Show your projects! Part 18

Dit topic is gesloten

hoe neem je het printje eraf zonder je te verbranden en zonder teveel te bewegen?

**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun

Dit was een klein testprintje, ik kon hem er met een pincet van af halen.

Aan de rand zitten een soort gootjes voor afvoer van vet. Als je een printje daar heen schuift krijg je hem er misschien met een pincet wel uit. Ik zal eens oefenen als hij koud is.

Het viel me op dat soldeerpasta enorm slink, je doet er niet gauw te veel op bij weerstanden ed.

Tidak Ada

Golden Member

Koop een postzegelpincet. Die hebben een dunne, brede, platte bek, die onder c.a. 45° t.o.v. de benen staat. Lijkt me ideaal voor het doel. http://www.jeugdfilatelie.nl/jeugdfilatelie/nb105.jpg

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

denk er ook aan dat de ontwikkelde gassen en de pasta giftig zijn

[Bericht gewijzigd door Erelce op zaterdag 27 maart 2010 22:38:41 (12%)

**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun

ik vond de pasta wel lekker smaken... Ik kan me niet voorstellen dat dit nóg gevaarlijk kan zijn dan gewoon solderen.

hangt er ook een beetje van af wat voor printje je hebt, maar het verschil tussen solderen en dit is dat het printje ook gebakken wordt. en dan kunnen er stoffen vrijkomen. 'k heb een snackoven omgebouwd tot reflowmachien, daarmee desoldeer ik ook printen (voornamelijk van voor de ROHS), en dat ruik je goed...

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

[WARNING MODE]

sorry mods dat ik off-topic verder doe maar dit vind ik belangrijk om te melden:

ik gebruik deze soldeerpasta.
je ziet dat er wel degelijk een zwarte kruis op staat op een oranje achtergrond.
Ook staat er volgende tekst op (in het duits);
Waarschuwing: vermijd contact met de huid en de ogen, en vermijd het inademen van de vrijgekomen dampen.

[/WARNING MODE]

...

en nu terug on topic?

**** De beschikbare ruimte van een werkplek is omgekeerd evenredig met de grootte van deze werkplek **** AVR-Oefeningen op Electronics 4 Fun
Sine

Moderator

Al eens de datasheet van een klos tin bekeken ?

Die durf je daarna ook niet meer vast te pakken.

Als je reflowed met chocopasta zijn de dampen veel minder giftig..

1 electron per seconde = 16 atto ampere!

ik soldeer ook niet omdat ik denk dat het zo gezond is:P Ik gebruik bungard epoxy van dick best. Geen pertinax/gestampt karton dus.

Een 12V voeding, levert ongeveer 1.3A

http://www1.picturepush.com/photo/a/3160754/640/3160754.jpg

Eigenlijk puur gemaakt als verzetje tijdens de examens. Voor het frontje zet ik ooit nog wel eens een stukje 4mm MDF.

binnenkant! trafo, diodes, elco's, 7812?

Nog 5v en een een variabele spanning en een twee paneelmetertjes en je hebt een mini labvoeding.

Binnenkomt komt nog wel, maar idd gewoon 78xx voeding

Aan een voeding met een variabele spanning (1.5-30V) en 2 vaste uitgangen (5V en 12V) ben ik bezig,eigenlijk moet ik alleen de behuizing nog doen en er een zwaardere trafo aan hangen.

[Bericht gewijzigd door T-baev op zondag 28 maart 2010 12:42:53 (64%)

Klein project, heb van een kapotte stroboscoop de flitsbuis overgezet, heb nu 2 buizen op 1 printje, maar hij werkt :P

Help, ik kan geen plaatjes posten?

[img ]http://img202.imageshack.us/i/p2055270310.jpg/[/img]

(zonder spatie) werkt niet?:S

Dan maar anders:
Klik

Gr Sander

@T-baev: Waarom MDF voor het front?

Bedruk een stuk fotopapier, haal het door de laminator, knip het op maat en kleef het met Power-Pritt oid.

Of kleef het fotopapier op dun karton en leg er enkele lagen transparante lak over.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Of je gebruikt de zelfklevende frontplaatfolie van Conrad.

http://home.kpn.nl/w_ermers/image/LC%20Meter%20(3).JPG

[Bericht gewijzigd door Willis op zondag 28 maart 2010 13:28:35 (18%)

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

@sander je hebt een / teveel aan het eind van je URL

Verers allemaal weer mooie projecten hier :)

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op zondag 28 maart 2010 13:32:32 (42%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Shiptronic

Overleden

Imageshack moest helemaal niet werken (of verboden worden ) met al die reclame bende.

Waarom niet het upload archief ?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 28 maart 2010 13:49:27 (10%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Opnieuw, via het uploadarchief, moest mijn foto's wel dramatisch verkleinen, maak normaal foto's van 1080p:

Hij is ook behoorlijk lelijk geworden, normaal is ie veeeeel scherper.

Dan nog een ander project van mij:

Blauwe ledjes achter mijn beeldscherm, worden gevoed door mijn atx voeding, schakelen dus automatisch in als de computer aangaat. Geeft een heel mooi effect tegen de muur, en is naar mijn mening rustgevend.

Zie 1 blz verderop:P

Gr,
Sander

[Bericht gewijzigd door sander95 op zondag 28 maart 2010 17:08:30 (14%)

Op 28 maart 2010 13:48:41 schreef shiptronic:
Waarom niet het upload archief ?

Omdat je dan de helft van de tijd dit krijgt te zien:
http://img46.imageshack.us/img46/2527/uploadarchief.jpg

:+

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!

Ja inderdaad, nu je het zegt. Weet iemand nog een andere goede service om dit te uploaden, want dit werkt ook niet:S

Ja photo bucket zou je kunnen proberen.

* Tinus016 denkt dat hij maar eens een tweede upload archief gaat openen zonder data limiet heb toch nog 800 Gb op mijn privé server over :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Op 28 maart 2010 15:30:18 schreef sander95:
Ja inderdaad, nu je het zegt. Weet iemand nog een andere goede service om dit te uploaden, want dit werkt ook niet:S

Als je een hotmail/live account aanmaakt,kun je daar 25Gb aan foto's uploaden en delen met de rest van de wereld.Wel even afmelden om de hyperlink te kopieeren.Zo heb je gelijk een kleine foto,met goede afmeting om hier te posten,en kun je daaronder een hyperlink naar het orgineel zetten.

bijvoorbeeld (wat ook nog eens binnen dit topic past)

http://public.blu.livefilestore.com/y1pFEawq_wsBo-rdcmwdeQ3uPnaCNyko7lpZx9YSCvDtZlQcUxKTr7YthoK1PpLMQM2Nc0ajV-W_hx6FYsdmuzJgQ/IMG_5839.jpg
http://public.blu.livefilestore.com/y1pFEawq_wsBo-rdcmwdeQ3uGgCobPMO-h…

EDIT:

@ Pros,bedankt voor de tips voor het maken van frontpanelen,dat ga ik onthouden.Ik had uw website al eens vlug bekenken,en dat zag er allemaal erg netjes uit.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Sine

Moderator

Op 28 maart 2010 14:12:41 schreef sander95:
Opnieuw, via het uploadarchief, moest mijn foto's wel dramatisch verkleinen, maak normaal foto's van 1080p:

Dat mag flink kleiner, voor op het forum eigenlijk niet groter dan 640x480, en zoals je hierboven kunt zien gaat dat prima.

Hij is ook behoorlijk lelijk geworden, normaal is ie veeeeel scherper.

Dat heeft dan vooral met de software te maken waarmee je die foto kleiner maakt.

Dit topic is gesloten