Je Mooiste Meetapparatuur! Deel2.

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Hee, die kanaal C module, is dat dezelfde, die in de HP5326A hoort?

Ik heb die counter net van Fred overgenomen en zie dat er een connector sinds het apparaat de fabriek uit is zit te smachten naar een mooi printje voor een goed huwelijk.
Zit die module aan die SMB connector vast?
Kun je het HP-typenummer geven?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Aan de module zit een SMC connector, http://www.hubersuhner.se/co-se/sv/hs-p-rf-con-gr-series-smc-image1 de bovenste hiervan.

Of het dezelfde module is, geen idee. Ik weet dat mijn module waarschijnlijk oorspronkelijk voor de militaire versie is, maar dat lijkt me ook gewoon een 5328. Ik zie ze nu ook niet meer op ebay staan en voor de 5326A zie ik ook niet veel verwijzingen.

Tidak Ada

Golden Member

Bij mij zit er een ongebruikte BNC connector op het bedieningspaneel. Allen de massa is gesoldeerd, de rest nooit gesoldeerd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Mijn mooiste stuk + mooiste gratis aanwinst:

http://www1.picturepush.com/photo/a/3160739/640/3160739.jpg

Het display haperde wel af en toe, dit was gewoon een schroefje dat wat los zat, en dat is nu dus opgelost.

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Zeker mooi mazzel!
Ik kreeg eens een 77 S2. Mooie meter, de draaischakelaar zou niet meer helemaal goed zijn, met wat schoonmaken zou hij het waarschijnlijk wel weer doen. Bleek gevalletje spanning meten in stroom stand en intern geroosterd :(

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

ik heb onlangs een fluke867 weten te bemachtigen die ook last had van brandplekken ....

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_2217.jpg

met opendraaien kwam ik dit al tegen ( moeilijk te missen )
deze fluke kan ook met freqentie componenten testen en dat is blijkbaar dit 8pin smd ic te veel geworden , het was een si9942 wat een dual p en n channel fet is . die koppelt de common meetpen aan de massa van de meter behalve met component testen , dan komt hij aan een ander potentiaal te zitten . heb het schema gedownload op de fluke site en hij werkt ondertussen al weer met een enkele to220 nfet . ik heb wel een ander ic besteld maar dat moet nog komen . verder was er alleen een zener stuk en de accu's heb ik vervangen . ook zat er de uk adapter bij met zo'n los 240v verloop . dat is niks dus heb ik een soortgelijke adapter van zijn jas ontdaan en ze gewisseld en het is weer een goede .

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_2221.jpg

en weer een goede meter erbij voor de prijs van een bouwmarktmetertje . en met boekje ,doos en meetkabels .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Had je dat ding op MP gescored? Daar werd ook een defecte 867 aangeboden.

jep , komt van mp af . net als 95% van mijn meetapp .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@testman: zeer mooi ding, en voor een weggeefprijsje, proficiat!

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Potverdrie, goed gevonden! Hoeveel was het weggeefprijsje precies?

If you want to succeed, double your failure rate.

laten we zeggen gelijk aan de prijs van 20ltr euro 95 .

ik heb er 20 jaar oude nicd's uit een accupack van een philips camera ingezet die nooit waren opgeladen en ze werken weer prima na een 5x op en ontladen , dat kun je bij nimh vergeten .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

laten we zeggen gelijk aan de prijs van 20ltr euro 95.

Nah, dan l** je niet meer toch...

Vandaag mijn eerste logic analyser geinstalleerd, een PM3551A.

http://www.uploadarchief.net/files/download/pm3551a_front.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/pm3551a_screen.jpg

Ik heb hem voor 15 euro van Marktplaats. En hij werkt perfect, ik vind het vooral handig bij het programeren van microprocessors. Voorheen moest ik de timing altijd gokken. Nu kan ik het mooi meten :)

"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
Lucky Luke

Golden Member

Hmm, misschien moet ik ook maar ´s op MP kijken dan... Ik overweeg al een tijdje een LA (meer voor de luxe dan voor de "nodig", maar "nodig" komt dan vanzelf wel :)),

Stond vanavond zo´n eleshopding bij V&A die ik wilde gaan overwegen, maar hij is nu alweer weg...

