Rosmalen 2010

Henry S.

Moderator

Ik was nog geen 5 minuten binnen toen ik een trafo moest aansluiten:

http://smdshop.nl/Rosmalen20100313/small/PICT0003.JPG
Mans: "Ik snap er niks van"
Fred: "Wat een klote trafo"

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
help

Golden Member

Mijn buit van de afgelopen zaterdag.

http://www.janfernhout.nl/CO/THMB_Rosmalen2010.JPG

Functiegenerator €5,-
3 gebruikte kastjes met nieuwe front en achterplaat €10,-
tray sub-D9 male €5,-
printrafotjes 2*6V
mini 7 seg displaytjes, grabbelen voor €1,-
pcf's en buks geruild met richard voor LCD's
zakje printkroonstenen, grabbelen voor €1,-
heel aantal zakjes kleine kogellagers, grabbelen voor €1,-
Apparaatvoetjes, grabbelen voor €1,-
lcd backlights €0,50 oid
CO PWM regelaar en een donatie gedaan .. :) en een leuke titel onder m'n naam nu :-D
en als laatste een gsm modem althans dat denk ik dat het is. De verkoper (een duitser) wist het in ieder geval niet vandaar dat het me ook maar €3,- kostte ..

Hugo Welther

Moderator

Mooi, een originele Elektuur Sweep/functioen generator.
Werkt leuk die generator, met een XR2206 als basis.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Tidak Ada

Golden Member

Op 15 maart 2010 18:21:48 schreef Henry S.:
Ik was nog geen 5 minuten binnen toen ik een trafo moest aansluiten:
[....]

Het leukste was dat de steker van het stekerblok in het stekerblok zelf zat: Ultiem bewijs dat een perpetuum mobile niet bestaat. >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 15 maart 2010 10:11:11 schreef IWriteCode:

Stand trok veel bekijks en ook nog wel het een en ander verkocht... leukste was eigenlijk wel dat er mensen die blij waren dat er ook een stand was met wat moderner spul :)

Waaronder ik 2 IR sensoren en een 3pi robotje om mee te spelen. (in de code van pololu zitten trouwens nog bugs :p)

Den Dries www.hulens.be
Anoniem

en ik hoefde mijn wiichuck niet helemaal uit Verweggistan te bestellen

mrpf, iedereen vind zomaar functiegenerators en ik ben er de hele tijd naar op zoek geweest!

als iemand er een over heeft.. ik bied...

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
Henry S.

Moderator

Op 15 maart 2010 18:39:59 schreef Tidak Ada:
[...] Het leukste was dat de steker van het stekerblok in het stekerblok zelf zat: Ultiem bewijs dat een perpetuum mobile niet bestaat. >:)

Ik wilde het de heren sparen, maar nu jij het zegt. :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
fred101

Golden Member

pfff, met een AVO8 ipv zo'n fluke-ding hadden we het gelijk gevonden. Maar als excuus, High met Henk had nog geen koekjes op en nog niet met GJ geknuffeld toen hij dat blok aansloot.

Die trafo was van na 1945, hoe moeten wij dan weten hoe we zo'n ding aansluiten. Het zag er niet eens uit als een trafo ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Het verbaast me ook een beetje dat er hier zoveel functiegenerators langskomen.

Ik was er zelf ook naar op zoek (had graag een HP3310B willen scoren) maar echt vol stond het er niet mee. Wel duizenden counters, dat wel...

Uiteindelijk wel een HP3310B gevonden maar die was in abominabele staat en alsnog vrij aan de prijs, ik heb 'm na enige twijfel laten staan.

