Rosmalen 2010

Op 13 maart 2010 19:59:47 schreef VWG3JB:
[...]
veel oude meuk en zend amateurs.
[...]

Meen je dat nou? Getver, yak, bah!
Het zou verboden moeten worden!

73 de PA2ET ...

Vandaag ook geweest, gisteren nog even vervoer geregeld ;)

Een hele dure dag was het niet:
1 PWM kitje van de Co stand altijd leuk alleen jammer van die andere kitjes maar we houden het hier in de gaten :D
1 macro lens voor de camera die ik gebruik het hele kleine spul.

Verder viel mij het een beetje tegen veel rommel en ik snap nog steeds niet wat handtasjes, lege cd's en computer spul op zo'n markt moeten. Wel leuk om te zien wat voor een mensen er allemaal rond lopen :) de lucht is soms minder :r verder heb ik me wel weer vermaakt.

Fred101: Het was weer gezellig, beetje heel erg vermoeiend maar wel leuk.

Hoe kan dat nou, ik heb je alleen maar in je strandstoel zien zitten;)

Niet veel gescoord, wel weer gezelligheid gesnoven en genieten van de soms erg 'gedateerde' koopwaar.

Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!

Bij mij ging het al fout in het opkomen...
Wat voor een KL*TE systeem hebben jullie in eindhoven.
Zit je vrolijk 1 à 2 km te vloeken omdat je langs de andere kant van de berm moest rijden en je afrit dus vrolijk langs je neus voorbij ziet gaan... :(

Maar al bij al was de beurs opzich wel leuk, alleen veel te veel commercieel ingestelde handelaars en buitenlanders die speelgoed en CD's verkopen...

Op 13 maart 2010 20:08:54 schreef Jan klaasen:
verder weinig buit maar me wel vermaakt. ik verbaas me de kramen met echt rommel....waarom staan die lui daar.

Voor zij die het nog niet door hebben, buitenlanders vragen een BTW-nummer aan en krijgen zo een verblijfsvergunning voor 2 jaar...
Zo werkt het toch in belgië.

buit:
1x 5poorts mini hub €5
2x lan kabel van 30cm en 1 usb kabel €2
1x lan kabel van 50cm €0,50
2x mA meter, zo'n draaispoel model €8
5x 2x16 LCD €18
1x 1kg afstandsbusjes €2
1x SMD elco set €1
1x 7zakjes met SMD prul €1
1x krimpkous set, regenboog €4
1x mini breadbordje €4 (jammer dat de witte er niet meer was, of dat ronde robot platform :'( )
5x stereo schuifpot €2,5 (hij wou me de hele party schuifpots aansmeren voor €25 (was bij de stand die de hele party wou verkopen aan de hoogste bieder)
2x behuizing incl een 12V en 5V voeding €10 (was €6,5/stuk, ben specs vergeten |:()
nog wat andere kleine meuk oa 2x 3,6V 300mAh NiMh bats en 1 SMD pinheader
Ook nog wat grover spul van maarten (ruilhandeltje:)) usb muis, lcd schermpje, onkyo versterker oid en een carbooster

op de CO-stand
2x mini behuizing €3 (die kleine vierkante doosjes)
2x SMD weerstanden set 0805 €4
1x condesator en halfgeleiderset €4
1x PWM kit €10
+ nog een kleine donatie, hiervan moet nogwel die KIF-ledkit (+verzendkosten) afgetrokken worden €12 in de drukte men naam vergeten te zeggen.

klein is fijn

Moderator

Een half uurtje geleden ook weer thuis gekomen.

De buit:
Scoop (Tektronix 2213)
Twee krimptangen
Lindstrom kniptangetje
Een assortiment van verschillende LCD displays
Een paar 2mm pitch SMD headers + jumpers
Drie frezen (ook goed voor plexiglas, precies wat ik zocht)
Printje met 8 RS232 level converters voor 1 euro
Een paar netsnoeren (die nog in de aanhanger van chuckie zitten)
Oja, en een potje loctite, altijd handig

Het was ook weer erg gezellig dit jaar.

