Show your projects! Part 17.

Dit topic is gesloten

ik heb vorig jaar mee gedaan aan skills best men was 3e noord-holland.

stef

fotoopa, is dit iets om te proberen? kunnen de mensen met Nvidia 3D vision dit ook eens proberen, en dan zitten je foto's ook meteen in officieel 3d formaat ;)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

vraag me af of me Nvidia kaartje dat ondersteund Gts250 :p zal es effe rondzoeken

Een zak tuinaarde opescheuren

Wow mooi fotoopa. krijg heele maal last van mijn ogen door het scheel kijken :D

ik heb trouwens ook weer een projectje afgerond.

Het is de Utp tester van Reddevil.

http://www.electronicavantinus.nl/images2/Utp%20tester/SNC00718.jpg

meer foto's en en info op mijn site

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Op 22 januari 2010 21:13:55 schreef danielbakker:
fotoopa, is dit iets om te proberen? kunnen de mensen met Nvidia 3D vision dit ook eens proberen, en dan zitten je foto's ook meteen in officieel 3d formaat ;)

Ja ik gebruik dat programma voor het afwerken van de 3D beelden. Bij de output moet je bepalen welk formaat je wenst te saven. Maar vanaf de crossview versie kun je waarschijndelijk alle andere opnieuw genereren. Heb ik nog niet getest. Kun je zelf ook testen door de crossview foto down te loaden en in SPM te nemen.
Frans.

Bedankt:)
In maart naar rotterdam, 3 dagen finale.
kijken of ik daar wat kan gaan scoren.

Op 22 januari 2010 17:00:42 schreef Brandon:
[...]

Gefeliciteerd.
Als het goed is was mijn neefje er ook, die is 3e geworden.

Zo een kleiner jongetje?
Die moest als het goed is samenwerken met een klasgenoot van me, maar die had zich op het laatste moment afgemeld, omdat hij ziek was.

Op 22 januari 2010 17:28:00 schreef testman:
is idd netjes dat hokje ,zitten de beugeltjes ook om de 40 cm ?
[...]
en alles netjes getayrapt aan de goot bij de dozen .( is met storing zoeken wel onhandig )
[...]
ps , ook de waterleiding aan aarde gehangen ? of gaat deze wedstrijd meer om de netheid bij het installeren

De beugeltjes zitten om de 90cm , zoals het moet dus.

alles wat in de kabelgoot ligt is ook mooi met tayrap's vastgemaakt.

waterleiding hangt niet aan de aarde, maar dat was ook niet de opdracht.

Groet,
Fabian

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Best wel een hoop kijkers op mijn eerste post gehad, zal binnenkort eens bouwbeschrijvingen op m'n site gooien, zijn tenslotte leuke 1-avondprojectjes....
Hier is er weer een uit de oude doos:
Een buizen pre-amp voor phono en line, met 2x ecc82, 2x ecc83 en 2x ecc 85. Alles in dit ding was gerycycled uit allerlei oude handel:
Het zijprofiel is een afgeschreven gordijnrail, buisjes en trafo uit defecte jaren 60 scoop, bovenplaat is een mislukte pcb, en hier gebruikt als kastdeel. Verder is de binnenzijde zweefbouw, daar er eigenlijk bijna niks in zit. Ik heb het push-pull principe toegepast volgens een zwaar bejaard elektuur schema.(ik denk 1981, maar zal het eens opzoeken...) Groetjes allemaal.
http://www.richvermeer.nl/images/tuba-preamp.jpg

klein is fijn

Moderator

Ratsnest: Nothing to do!

http://www.kleinisfijn.nl/co/uploads/thumbs/nothingtodo.png

Nu alleen nog de print belichten, etsen, boren, solderen en testen. Right, nothing to do..

Waarom verander je die banen (onder links) niet zodat er minder bochten in liggen?

Heeft dit een reden of is dit gewoon toevallig?

ook zie ik rechte hoeken

Een tijdje geleden zat ik hier wat te bluffen met mijn tinzuiger-modificatie:
http://prosje.be/CO/Fotos/TinZuigerII.jpg
Dat werkte naar behoren ... voor een tijdje. Toen zat de gebogen buis vol gestolde tin, en was de speeltijd afgelopen. Immers, het verwarmingselement van de bout kan nooit die buis op een hoge temperatuur brengen. Dat ding is te lang, en wordt daardoor flink afgekoeld door de omgevingslucht. Om dat alles nog wat erger te maken, ga ik er bovendien een extra-koeling op vastschroeven... :-)
Bij de originele uitvoering, met een blaasbalgje, was dat geen probleem. De gesmolten tin werd maar een beetje naar binnen gezogen, en als je de blaasbalg terug indrukte werd de tin terug naar buiten gespuwd.

