Op 11 maart 2010 10:52:21 schreef murphy:
Wees vooral maar blij dat je niet in de gemeente Halle in Belgie woont, daar is een belasting van 2500 Euro ingevoerd op masten die hoger zijn dan 15m : http://www.halle.be/product.aspx?id=511

73...

Advies en motivering

Deze masten, pylonen en andere draagconstructies worden als landschapverstorend ervaren en ze brengen derhalve hinder mee voor de plaatselijke gemeenschap.

Moeten de eigenaren van de soms foeilelijke huizen ook extra belasting betalen? Of de eigenaren van afgrijselijk lelijke SUV's die op de openbare weg geparkeerd staan? Of lelijke mensen die zich in het openbaar vertonen? Want landschaps verstorend...

Het is nog niet bewezen dat de straling afkomstig van deze masten, pylonen en andere draagconstructies onschadelijk is voor de gezondheid van de omwonenden.

Dit is een interessante opmerking. Omgekeerde bewijslast?

Lange termijneffecten kunnen nog niet onderzocht worden omdat de technologie relatief nieuw is.

Het is derhalve billijk dat deze hinder wordt gecompenseerd door een belasting.

wordt een mast plotsklaps minder landschapsverstorend als er belasting voor betaald is? Kan landschapsverstoring gecompenseerd worden met een geldbedrag? Hoe wordt dat geldbedrag dan wel besteed - gaan er elders extra bomen geplant worden?

Een belasting kan bovendien een stimulans zijn om deze masten en pylonen te beperken wat noodzakelijk is voor de goede ruimtelijke ordening van onze stad en streek.

Als ik door Belgie rij krijg ik niet echt het idee dat men weet wat ruimtelijke ordening inhoudt...

Rare mensen, die Belgen... :)

't leeft in ieder geval wel onder de amateurs gezien deze foto in Rosmalen 2010. klik...
Ik kan niet wachten op de "ongedempte trillingen" e.d. in de amateur bladen. :+

Het gaat in ieder geval niet om geld. Zendamateur machtigingen kosten niets meer, gewoon geld vragen voor een licentie is veel makkelijker. Zoveel amateurs zijn er niet, en het worden er steeds minder.

KLIK

Vandaag is de dag dat Alva z'n bril (den Briel) verloor. 't zal toch geen grap zijn van AT..... :+