Ik had wel graag een KIF setje meegenonmen, geen idee wat het ditmaal is maar vorig jaar vond ik het wel grappig.
Kan ik ze alsnog bestellen ?

@GJ ik zal volgend jaar proberen te zorgen dat mijn t-shirt weer past :o

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !
help

Golden Member

..en het hek bij de bushalte was dicht (maar er zat een gat in het gaas)..

Dat scheelde idd een heel eind omlopen.

klein is fijn

Moderator

De printen voor de kif kits zijn nog niet binnen, dus er zijn momenteel nog geen kits voor de verkoop. Ik hoop volgende week de printen binnen te krijgen waarna ik met de verkoop van kits via het forum ga beginnen.

Hugo Welther

Moderator

Zo ook weer thuis en de hap door de keel.
Een gezellige beurs en ook weer even bijgepraat met een hoop bekenden. Het was voor mijn gevoel wat rustiger dan eerdere jaren.

Buit:
Een oude loop/sloop Zetagi lineair voor de afstem C's en de trafo
IC voetjes
aantal databoeken en oude tijdschriften
rol wastouw om kabelbomen te maken
30 mosterd C's 4n7 400V (nog bedank Mans dat je ze tegen kwam)
en ander klein grut

Jammer dat je er niet was Eugene.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Was wel weer even leuk. Nog even bij de CO stand staan kijken. Waar halen julie die verzameling scoop-CRTs toch vandaan?

Buit:
- zakje smd-elco's van 2 euri
- paar 450V elco's voor de buizen-amp voor 4 euri
- 250VA ringkern met een heel zooitje secundaire windingen (18V, 12V, 9) voor 15 €
- handjevol handige printtrafootjes voor 1 € per stuk
- wat grut zoals diodebruggen en ander spul

Er lagen ook mooie printjes met 10 nixies bij één of andere Duitser op de stand, maar ik vond € 20 weer net effe te veel. Ik heb nog genoeg andere projectjes die eerst afmoeten ;-)

Website -- Slopen is ook een kunst...

Wie ik gezien heb:

Henry S (?)
Schimanski(heeft me ook de buisjes van de SMD Shop verkocht)
Tinus016
High Met Henk
Jeroen Vreuls
Benadski
....

Ik was te herkennen aan een jeansbroek, een zwarte trui en ik loopte samen met m'n pa rond.

Mijn buit:

SSR van de CO stand voor euro 1,== (waren elders 2 .. 4 E!)
CCD kleuren camera
4 1/2 diode bruggen van 95A
4 1/2 power bridges van 150A (voor heel weinig)
Lees loep voor op je hoofd te zetten
Wat safety banaan pluggen
3.6V lithium cellen (net voor sluiting toen iedereen aan het opruimen was)
Oh ja nog 2x10nF/3KV als mijn scoop het weer eens begeeft!

Totaal +/- 70 euri .

Verder nog enorm veel spul gezien waar ik maar met moeite af kon blijven :) Maar het ligt al zo vol thuis ... dus toch maar effe niet.

Die nixies van (20 euri) heb ik ook zien liggen, helemaal aan de zijkant, maar ook ik heb al genoeg projecten waar ik nog wel effe mee zoet ben.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Schimanski

Golden Member

Wie riep er dat er weinig onderdelen waren, en zo duur :(... Ik heb niet te klagen :). Hele krat met nieuw ongebruikt spul (C, R, halfgeleider, etc. veel Philips) voor 15,- euro.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/p3134971.jpg

Veel mensen gezien en gesproken. 's-Ochtends kwam ik iemand tegen die minitieus alles fotografeerde, dat bleek (zoals verwacht)Piet Elektro te zijn. Ik ben benieuwd naar de foto's Pieter. Waar kan ik ze online bekijken?

@Benadski: Mooie foto's

@KIF, Sine: Ben benieuwd naar de timelapse filmpjes.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Kijk, schi, snapt tenminste wat je aan een beurs hebt.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Henry S.

