Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Als het 15 meter boven het maaiveld is lukt die ene centimeter nog wel met een beetje kort maaien.
Motivatie is wel grappig : "landschapverstorend dus hinder"
Tuinkabouters, Coniferen en flitspalen zijn de volgende kandidaten.
(fred101 ja klopt inderdaad!)
Echt problemen er mee is een groot woord,
Maar dan nog zou ik graag willen weten waarom?(voor de straling???)
Wat gaan we nu voor geks verzinnen dat dit moet?
CB kan ook stralen maar die hoeven niets te melden, Porto's op allerlei bandjes -
afstandsbediening of besturing
Storing van TV's laders voedingen mobieltjes en weet ik wat voor troep kan allemaal nog meer.
Tegenwoordig kan en mag van alles maar en jij MOET dit MOET dat,
Nu maar hopen dat we er ook niet voor moeten gaan betalen of zo?
Want gek opkijken als je strakjes antenne belasting moet betalen doe ik hier in NL niet meer.
Tis gek verzonnen maar kijk uit, wat is nog gek!?
Vr Gr RRob.
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Dat zei ik toch al, zie je als bezorgde burger zo'n enge antenne, kun je opzoeken waarvoor deze is. Als het niet zo'n enge UMTS zender is, kun je weer rustig slapen. De overheid houdt dat graag bij van uw eigen centen.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk weer gezeur dat je storing veroorzaakt.
Men ziet een streepje op TV en hoort een kraakje op de radio.
En ziet dan in het antenne register dat er een radio amateur in de buurt zit.
Conklusie die zal de storing wel veroorzaken.
Dat zal ook niet de eerste keer zijn dat wij de schuld krijgen.
Enne hoe kan je nou storen met een paar honderd watt SSB.
Helaas kan dat wel, en ligt het aan de krakkemikkige verbindingen bij de klager zelf.
Op 11 maart 2010 16:56:27 schreef Sponcebert:
Dat zei ik toch al, zie je als bezorgde burger zo'n enge antenne, kun je opzoeken waarvoor deze is. Als het niet zo'n enge UMTS zender is, kun je weer rustig slapen. De overheid houdt dat graag bij van uw eigen centen.
Hopelijk een post met sarcasme.
*'De bezorgde burger' vindt al het onbekende eng. Dat was vroeger al zo met de bami en nasi. Wat de boer niet kent...
*Een produkt van de Wilderscultuur.
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Niet echt. Als je op www.antennebureau.nl kijkt zie je dat het gaat over veldsterktes en gezondheid. Niet over storingen.
Ja, ik ben ook erg bang dat door dat antenneregister de buren nu opeens gaan ontdekken dat er een zendmast in mijn tuin staat. 
Ze hadden hier geen uitstel voor moeten geven, dan was al dat gezeik in één keer klaar geweest. Nu hebben ze het twee keer. 
Mooi mastje FET. Al dat gedoe met coordinaten is niet nodig, QRZ + Google voldoet
.
Als je weet waar je moet zoeken wel. Gek genoeg is hij hier in 't dorp meestal niet zo zichtbaar, omdat er in de meeste zichtlijnen wel een huis tussen staat.
Verschillende buren klagen al over het antenneregister, omdat je daarin NIET kunt zien dat het niét hùn mast is. 
Maar gestel nou dat je aan dit alles perse niet wilt mee doen?
Ik wil niet op een lijst in het openbaar.
Ik ben zeg maar heel erg gesteld op mijn privacy,
wat dan?
Vr Gr RRob.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik weet ervan , pa dacht jaren aan een zendamateur die bij ons ned1 deed strepen . hij schafte toen als laatste in de buurt cai aan en met omleggen van signaal van boven naar beneden kwam ik erachter dat de 25 jaar oude antenneversterker dat strepen veroorzaakte . verkeerde zuinigheid dus , wel de ganse antenne vervangen maar niet de versterker 
joopv
Golden Member
Op 12 maart 2010 16:15:56 schreef rob007:
Maar gestel nou dat je aan dit alles perse niet wilt mee doen?
Ik wil niet op een lijst in het openbaar.
Ik ben zeg maar heel erg gesteld op mijn privacy,
wat dan?Vr Gr RRob.