Verder een leuke beurs al kon ik helaas maar 1 snel rondje maken wegens andere verplichtingen. Volgend jaar meer tijd voor een grondige speurtocht! :-)

Tidak Ada

Golden Member

Op 15 maart 2010 18:46:37 schreef Henry S.: [...] Ik wilde het de heren sparen, maar nu jij het zegt. :P

Ík heb niet gezegd wie dat gedaan heeft; ik wéét het zelfs niet en heb het alleen maar geconstateerd. Er liepen meer behulpzamen rond ....... ;) ( Maar ik vond het wel een mooie stunt :+ )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
benleentje

Golden Member

@fred101 Ik zie dat je mijn 23cm spul hebt overgenomen. Er zat ook een voor mij raar ding bij met 3 cilinders aan elkaar. Is ook te zien op de foto. Ik heb mij al die jaren dat het in mijn kelder lag afgevraagd wat dat nu mocht zijn. Ik gok een verzwakker.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
fred101

Golden Member

He leuk, dan kan je mij vast vertellen hoe en of die twee kastjes werken en wat er op aangesloten moet worden. Het leek me leuk eens met atv ontvangst te spelen.

Dat rare ding met drie cilinders is een cavity filter.

Was dat zwarte filter ook van jou ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 15 maart 2010 19:29:11 schreef fred101:
....
Die trafo was van na 1945, hoe moeten wij dan weten hoe we zo'n ding aansluiten.....

Je moet natuurlijk wel met je tijd meegaan he, fred ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
benleentje

Golden Member

Sorry fred101 ik heb dat spul ooit eens overgenomen om het weer te verkopen op een rommelmarkt. Maar dat is er niet meer van gekomen. Welk zwart doosje bedoel je. Het was best veel kan me niet alles herinneren.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 15 maart 2010 18:41:54 schreef AC/DrieC:
[...]

Waaronder ik 2 IR sensoren en een 3pi robotje om mee te spelen. (in de code van pololu zitten trouwens nog bugs :p)

Bugs? Niet opgemerkt :)

help

Golden Member

Op 15 maart 2010 18:43:54 schreef TechnOoB12:
mrpf, iedereen vind zomaar functiegenerators en ik ben er de hele tijd naar op zoek geweest!

Ik ben er niet eens specifiek naar opzoek geweest .. zou weggaan rond drieën en kwam bij bijna de laatste stand deze functiegenerator tegen .. :-P

iemand trouwens enig idee wat de beweegreden van Elektuur was om er geen voeding in te bouwen maar deze extern aan te bieden ? ('k heb de desbetreffende elektuur wel liggen maar daar zag ik dat zo 123 niet in staan.)

EDIT: nav Tidak Ada 'deze'

Tidak Ada

Golden Member

Nog even de foto's van mijn buit showen:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/buit_100313.jpg
Van boven naar beneden:

  • [*]Fluke 1952 Counter-Timer (fred, die BNC voor de 25-500MHz zit niks aan (nooit wat aan gezeten ook!); ik denk dat daar nog een prescaler voor moet).
    [*]2 Donkerbruine pertinaxplaten van 500×500×1mm
    [*]4 Iedem van 20×250×0,5mm
    [*]een steunplaat met relais (vooral de plaat heeft mijn interesse)
    [*]een compleet wirewraptool met bits en hand-tools (Hij werkt
    perfect voor 10€!!

Rechts daarvan:

  • [*]een weerstand met opdruk 1kΩ 6kV
    [*]een klos wax-garen om kabels mee te binden

Dit is die weerstand let op de waarde, die ik als 56kΩ meet: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/weerstand.jpg
Iemand, die weet wat het kan zijn??

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/counter.jpg
De counter

@help:
Welke is 'deze'?

e/ nou weet ik het nog niet :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 15 maart 2010 18:28:06 schreef help:
CO PWM regelaar en een donatie gedaan .. :) en een leuke titel onder m'n naam nu :-D

Ik vroeg me al af hoe andere leden aan hun titel kwamen haha :P

een impressie:
http://willem.dlnet.org/rosmalen/
upload is bezignatuurlijk al lang klaar

[Bericht gewijzigd door pientertje op woensdag 17 maart 2010 08:12:40 (15%)

fred101

Golden Member

Goeie foto's. Artistiek. Ik zie wel dat het maar goed is dat ik niet rond geweest ben ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 15 maart 2010 21:48:47 schreef help:
[...]
Ik ben er niet eens specifiek naar opzoek geweest .. zou weggaan rond drieën en kwam bij bijna de laatste stand deze functiegenerator tegen .. :-P

iemand trouwens enig idee wat de beweegreden van Elektuur was om er geen voeding in te bouwen maar deze extern aan te bieden ? ('k heb de desbetreffende elektuur wel liggen maar daar zag ik dat zo 123 niet in staan.)

