Je Mooiste Meetapparatuur! Deel2.

Dit topic is gesloten

is een leuk bakkie om te puntlassen ,of de waterleiding van de hele wijk te ontdooien . ik hoop dat je 380v hebt in huis gezien de stotz 3 polig en de bos snoer met ceeform .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Hij is inderdaad 380 3F maar dat heb ik gewoon.
380 ligt tot aan in de schuur waar in de toekomst mijn hobby hoek komt.

Henry S.

Moderator

Op 1 februari 2010 21:43:48 schreef pros:
Van je collega's moet je 't hebben... :-)
Het ziet er in ieder geval robuust en degelijk uit.

Degelijke voeding van EA.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 1 februari 2010 21:47:39 schreef Xtremer:
Robuust ?? Is 110 kg genoeg :D

Gelukkig kreeg je er wielen bij..

If you want to succeed, double your failure rate.

mooi dingetje. Jij hoeft nu in iedergeval nooit meer te zeggen dat je een voeding hebt die niet toereikend is:P
Ik hoop dat er een aantal goede inschakelNTCs in zit..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Gelukkig zit je niet op zolder >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Turbokeu

Golden Member

Bwoah, bij mij ligt er 200kg aan twee APC UPS'en op zolder (nu ongebruikt wegens uitbesteding van mijn hosting).
Ze liggen wel op de locatie van een binnenmuur op de verdieping eronder wegens de vloerbelasting op de plankenvloer...>:-)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 2 februari 2010 13:17:57 schreef MAH:
mooi dingetje. Jij hoeft nu in iedergeval nooit meer te zeggen dat je een voeding hebt die niet toereikend is:P
Ik hoop dat er een aantal goede inschakelNTCs in zit..

De stotz voor in te schakelen (hoofdschakelaar) ligt er soms weer per direct uit.. Inschakelpiekje...

ik denk dat je voeding 380v x3 is en ondertussen is er al 400v x3 , miss is er een optie om een +5% tab erbij te zetten primair .

als de stotz een b karakteristiek is dan zal het sowiso moeilijk zijn hem in te laten komen .

@turbokeu 2 x 100kg aan ups is behoorlijk , zeker 5kva modellen .
let wel als ze al gebruikt waren dan is een opslag van een half jaar zonder stroom al dodelijk voor de accu's en is het eigenlijk alleen een hele zware bijzettafel momenteel :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Turbokeu

Golden Member

@testman: 't Zijn 5U 19" racks.
Eén standaard 2.2KVA SmartXL UPS (60kg), en één 2.2KVA SmartXL UPS (nog 60kg) met bijkomend 19" batterijrack (80kg).
Tja, de accu's... Ze staan wel nog aan de netspanning gekoppeld (of het helpt is wat anders).

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

een simple test , een 2kw straalkachel eraan hangen , die is ohms en zal toch minimaal moeten werken erop .btw trekt een ups met trafo die 120kg aan accu's in leven houd wel een 60watt weg of wel meer .

dus geen backup meer geen stroomverbruiken .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 2 februari 2010 18:39:17 schreef testman:
ik denk dat je voeding 380v x3 is en ondertussen is er al 400v x3 , miss is er een optie om een +5% tab erbij te zetten primair .

als de stotz een b karakteristiek is dan zal het sowiso moeilijk zijn hem in te laten komen .

@turbokeu 2 x 100kg aan ups is behoorlijk , zeker 5kva modellen .
let wel als ze al gebruikt waren dan is een opslag van een half jaar zonder stroom al dodelijk voor de accu's en is het eigenlijk alleen een hele zware bijzettafel momenteel :)

Bedankt voor de tip. Ik zou eens kijken naar die +5% of die op de trafo zit.

De voeding is uit 1993.. geen idee wanneer die net verhoging is geweest.

Edit :

Enkele gegevens van de voeding :

Ingangsspanning.
3Ph. 400v 50...60Hz
Uitgangsspanning
0...130V
Stabiliteit 0...100% last
< 110mV
Stabiliteit +/- 10% Ue
<11mV
Rimpel
<3,5mV eff.
Temperatuurscoefficient
0,01%k
Hersteltijd 80...100% last
200uSec.
OVP
3...143V

uitgangsstroom
0...40A
Fijnafstelling
1,6A
Stabiliteit 0...100%
<6mA
Stabiliteit +/-10% Ue
<0,6mA
Rimpel
<4mA Eff.
Temperatuurscoefficient
0,01%k
Hersteltijd 10% Delta Ua
150 uSec.

Die was toen al een feit, als ik me niet vergis.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

ik dacht dat de spanningsverhoging pas aan de eind 90's begon en is met een paar volt per jaar gegaan . naar zeggen van de netbeheerder voor "aanpassing aan europese" normen , maar het heeft ook het nergens genoemde hogere energieverbruik door oudere verbruikers .
en dus is x% van je verbruik door deze verbetering .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

heb onlangs eens mijn flukeverzameling getest op afwijking ......

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_2089.jpg

dit bleek mee te vallen , zeker gezien het leeftijdverschil tussen de oudste en de jongste wat toch 20 jaar is . ( die geeft ook het hoogste getal aan ). de 2e dc amptang bleek wat last te hebben van losse smdweerstanden gezien hij 0v aangaf , maar ik gebruik hem ook nooit voor spanning meten . dit gemeten met 70vac maar ook 235vac gaven ze goed aan .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Leuke verzameling. Ik heb er een TEK 465, een 200MHz philips miniprobe in mooi leren koffertje en een philips TV probe in zo'n zelfde koffertje bij. De probes zijn actief, ik moet alleen nog een voeding ervoor maken. De tek ziet er netjes uit, hij is alleen nog een beetje kapot.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

wat moet je met zoveel meters:)
het zal vast wel eens van pas komen, maar ik heb tot nu toe altijd voldoende gehad aan mijn enkele multimeter. E20,- model...
maar een tweede die stroom kan meten op wisselspanning zou handig zijn.

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Leuke verzameling! Ik heb nog geen fluke'je in men bezit. valt nog buiten men budget :s
je hebt altijd een reserve meter bij de hand :+

Flush hoop doet leven!!!!!!!

Het heeft bij mij ook even geduurt voordat er bij mij een fluke 123 kwam maar eenmaal in je bezit dan kun je niet meer zonder .

Mod-edit: overbodige quote en tig enters mag je achterwege laten

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 15 februari 2010 22:57:45 (51%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

het is een hele verzameling ja ,maar ik heb er maar 2 ook echt gekocht volgens marktprijzen . een aantal waren veel goedkoper en sommige gratis zelfs .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mijn nieuwste speeltje:
http://technojunk.nl/upload/photos/thumbs/img_0011.jpg

Nu nog op zoek naar orginele probes in Rosmalen.

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

@TJ

Zo'n scope had je toch al? Maar dan in het bruin.

Niet deze, eentje die er aardig op lijkt. (PM3050)
Deze is 100MHz, mijn oude 50MHz. Delayed time base, en cursors om het een en ander fatsoenlijk uit te lezen.

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 2 maart 2010 17:57:05 schreef Technojunk:
Mijn nieuwste speeltje:

Je bent al druk bezig geweest met de tekst op het scherm, zie ik... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Dit topic is gesloten