Verhuizen naar de VS
[Bericht gewijzigd door joopv op (88%)]
JIJ komt ook niet in het register. Alleen de PLAATS van de ANTENNE. Geen adres, geen naam, geen telefoonnummer.
Als iemand mijn antenne in het register vindt, dan kan die plaats bij twaalf adressen horen - waarvan vier dichterbij dan ikzelf. 
Daarbij (maar dat is terzijde), als je stiekum stilletjes in het verborgene wilt blijven, had je geen zendamateur moeten worden. Dat past niet bij elkaar.
Zendamateurs hebben hun trots en kennen hun zaakjes.
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Probleem is natuurlijk als je WEL een grote antenne hebt, maar geen zendvergunning. Kun je je niet melden.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Het wordt zo ook een stuk makkelijker piraten te vinden. Kijk een mast, even het register raadplegen, hé hij staat er niet in. Kassa....
Dit geld denk ik meer voor een zolderpiraat die steeds schaarser worden. Het is dan meer van "he kijk een gigantische mast van 80 meter met een enorme feesttent erbij met heel veel mensen" en zonder in zijn antenne database te hoeven kijken besluit hij om de ochtend erop langs te komen... 
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 12 maart 2010 16:30:40 schreef joopv:
[...]
Verhuizen naar de VS
Voor privacy ben je in de VS inderdaad op het goede adres. of ben ik nou te sarcastish?
On topic: Volgens mij wordt de soep niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend.
Het wordt zo ook een stuk makkelijker piraten te vinden. Kijk een mast, even het register raadplegen, hé hij staat er niet in. Kassa....
Hier gaat het mij echt niet om.
Maar wat gaat hier strakjes WEL mee gedaan worden?
Ik ga strakjes weer CB amateur worden! 
Die hoeft dit allemaal niet te doen.
Vr Gr RRob.
joopv
Golden Member
Op 11 maart 2010 10:52:21 schreef murphy:
Wees vooral maar blij dat je niet in de gemeente Halle in Belgie woont, daar is een belasting van 2500 Euro ingevoerd op masten die hoger zijn dan 15m : http://www.halle.be/product.aspx?id=51173...
Advies en motivering
Deze masten, pylonen en andere draagconstructies worden als landschapverstorend ervaren en ze brengen derhalve hinder mee voor de plaatselijke gemeenschap.
Moeten de eigenaren van de soms foeilelijke huizen ook extra belasting betalen? Of de eigenaren van afgrijselijk lelijke SUV's die op de openbare weg geparkeerd staan? Of lelijke mensen die zich in het openbaar vertonen? Want landschaps verstorend...
Het is nog niet bewezen dat de straling afkomstig van deze masten, pylonen en andere draagconstructies onschadelijk is voor de gezondheid van de omwonenden.
Dit is een interessante opmerking. Omgekeerde bewijslast?
Lange termijneffecten kunnen nog niet onderzocht worden omdat de technologie relatief nieuw is.
Het is derhalve billijk dat deze hinder wordt gecompenseerd door een belasting.
wordt een mast plotsklaps minder landschapsverstorend als er belasting voor betaald is? Kan landschapsverstoring gecompenseerd worden met een geldbedrag? Hoe wordt dat geldbedrag dan wel besteed - gaan er elders extra bomen geplant worden?
Een belasting kan bovendien een stimulans zijn om deze masten en pylonen te beperken wat noodzakelijk is voor de goede ruimtelijke ordening van onze stad en streek.
Als ik door Belgie rij krijg ik niet echt het idee dat men weet wat ruimtelijke ordening inhoudt...
Rare mensen, die Belgen... 
't leeft in ieder geval wel onder de amateurs gezien deze foto in Rosmalen 2010. klik...
Ik kan niet wachten op de "ongedempte trillingen" e.d. in de amateur bladen. 
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Het gaat in ieder geval niet om geld. Zendamateur machtigingen kosten niets meer, gewoon geld vragen voor een licentie is veel makkelijker. Zoveel amateurs zijn er niet, en het worden er steeds minder.
Vandaag is de dag dat Alva z'n bril (den Briel) verloor. 't zal toch geen grap zijn van AT.....