EDIT: nav Tidak Ada 'deze'

Help ik denk zelf omdat het magnetisch veld de schakeling beinvloed en dat ze daarom voor een losse voeding gekozen hebben .

Zelf heb ik het idee dat de golfvorm aangetast wordt.

Zelf had ik dit probleem/vraag ook(met mijn eigen generator) en heb ik mijn trafo dubbel ingeblikt met ferro/staal plaat 1mm .

Mod-edit: Toch eens omkijken naar een ander toetsenbord, je enter blijft hangen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 maart 2010 01:19:15 (6%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Schimanski

Golden Member

Op 15 maart 2010 18:21:48 schreef Henry S.:
Ik was nog geen 5 minuten binnen toen ik een trafo moest aansluiten:

[afbeelding]
Mans: "Ik snap er niks van"
Fred: "Wat een klote trafo"

D'r zaten veel aansluitingen op die trafo en ik heb alleen de opleiding "tweedraads monteur" gedaan dus dan weet je het wel.

In gedachte de IBM reclame van heel vroeger.... Fred en Tidak druk aan het meten aan de trafo voor de kwikdamper en Mans denkt: "zit de stekker er wel in". Wel even gewaarschuwd voordat ik hem inprikte...

Trouwens wel een nadeel van zo'n hoogohmige digitale Fluke. Zelfs op een stopcontact of trafo zonder spanning wijst het ding nog van alles aan.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
maartenbakker

Golden Member

Op 15 maart 2010 18:12:31 schreef shiptronic:
JVC is volgens mij niet verkocht, heeft de heledag voor mijn neus gestaan, was wel verbaast van het gewicht toen ik hem "even" wou verzetten.

Kan kloppen, het ding heeft een vrij zware conventionele voeding erin zitten, zitten tenslotte 5 eindtrappen in. Het is van binnen overigens een Samsung, net als JVC een merk dat vaak van rotte elco's aanelkaar hangt. Maar omdat er geen schakelende voeding in zit kan het best zijn dat die hier juist nog goed zijn. Ik heb hem nooit getest en ik hoop dat er alsnog iemand ooit een keer plezier aan gaat beleven (al was het maar voor de trafo ofzo als hij niet simpel te maken is). Ik kom redelijk om in de rommel dingen waar ik toch niet aan toe kom, dus ik heb gewoon maar iets gepakt dat in de weg stond en er voor anderen nog wel bruikbaar uitzag...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

Op 15 maart 2010 18:28:06 schreef help:
Mijn buit van de afgelopen zaterdag.

[afbeelding]

Functiegenerator €5,-
[...]

En ik zocht zoiets.. kon niets vinden.

Op 15 maart 2010 19:29:11 schreef fred101:
pfff, met een AVO8 ipv zo'n fluke-ding hadden we het gelijk gevonden. Maar als excuus, High met Henk had nog geen koekjes op en nog niet met GJ geknuffeld toen hij dat blok aansloot.

Heb ik iets gemist met aansluiten? volgens mij werkte mijn deel van het lab. Ik heb jouw deel los laten hangen watn dat spul van jou kon niet achter mijn veiligheidstrafo... (mijn spul dissipeert geen warmte, alleen straling)

Enne. Die fluke was ook niet van mij. Ik had die keithley meegesjouwd (typisch dat niemand vroeg of DIE te koop was. de TDS 320, de broodplanken, de WSD 81 en die scoop van chuckie bleven ze vragen. Die keithley was OVERDUIDELIJK mijn duurste aankoop ooit)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???