Je Mooiste Meetapparatuur! Deel2.

Dit topic is gesloten

@TJ

Wat is er met die test trace aan de hand? Waarom zie ik daar een stippel lijn in plaats van een zuiver blok signaal?

"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Tidak Ada

Golden Member

Is dat misschien een burst??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Fire_IC:
Heb 2 cursors op de boven - en onderkant van de blokspanning geplaatst.

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Oja, Na het aan klikken van de foto zie ik dat nu ook. Handige functie. Kan hij ook zelf de Vpp bepalen, of vraag ik nu weer te veel... :)

"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford

Als je de cursors op de toppen plaatst, komt de aanduiding op het scherm overeen met Vpp.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Tidak Ada

Golden Member

Op 2 maart 2010 20:33:43 schreef Technojunk:
@Fire_IC:
Heb 2 cursors op de boven - en onderkant van de blokspanning geplaatst.

Ahh een verneukcursor >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Strikt genomen niet van mij, maar ik ga er de komende tijd een boel mee werken: Een Brüel & Kjær Type 1105 precision Photometer inclusief alle accessoires :)
De bijbehorende type 8600 sensor is gecalibreerd in Lux.

http://aartsite.nl/temp/IMG_2095.jpg

fullsize

Sensor en toebehoren..
http://aartsite.nl/temp/IMG_2096.jpg

In mooie case, ex militair. Komt bij Quakkelstein in Vlaardingen vandaan.

Aah, een b&k. Duur spul. Werk regelmatig met hun ultrasone microfoons. Kosten ook belachelijk veel. Soms wat overpriced vind ik.

Wist niet dat die ook niet-akoestische apparatuur maken.

Sonar is meer dan Ping...

Optische meetapparatuur hebben ze ook inderdaad niet veel gemaakt voor zover ik weet.

Vooral trillingen, audio en dat soort zaken. De microfoondivisie is inmiddels overigens apart, onder de naam DPA. Ik heb een productoverzicht van ze, gezien de schandalige kwaliteit van dat stukje drukwerk vermoed ik dat ze nog altijd niet op een paar centen kijken ;)
Aan de andere kant verkoopt ook Feedback dat inmiddels.

De audio (meet-) apparatuur is fraai en zeer goed, maar voor zover in de dump verkrijgbaar niet meer state of the art. Dus beperkt inzetbaar. Met hun huidige producten heb ik zelf geen ervaring, wel eens aan gesnuffelt op beurzen. Vast niet rot, maar als iedereen toch vooral kijkt of er AP op de grafiekjes staat..

fred101

Golden Member

Mooie scoop, grappig die toetsen in het venster. Ik heb ook nog nooit zo'n LCD gezien. Wel eens een plaatje van een TEK waar een LED display opzat die "iets" aangaf. Zag er ook wel cool uit. Ik krijg binnenkort een PM3256, ben benieuwd wat dat voor scoop is. er is weinig over te vinden maar ik heb er al probes voor ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

heb zinds vandaag mijn eerse fluke in huis. Ik vond 350 euro voor een nieuwe een beetje te veel van het goede, dus heb ik op marktplaats voor 35 euro een fluke 75 gekocht. Een simpel maar prima ding.

fred101

Golden Member

Die heb ik ook, lag op een bospad in regen ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Hugo Welther

Moderator

Sinds gisteravond een nieuw speeltje. Een HP8558b SA in een 180TR mainframe.
http://www.uploadarchief.net/files/download/fm-band.jpg
2MHz van de FM band hier.

http://www.uploadarchief.net/files/download/pi3hgl.jpg
Center freq. 145.000 de twee piekjes zijn de in- en uitgang van de 2m repeater van Zoetermeer 145.150 en 145.750 MHz.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
fred101

Golden Member

Is dat die van vraag en aanbod. Mooi hoor. Dit is toch mijn mainframe en de plugin zoals Mans heeft ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Mooi dingetje Hugo. Wat voor een bereik heb je nou met zo'n telescoop antenne?

Hugo Welther

Moderator

Op 7 maart 2010 18:27:43 schreef WoeLiMaster:
Mooi dingetje Hugo. Wat voor een bereik heb je nou met zo'n telescoop antenne?

Antennetje is maar om te kijken of het werkt. De 2m repeater van Zoetermeer staat hemelsbreed 150m bij mij vandaan.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

da's mooi, dan kan je met enkele miliwatts al een heel eind komen.

De 2m repeater van Zoetermeer staat hemelsbreed 150m bij mij vandaan.

Daar heb je je woning zeker op geselecteerd ;) Ik zie die sa's op radio-beursen ook vaak zo staan en ik ben wel nieuwsgierig naar de bandbreedte van zo'n telescoop antenne, vandaar.

Henry S.

Moderator

Afhankelijk van de lengte en te ontvangen frequentie, is dat een ¼, ½, of hele golf antenne ;)

Mooi ding Hugo, heb er ook even naar zitten kwijlen maar APK gaat voor, eerst maar weer wachten op een eventuele belastingteruggave.

Even m'n nieuwe aanwinst, een Fluke 8010A, opgepoetst en verenigd met twee andere Fluke's:

http://www.uploadarchief.net/files/download/fluke%208000%20serie.jpg

Van boven naar onderen:
-8010A 3½ digit LCD, true RMS, met 10A stroombereik
-8050A 4½ digit LCD, true RMS
-8000A, 3½ led display, wijkt in dit bereik ietsje af.

De 8050A had toen ik hem kocht (op Rosmalen 2007) een sterk doorbloedend display maar tijdens de paar jaar dat ik deze heb wordt dat steeds minder... voor mij beter, steeds minder storend.

Nu liggen er nog een 8000A en 8010A te wachten op onderdelen...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hugo Welther

Moderator

Mooi gezicht, zo'n stapeltje Flukes.

Ik wil nog zo'n 8000A bij, waren de meters tijdens mijn studie. Degene die ik nu heb komt ook van Rosmalen 2008.

De PM2522A werkt trouwens ook weer.
KLIK

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Afhankelijk van de lengte en te ontvangen frequentie, is dat een ¼, ½, of hele golf antenne

Okay, dus gewoon de algemene theorie voor antennes en golflengtes toepassen (lambda = c/f).

Thanks

rbeckers

Overleden

@WoeLiMaster ,
en rekening houden met o.a. de dikte van de antennne, interactie met de metalen kast. Het is geen vrijstaande ideale antenne.
Een discone zou bijv. beter zijn maar veel onhandiger ;).

Een discone zou bijv. beter zijn maar veel onhandiger

Aha... maar daar komt ook nog wel het één en ander bij kijken. Ik had er nog nooit van gehoord, zo zie je maar ;)

Dit topic is gesloten