Moderator

Zo, ook weer een uurtje thuis, nog 'even' wezen koffieleuten bij Shiptronic.

Weinig beurs gezien, ik had ook niks echt nodig en de laatste dagen veel drukte gehad. Maar dan sta je op CO-stand en dan sta je nog de hele dag te lullen (lees informatie verstrekken ;)) en te verkopen.

Teveel mensen ontmoet om ze gaan op te noemen, kan ik ook niet eentje vergeten.

Kleine maar zware buit.

-SMD buisjes van de sponsor SMDshop
-PWM kit
-Een halve kilo kristallen
-En een zogenaamd boat anchor: Marconi TF2401A met TM8267, TM8094, en losse TM7558A (Nixie counter, 110MHz unit, 3.3GHz converter en counter - timer)

Tidak Ada bedankt voor de goed verzorgde EM84 kit.

Ook dank aan CO-leden die spontaan meehielpen met de verkoop.

Op 13 maart 2010 21:01:08 schreef luckyboy:
Wie ik gezien heb:

Henry S (?)

Naamplaatje niet gezien? ;)

Op 13 maart 2010 21:29:55 schreef (Z)weetvoetje:
Kijk, schi, snapt tenminste wat je aan een beurs hebt.

Ja zo doe je dat, even verder kijken dan de voorverpakte componenten (behalve de grabbelbakken met €1 zakjes, altijd de moeite waard). En onder de tafels wil ook nog wel eens wat staan.

Op 13 maart 2010 19:49:55 schreef ElektronThomas:
En hoe zit het nou met de prijsvraag? Ik kwam er niet helemaal uit. M'n vader dacht dat die 1 MΩ verkeerd zat, Ik vond de PNP wat vreemd. Uiteindelijk maar allebei ingeleverd :P

Even een controle vraag: Wat vond jij vreemd aan de PNP?

Op 13 maart 2010 19:59:47 schreef VWG3JB:
Hoewel ik het niet echt nodig had heb ik van schrimanski (volgensmij?) een aantal smdweerstandensets gekocht. + nog wat donatie om CO in de lucht te houden:P

het verbaasde me dat jullie nog zoveel overhadden. Ik was elders op de beurs waar de smd-setjes als warme broodjes over de toonbank gingen, binnen een uurtje al weg.

Uiteindelijk is maar 1 buisje overgebleven.

Op 13 maart 2010 20:08:54 schreef Jan klaasen:
moeten we bij CO geen speciale afdeling inrichten voor mensen met onverzorgt lang haar? (inclusief mezelf)

yes! :D

Op 13 maart 2010 20:05:52 schreef robint91:
Vermoeiend Fred. Ik heb je paar zien liggen in je strandstoel. En terwijl aan het uitleggen tegen de andere CO leden!

Fred heeft vrijstelling van staan, wil wat moeilijk op krukken.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 13 maart 2010 22:50:30 (37%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

-Een halve kilo kristallen

Zitten daar toevallig 27MHz kristallen tussen? HC-49 type, voor de CB band.

Schimanski

Golden Member

Op 13 maart 2010 22:38:18 schreef Henry S.:
[...]
Ja zo doe je dat, even verder kijken dan de voorverpakte componenten (behalve de grabbelbakken met €1 zakjes, altijd de moeite waard). En onder de tafels wil ook nog wel eens wat staan.

Je moet altijd "groot" denken ;).

Staat er iemand bakjes onderdelen te verkopen onder het motto: "Zelf grabbelen uit het krat" Dan grabbel je niet, maar vraagt gewoon "wat kost die hele krat dan?" nou 15 euro dus....

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Sine

Moderator

Hehe, en wat je niet nodig hebt dump je volgend jaar weer vrolijk op de beurs :P

Henry S.

Moderator

Op 13 maart 2010 22:47:40 schreef watchout3:
Zitten daar toevallig 27MHz kristallen tussen? HC-49 type, voor de CB band.