Tijd voor een nieuwe versie, dus:
http://prosje.be/CO/Fotos/TinZuigerIII.jpg
Eerst het tinzuiger-buisje zo goed mogelijk recht gemaakt, om het vervolgens flink in te korten.
Het witte spul tussen het tinzuiger-buisje en het eindje koperen pijp is bakeliet. Dat is voldoende hittebestendig voor deze toepassing (hoop ik). Het was een tikkeltje oversized voor de koperen pijp, maar ik heb die laatste wat opgewarmd en de overredingskracht van m'n bankschroef gebruikt om de twee samen te brengen.
Na een dik half uur continue desolderen maar één klein probleem ondervonden: het glazen buisje past precies in koperen pijp van 22mm. Een beetje wrikken en duwen, en het zit zo vast als een huis... Tot de koperen pijp wat opgewarmd is en uitzet. Dan kan je het glazen buisje er zo uittrekken. Daar moet ik nog wat op vinden.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
leime

Golden Member

Belemmerd het glazen buisje niet heel erg je zicht tijdens het desolderen?

Nee, dat hindert geenszins, Leime.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
klein is fijn

Moderator

Op 24 januari 2010 20:03:32 schreef chrome:
Waarom verander je die banen (onder links) niet zodat er minder bochten in liggen?

Netjes naast elkaar liggende banen gaat boven minder bochten, vooral als er alleen maar een LEDje aan hangt.

ook zie ik rechte hoeken

Nee, je ziet T en Y-splitsingen, dat is niet hetzelfde. En zolang ik geen problemen heb om die te etsen ga ik daar geen vreemde dingen mee doen.

En wat met die via onder die smd IC? gaat dat wel goed komen? :)

Zie ik rechts bovenin een onderbroken baantje, of is dat een stukje groundplane o.i.d.?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Lucky Luke

Golden Member

KIF en SMD kan ook niet goed gaan hè... >:) Blijf toch gewoon bij je buizenversterkers! Of ga bloemschikken...

Bovenstaande is humoristisch bedoeld

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

KIF en SMD kan ook niet goed gaan hé

Zo denk ik er ook over. Weet die knaap wel waar hij aan begint? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

neh. kan niet, KIF betekent niet voor niks ""Klieren In Formaat:)"
op welke schaal is day getekend?
(of welk IC is dat.. kan ik de maat opzoeken...kijken hoe klein het is:P)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
klein is fijn

Moderator

Op 24 januari 2010 20:52:37 schreef watchout3:
En wat met die via onder die smd IC? gaat dat wel goed komen? :)

Je dacht toch hopelijk niet dat ik iets teken wat vervolgens niet te maken valt? :)

De print is een stukje groter dan je eerst zag:
http://www.kleinisfijn.nl/co/uploads/thumbs/controller_pcb_03.png

Diameter: 91.44mm
Aantal lagen: 2
Aantal onderdelen: 61
Controller: ATmega8

Op 24 januari 2010 21:01:44 schreef pros:
Zo denk ik er ook over. Weet die knaap wel waar hij aan begint? :-)

:+

Ga je niet in de problemen komen met die via? want een soldering is toch snel dikker dan 2mm, en dan met die korte smd pootjes...

Of ga je ze laten maken door een gespecializeerd bedrijf?

klein is fijn

Moderator

Ik ben niet helemaal gek hoor. Ik zeg net dat ik niet iets ga tekenen dat ik niet kan maken, en je denkt nog steeds dat ik dat wel ga doen?

bprosman

Golden Member

want een soldering is toch snel dikker dan 2mm, en dan met die korte smd pootjes...

Doormetallisering ? ;-)

/EDIT Oeps sorry KIF zag dat je m zelf ging etsen, maar dan nog wel te doen , busjes ?.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

@ KIF, mogen we weten welk project dit wordt? Ik gok Moodlight?

Enkele dunne adertjes van een soepele draad. Door de via steken en netjes ombuigen. Solderen.
De dikte van zo'n soldeerverbinding past gemakkelijk onder het IC.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

@ KIF, mogen we weten welk project dit wordt? Ik gok Moodlight?

gezien de bestands naam wel ja

In geval van nood smaakt een gehaktbal ook zonder brood

Dit topic is gesloten