Had je hem maar los laten hangen ;-) het eind zat in zijn eigen stekkerblok :-) Maar ik weet niet of jij het bent geweest hoor, gezien je nog geen koekjes op had leek me dat het meest logisch >:-)

@Pientertje, mooie foto's. Compliment voor de compositie.

Nog een kleine tip van mij. Op de eerste foto van Pientertje zie je de mensen in drommen voor de ingang wachten tot om 9:00 uur de deuren opengaan. Ik ben er meestal rond 8:30 en na een kaartje gekocht te hebben loop ik altijd door naar het restaurant (buitenom bereikbaar). Je kunt daar gezellig zitten en onder het genot van een bakje koffie wachten tot om 9:00 de deuren opengaan. Het restaurant heeft direct toegang tot de zaal, je hoeft dus niet terug naar de hoofdingang.

Op 15 maart 2010 23:22:40 schreef fred101:
Had je hem maar los laten hangen ;-) het eind zat in zijn eigen stekkerblok :-) Maar ik weet niet of jij het bent geweest hoor, gezien je nog geen koekjes op had leek me dat het meest logisch >:-)

Mij hebben ze het ooit geleverd om de steker van mij soldeerbout met tape te isoleren. Viel tegen: ik was er binnen 5 minuten achter waar het probleem zat :P

Mijn revanche:
Flitslampje en een elco met een veel te lage werkspanning achter op een voeding gemonteerd Lache! >:)

Direct vanaf de beurs door naar andere verplichtingen, maar zondag dacht ik wel even gezellig achter de computer te kruipen. Bleek mijn TFT het begeven te hebben. Jammer dat hij dat niet 2 dagen eerder had bedacht, nou moet ik die exotische torren weer ergens gaan bestellen!

Gezellige dag verder, weer leuk met wat mensen gepraat. Buit bestond uit een paar netstekkers en een VGA-kabel voor m'n broertje. Gelukkig was dat niet waar ik voor ging, want inclusief toegang en parkeren (bekant even duur als de entree?!) was dat al met al dan een dure aankoop geweest ;)

Chapeau voor ieder die zich heeft ingezet!

Op 15 maart 2010 23:19:08 schreef High met Henk:
[...]
En ik zocht zoiets.. kon niets vinden.

[...]

ik ook.
heb je trouwens al een iets bedacht voor die dual powermeters?
voor 5,- waren ze wel een koopje, maar ik zag er niet zo snel een doel voor...

Op 14 maart 2010 12:24:35 schreef Sine:
Quick and diry, direct uit de camera's de timelapse shots van gisteren.

[afbeelding]

[afbeelding]

bij cam2 sta ik op 1:24

trouwens een heel leuk idee om hem te laten draaien

Op 16 maart 2010 18:00:44 schreef TechnOoB12:
[...]

ik ook.

Die meters heb ik direct weer overgenomen van HmH.
Ik heb het idee om deze in mijn GainClone te bouwen als er ooit een kastje omheen komt.

Op 16 maart 2010 19:51:32 schreef manga valk:
trouwens een heel leuk idee om hem te laten draaien

Thanks,

Het idee is niet van mij, ik heb dat ook weer 'geleend'

Mechanisch kan hij overigens nog veel meer, maar ik moet eerst bascom wat beter onder de knie krijgen wil ik alles kunnen gebruiken wat er in zit Langzaam vertrekken / stoppen enz.

Daarnaast zit er nog een tilt motor in die ik nu helemaal niet gebruik.

Hé, hebben jullie van dit soort meters gevonden? http://www.walcottcb.com/images/SX40C.jpg
Dus alleen de aanwijzer zonder apparaat zegmaar? Dan moet ik dus de volgende keer dan dus toch verder lopen en beter zoeken..

