Show your projects! Part 17.

Dit topic is gesloten

@Dennis-v-b: Hoe kom je aan die mooie rupsbanden en de wielen voor er in?
Verder mooie robot! Ik zit al lang op zoiets te broeden, maar het komt er maar niet van...

Henry S.

Moderator

Op 2 februari 2010 10:16:56 schreef Willis:
@ Pros:
Voor frontplaten gebruik ik zelfklevende alu-folie van Conrad. Daaroverheen matte laminaatfolie; ook van Conrad.
Op zich werkt het wel netjes, maar ik ben op termijn toch niet helemaal tevreden met deze combinatie. Op plaatsen waar schakelaars e.d. vastgeschroefd zitten, komt er te veel druk op, waardoor de laminaatfolie op een gegeven moment een beetje loslaat van de aluminium folie en er luchtbellen onder komen.

Ook zonder de laminaatfolie heb je kans op beschadigingen op montagepunten, blijft lastig spul. Ook moet je het in een keer goed doen ;)

Mooi design, en mooie print zover ik het kan zien.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 2 februari 2010 21:02:50 schreef vink:
Heey denis

Da ziet der effe mooi uit. Zo te zien zitten der heel wa uurtjes in en de lang is weer goed bezig geweest met C++ zeg :P

Binne kort komt ons school project ook we zijn bijna klaar.

houdoe

He Jeroen,

dank je wel man, ja de lang heeft wel hier en daar een paar tips gegeven indd, Ik kan niet wachten tot ik jou project zie man.

Op 2 februari 2010 21:37:45 schreef Stijn S:
@Dennis-v-b: Hoe kom je aan die mooie rupsbanden en de wielen voor er in?
Verder mooie robot! Ik zit al lang op zoiets te broeden, maar het komt er maar niet van...

He Stijn,

de rups banden komen van www.conrad.nl [Rupsbanden RP5/RP6 (2)] de wielen daar in tegen heb ik zelf gemaakt op de draaibank. Ik vond het ook echt een heel erg leuk project, ik hoop dat je er iets mee kunt.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 3 februari 2010 23:05:57 (35%)

Ben weer bezig met een nieuw project.
http://u1.ipernity.com/14/11/43/7251143.8fd6f02f.png
Achter de letters komen leds te zitten zodat er verschillende woorden gevormd kunnen worden. Het geheel wordt aangestuurd door een bluebird bordje. Het geheel zit in een transparant zwarte plexiglas behuizing van 45cm x 45cm x 3cm.

Bij sparkfun tijdens freeday 100 witte leds besteld. Helaas zaten deze wel op een PCB (dit was wel bekend vooraf, alleen werden ze niet los verkocht). Dat was zo aangepast.
http://u1.ipernity.com/14/11/40/7251140.789bbee7.png

Vervolgens een PWMable current source ontworpen en 150 PCB's bij pcbcart besteld. PCB's zijn 1cm bij 2cm.
http://u1.ipernity.com/14/11/41/7251141.cab54fd5.png

PCB's kunnen ge-daisy chained worden.
http://u1.ipernity.com/14/11/37/7251137.f83b0265.png

Totale oppervlakte is (bijna) even groot als de led zelf is.
http://u1.ipernity.com/14/11/39/7251139.707cb8af.png
http://u1.ipernity.com/14/11/38/7251138.4b75ce5d.png

Sine

Moderator

Fancy digi klokje ?

Waarom allemaal losse printjes ? was een grote print niet makkelijker geweest ?

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 3 februari 2010 22:45:39 (69%)

Een print ter grootte van de hele klok zou (bijna) onbetaalbaar worden. Wel heb ik nagedacht om string van 3 LEDs te maken, was vreemd genoeg ook nog even duur. Maar omdat niet alle strings even lang zijn zou dat meer extra werk opleveren met het opmaakt maken van de strings van 2 of 1 led.

Wat een geniaal idee voor een klok! Goed bedacht of goed gejat?

If you want to succeed, double your failure rate.

Goed gejat, denk ik, aangezien iets dergelijks een tijdje terug ook op hackaday stond.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Het concept heb ik niet zelf bedacht, het origineel staat hier http://www.qlocktwo.com/. De tekst heb ik aangepast zodat hij elke minuut weer kan geven en alle software/hardware heb ik zelf gemaakt.

Cool hoor! Ik ben erg beniewd naar het resultaat...
Die van je link kan alleen op kwartieren als ik het goed begrijp?

