dat ook standaard ja. De laatste printen die ik echter ontving van hun waren geoxideerd. Als ik de berichten in dit topic zo zie is dit duidelijk de laatste keer bij hun.

Net een order gedaan bij makepcb, omdat ik tot nu toe goede ervaringen heb met deze partij.

Wellicht is er iets in de organisatie veranderd. Het viel mij op dat er geen betaalmogelijkheid meer tussen staat om geld over te maken naar de Nederlandse rekening van Niels.

Een paar weken geleden was dit nog geen probleem. Voor bedragen onder de 100 euro kon het naar een Nederlandse rekening. Houd er rekening mee dat ze nu chinees nieuwjaar hebben en dus allemaal vrij zijn..

is de domino service weg bij seeedstudio?
de link van free werkt niet meer.
Mijn bord van 160 * 80mm past niet binnen de 10x 10x cm natuurlijk.

ik denk dat ze flink hun broek geschuerd hebben aan dat bord van mij..

zowel triniti als domino zijn weg uit het aanbod...

:) dan wordt het toch pcbcart maar

Hi,

Hier nog een zeer ontevreden nu (ex) klant van MakePCB.
En nog wachtend op orders geplaatst op 19-01-2010, 18-03-2010 en 12-04-2010.
De boodschap is denken wij wel duidelijk.