Die heb ik sowieso bij de uitgang zien liggen aan de linkerkant.
was alleen de meter dan.
Geen idee welke stand het was. iets van een zendclub ofzo.

ik heb er wel een handje vol gezien
ik was er dan ook al om 9 uur

Probleem is dat ze alleen als complete werkende SWR meter te koop zijn voor veel geld. Als ik alleen zo'n aanwijsinstrument te pakken kan krijgen, heb ik er een leuk plannetje mee ;-)

@e_fz:
Ik heb je een mail gestuurd ;-)

Op 16 maart 2010 20:38:31 schreef MAH:
Hé, hebben jullie van dit soort meters gevonden? http://www.walcottcb.com/images/SX40C.jpg
Dus alleen de aanwijzer zonder apparaat zegmaar? Dan moet ik dus de volgende keer dan dus toch verder lopen en beter zoeken..

Een kruisspoelmeter, die zijn schaars.

Hey Tidak Ada! Wat mot dat slotje in m'n kit? :+

Een stand rechts van de ingang had er inderdaad een stapel liggen.

Op 16 maart 2010 21:07:16 schreef Henry S.: Hey Tidak Ada! Wat mot dat slotje in m'n kit? :+

Voor de verzameling ;-) Altijd handig....

Op 15 maart 2010 21:56:18 schreef Tidak Ada: Nog even de foto's van mijn buit showen:

Deze komt erg in de buurt:

http://www.ko4bb.com/Manuals/Fluke/MFluke/1953A_Manual.pdf

@Pientertje and all: foto 37 in het groen..

[Bericht gewijzigd door guidob op (11%)]

Helaas zit daar nogal wat LSI in. De 1952A is uitsluitend MSI-TTL (7400-serie). Hugo had de link ook al gegeven; toch bednkt voor je inzet ;).

Hey Tidak, heb ik jou nou eigenlijk misgelopen op de stand of was je alweer vroeg weg?

@guidob ik zie niet veel groen op die foto. Ben jij die met die trui met die patroontjes of die groene achter die paal.

Ik ben trouwens ook op foto 37 te zien witte(CO) t-shirt.

Op 16 maart 2010 20:18:00 schreef Hugo Welther:

Op 16 maart 2010 18:00:44 schreef TechnOoB12:
[...]

ik ook.

Die meters heb ik direct weer overgenomen van HmH.
Ik heb het idee om deze in mijn GainClone te bouwen als er ooit een kastje omheen komt.

Wat dacht je van een 'power' meter? een wijzer voor V en een wijzer voor A. Het kruispunt is dan P. Het mag duidelijk zijn dat als een van de twee 0 is, het kruispunt beneden ligt. Zo niet, dan ligt het hoger. Een nieuwe 2D schaal ontwerpen met wat programmeerwerk is niet zo moeilijk als je de exacte hoeken en de linewariteit van de wijzers weet.

Op 16 maart 2010 21:09:32 schreef klein is fijn:
[...]Een stand rechts van de ingang had er inderdaad een stapel liggen.

spijtig, niet gezien. Nuja, ik heb nu een paar mooie enkele meters, daar kan ik eerst wel mee vooruit, maar op de volgende beurs zal ik beter opletten.

Hee! kijk eens bij Wimo >
http://www.wimo.de/bilder/24020_neu-small.jpg

Instrument mit 200µA, Skala 0 - 300 / 0 - 60 Watt. Abmessungen 72x72mm, beleuchtbar (12V, 30mA).
Best. Nr.
24020 29.87 (29.00) EUR

http://www.wimo.de/messtechnik_d.html#24020

Misschien iets om gezamenlijk te kopen?

De transportkosten voor 1 st zijn €21,- naar Nederland, maar ik denk dat dit bij meerdere stuks (of andere aanvullende artikelen) aanzienlijk verbetert.

Of je pakt twee gewone meters. Haalt ze uit het huisje. Maakt een grondplaat en schroeft daar de twee mechaniekjes op. Met afstandsbusjes een plexieglas plaatje ervoor, schaalverdeling op de computer maken en uitprinten (werkt erg goed) en je hebt een kruismeter.

Op 17 maart 2010 08:14:59 schreef pientertje:
@guidob ik zie niet veel groen op die foto. Ben jij die met die trui met die patroontjes of die groene achter die paal.

Ik ben trouwens ook op foto 37 te zien witte(CO) t-shirt.

Geef toe dat de jas blauw lijkt, maar in werkelijkheid is het ding meer groen dan blauw. Frontaal in beeld zogezegd.