If you want to succeed, double your failure rate.

Leuk project!
Hoe heb je dat plexiglas bedrukt?

Op 4 februari 2010 13:35:34 schreef perceptor:
Leuk project!
Hoe heb je dat plexiglas bedrukt?

Ik denk dat er een folio overheen geplakt is.

Ik ben wel benieuwd hoe je die leds gaat dimmen.
Of gaat dat allemaal tegelijk? Ik zoek zelf nog wel een mogelijkheid om veel leds te kunnen dimmen. Nu zijn daar wel chipjes voor maar die kunnen meestal weer niet tegen 12V.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Je kan de TLC5940 gebruiken, hiermee kun je 16 kanalen pwm gebruiken.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 4 februari 2010 15:49:22 (70%)

Tidak Ada

Golden Member

Op 4 februari 2010 13:39:13 schreef arne:
[...] Ik denk dat er een folio overheen geplakt is.

Als je een silkscreen kan aanmaken, is dat "zo gepiept" :)

Dat is hetzelfde al je een soldeermasker aanmaakt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Op 3 februari 2010 00:08:36 schreef Henry S.:
[...]
Ook zonder de laminaatfolie heb je kans op beschadigingen op montagepunten, blijft lastig spul. Ook moet je het in een keer goed doen ;)

Mooi design, en mooie print zover ik het kan zien.

das iv vaak met een flinke groote Ring , simpel opgelost, moelijkst is vaak een mooie verchroomde te vinden, in bouwmarkt hebben ze wel leuke "verzonken" ringen van chroom

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Die ringen zijn er ook van nylon, maar met een goeie verzinkboor doe je ook veel.
Je hebt speciale, zowel voor schuin verzonken als voor cylinderkop; voor iedere maat schroef een andere!. Alleen de prijs...... :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Maar das juist weer lastig met lamineren.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Eerst lamineren en dan verzinken.
Desnoods het laminaat eerst met een holpijpje uitsnijden....

Maar een zeefdrukje blijft mooier :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Nee , jullie missen de Clou ?

door een flinke schijf te gebruiken druk die op een groot oppervlakkte op het lamierfolie, en houd die juist goed vast, met moertje druk dan met een hoge druk op de ring, niet op het plastic , dit beschadigd dus minder snel en er kan haast geen lucht onder komen.

een ver chroomde ring is dan veel mooier dan een verzinkte ring, dei laatsen is makkelijk te vindne en aan te komen, een verchroomde in die maat is moeilijker.

die maat ringen hebben ze in de bouwmarkt bijvoorbeeld niet, maar ze hebben wel ringen voor schroeven met een verzonken kop, die ringen zijn vaak verchroomd en hebben de goede maat, dus simpel en goedkoop aan te komen ;)

hope you get it ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Grotere ringen heb ik ook al geprobeerd, maar daarnaast komt de transparante folie even vrolijk weer los van de aluminiumfolie.
Het probleem treed trouwens niet alleen op bij bevestingingsbouten van de frontplaat, maar ook bij alle bedieningselementen die vastgeklemd worden.
Ik denk toch dat ik het de volgende keer weer met een gewoon lamineerhoesje ga doen.
Dat werkte ook goed bij deze frontplaat:
http://home.kpn.nl/w_ermers/image/controlpanel(8).jpg
Die zit ook met schroefjes vast, en daar zie niets aan.

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

had ik ook al aan gedacht, afdruk maken, lamineren. Afhankelijk van de lamineer hoes (dikte varieert van 8µ tot 250µ zover ik weet) hou je een stijf paneel over welk als front kan dienen.
Gaten doorboren, moeren voorzichtig aandraaien

Desnoods 2 x lamineren om het stijver te maken

Shiptronic

Overleden

vroeger op de MTS een frontplaat gemaakt met (geanodiseerd ? )aluminium, en een fotolaag, ontwikkelen,( kleurstof inwrijven ? ) en daar nakoken in heet water.

dit koken zorgde ervoor dar er een soort ondeoordringbaare seal ontstaat, hen het ding al jaren en is zo goed als kras en slijtvast.

weet niet hoe het heet, ben het pas weer eens tegen gekomen, maar ben de book mark kwijt, nu al spijt dat ikim niet wat besteld had :( was heel mooi spul.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Shiptronic

Overleden

nee volgens mij was het ander spul, zie hier ook geen handleiding

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dit topic is gesloten