Ik weet op dit moment dat ik een heleboel verschillende waarden heb en dat ze van groot formaat zijn, geen HC-49 grut. Ik zie veel overtone kristallen voor bijv de mobilofoonband (5807,407kHz = 156,800MHz - factor 27).

Gevonden bij de 'buurman'.

Op 13 maart 2010 22:58:05 schreef Schimanski:
Je moet altijd "groot" denken ;).

Staat er iemand bakjes onderdelen te verkopen onder het motto: "Zelf grabbelen uit het krat" Dan grabbel je niet, maar vraagt gewoon "wat kost die hele krat dan?" nou 15 euro dus....

Ja dan is het simpel, het hele krat :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ok, jammer dan, volgende keer beter.

Op 13 maart 2010 20:30:33 schreef watchout3:
Wat voor een KL*TE systeem hebben jullie in eindhoven.
Zit je vrolijk 1 à 2 km te vloeken omdat je langs de andere kant van de berm moest rijden en je afrit dus vrolijk langs je neus voorbij ziet gaan... :(
[/sub]

ookal was de beurs niet in Eindhoven..

ik vond het wel een geslaagd dagje, wel minder dan de vorige keer dat ik ben geweest, maar ik kwam deze keer ook totaal geen dingen tegen die ik nodig had/ wel zou willen hebben.

[Bericht gewijzigd door buzzer op zaterdag 13 maart 2010 23:46:58 (20%)

Jeroen

Moderator

Als eerste wil ik iedereen die aan de Circuits Online stand heeft meegewerkt bedanken, het was weer een geslaagde dag.

Ik heb ook niet zoveel gekocht: een koellichaam, een paar noval buisvoetjes, een PWM kitje en een SMD halfgeleiderset van 'onze' stand.

Ik ben er nu ook achter dat fred101 schijnbaar een voorkeur heeft voor zware dingen :P.

Op 13 maart 2010 19:49:55 schreef ElektronThomas:
En hoe zit het nou met de prijsvraag? Ik kwam er niet helemaal uit. M'n vader dacht dat die 1 MΩ verkeerd zat, Ik vond de PNP wat vreemd. Uiteindelijk maar allebei ingeleverd :P

En maar goed ook, want je hebt de prijsvraag gewonnen! :) (zie je mail)

Op 13 maart 2010 22:38:18 schreef Henry S.:
Ja zo doe je dat, even verder kijken dan de voorverpakte componenten (behalve de grabbelbakken met €1 zakjes, altijd de moeite waard). En onder de tafels wil ook nog wel eens wat staan.

Ik was op de beurs voornamelijk opzoek naar smd componenten. Nu was er natuurlijk de CO SMD 'tube' maar het kon nog beter:). Kwam tegen het eind een kraam tegen die 2 kratten met SMD rollen had staan. Stonden een beetje van het public af. Na een beetje onderhandelen en het uitzoeken van de goede waardes ben ik uitendelijk met 15 rollen voor 10 euro weg gegaan. Op elke rol zit wel minimaal 1000 smd weerstandjes :P.

"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford

Zoo, was vanmiddag al thuis maar had nog niks gepost.

Ik heb het erg naar m'n zin gehad, en heb veel bekenden gezien.
Ben maar even bij de CO stand geweest. Zag nog enkele bekende gezichten van vorig jaar, maar heb geen tijd gehad om even gezellig te praten :P

De buit:
Neopost SM26 van Maartenbakker

Verder niks bijzonders!
Het leek wel alsof de CO stand wat meters extra in de breedte had in vergelijking met vorig jaar??

Van een echte kattemepse zendamateur!
Anoniem

Op 13 maart 2010 20:30:33 schreef watchout3:
Bij mij ging het al fout in het opkomen...
Wat voor een KL*TE systeem hebben jullie in eindhoven.
Zit je vrolijk 1 à 2 km te vloeken omdat je langs de andere kant van de berm moest rijden en je afrit dus vrolijk langs je neus voorbij ziet gaan... :(
[/sub]

wij hadden dat ook.
volgens mij reed u achter ons(wij reden in een lichtblauwe ford focus )