Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het chippen van mijn CRX ecu en ik kom er niet uit... Als ik spanning op de ecu zet schiet hij steeds weer in backup mode ipv dat ie het programma afgaat draaien. Ik zal hieronder even een opsomming maken van wat ik gedaan heb;

ECU: 37820-PM7-X04
Motor: D16Z5
Gebruikte ROM: ST M27C512
Map: Stock PM7 zonder iets erop of eraan, puur om te testen.
Map editor: TurboEDIT 2.6.1
Bin naar hex converter: Bin2hex.exe
Programmer: ART EPP 1 met de DOS software
Gebruikte instellingen:
Base address(hex): 0
Offset Value(hex): 0
Buffer&File sumcheck: 5419EB
Skip FF: off
Begin address: 0000
End address: 7FFF

De ecu doet het wel als ik de std rom erin prik. Dan gaat hij meteen foutcodes geven aangezien hij natuurlijk niet in de auto zit. Bij de andere rom gaat het ledje op de ecu aan en gaat vervolgens niet meer uit. Oftewel backup mode.. Iemand een idee wat ik fout doe? Of is de door mij gebruikte rom misschien niet geschikt?

Gr,

Felix

Turbo edit genereert 32k file´s. Je moet dus een 27c256 gebruiken.
Lees je met de art programmer ook Hex file in?
Je hebt dat helemaal niet nodig. Gewoon file inlezen in de art als bin file.
een 27c512 heeft als end adres FFFF. Je doet dus iets behoorlijk verkeerd.

Ja, aangezien die art nogal oud is gaat het allemaal met hex. Bin files opent ie niet. Geeft ie read error. Ik zal nog wel het een en ander proberen met de latere software van ART. Alleen uit het verleden kan ik me herinneren dat dat spul een nogal natuurlijke aanleg had om te crashen...

Met een ART kan het ook met bin files. Ben er 30jaar geleden mee begonnen. Maar als je een 27c512 wil programmeren moet je 2x dezelfde file achter elkaar zetten.

Ik heb de file 2x achter elkaar gezet zoals je zegt. Alleen geeft nog steeds 'ERROR READING'. Ook als ik een 27c256 selecteer pakt ie de orginele (32Kb) file niet.

Ik heb ook nog even de nieuwere software van ART geprobeerd, maar loopt continue vast. Het progje PromEDIT97 van ART opent wel bin's, heb al geprobeerd te exporteren als hex alleen dan pakt het DOS progje hem weer niet. Waarschijnlijk omdat promEDIT geen : zet voor elke regel. Dat zag ik bij hex files gesaved door het DOS progje wel.

EDIT: zal ik anders het progje zoals ik hem hier heb staan, samen met de bin waar het omgaat even mailen naar je? Kan je zelf even kijken, het is toch maar een paar mb..

ja dat mag wel even. Die : is niet alleen het verschil tussen hex en bin ieder geval.

Nee, dat snap ik inderdaad. Het viel me alleen op dat promEDIT geen : voor elke (hex) regel zette, aangezien bin2hex dat wel doet. En het lijkt erop dat daarom het DOS programma hem niet inleest. Wat me wel is opgevallen dat toen ik de bin 2x achter elkaar had gezet en toen (mbv bin2hex) geconvert had, na het inlezen met DOS er wel FFFF als end address stond.. Maargoed.. Ik zal het straks even naar je mailen.. Alvast bedankt ;)

[Bericht gewijzigd door dcggames op (30%)]