15 euro... Mijn AVR based LA is nauwelijks goedkoper en vast en zeker vele malen trager... (1e wat ik ermee probeerde was ´ie te traag voor...)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 5 april 2010 22:34:16 schreef Fire_IC:
Vandaag mijn eerste logic analyser geinstalleerd, een PM3551A.

Hee, die ken ik! Daar heb ik vroeger veel mee gewerkt. Niet erg snel maar wel handig. Er zaten ook pods bij waar je mee kon kijken met een 8051 en 8048.

42

Op 5 april 2010 23:34:49 schreef RobHoi:
[...]

Hee, die ken ik! Daar heb ik vroeger veel mee gewerkt. Niet erg snel maar wel handig. Er zaten ook pods bij waar je mee kon kijken met een 8051 en 8048.

De interface is inderdaad soms wat traag. Je moet soms één a twee seconde wachten voordat het scherm 'ververst' is. Echter vind ik dit niet storend.

Wat bedoel je eigenlijk met "pods waar je mee kon kijken"?. Ik heb er nu de PM8821 en de PM8825 pods er bij. Maar ik mis de klemmetjes, zie ook dit topic. De 8041 en de 8048, waar jij het over hebt, zijn dat misschien de klemmetjes?

"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford
guidob

Overleden

Er zijn pods te krijgen die je achterop je LA inplugt en die zijn uitgevoerd met een 40pens klem die je op een processor kan klemmen.

De LA weet welke pen gebruikt wordt bij een bepaald type procssor en kent de instructieset. Krijg je netjes je programma op het scherm.

Heb zelf ook een philips LA (3632) al is dat in werkelijkheid een amerikaans ding (Arium). Vraag me af wat dit is.

Da's het punt met zulke logic analysers. Nooit kopen als er geen pods bij zitten. Dan heb je er niet veel aan.

Wat betreft je kabeltjes van de andere post. Lijkt veel op het uiteinde dat normaal aan het andere eind van de kabel zit, waar je de klemmetjes op kan zetten. Zie voorbeeld: http://usbee.com/images/products/detail/lead11600.jpg
Al heb je hier dus niets aan, aangezien er aan 1 kant een connector zit. Je zal kabeltjes moeten vinden met aan beide einden losse connectortjes. Zoek eens de usb LA leveranciers af, misschien vind je daar iets. Al kan het wel erg duur worden...

BTW heb ook zo'n USBee voor het serieele werk.

Hoi,

wat guidob schrijft klopt. Wij ontwikkelden indertijd code die draaide op verschillende microcontrollers zoals de Intel 8051 en 8048 (een 8 bits met wel 4k program memory en 64 bytes RAM, waarvan 8 bytes stack) . Je kon dan inderdaad zo'n witte 40 pens clip aansluiten op de microcontroller en dan op assembler instructie niveau meekijken. Ik heb dat ding nog heel lang bewaard, maar op een moment 'moest' ie weg :-(

Er zaten van die kleine draadjes bij met aan beide kanten een female connectortje. Een kant stak je in die pod en de andere kant kon je in een clip of een klemmetje steken.

42

heb twee nieuwe scoops van marktplaats.
de philips pm 3234 10mhz dual beam geheugen oscilloscoop.
twee voor 40,- euro en ze doen het goed.
tot nu to mijn bestete scoops (mijn 2e en 3e scoop, eertste was telequipment d45 maar die is overleden tijdens reperatei 'ik denk dat de troen op waren')
philips pm 3234
philips pm 3234
een van de twee philips pm 3234

momenteel aan wachten op mijn spiksplinter nieuwe 430-serie driefase power quality analyzer,

Fluke 434 power quality analyzer.

De Fluke 434 is een driefase meetapparaat. Dit instrument zorgt ervoor dat u elke parameter, voedingsgerelateerde gebeurtenis of afwijking sneller, veiliger en gedetailleerder dan ooit kunt analyseren. De Fluke 434 driefase Power Quality Analyzer helpt u problemen in stroomverdeelinrichtingen te lokaliseren, te voorspellen, te voorkomen en te verhelpen. Dit gemakkelijk te gebruiken handheld-instrument is voorzien van veel innovatieve mogelijkheden, waardoor u problemen sneller en veiliger kunt vaststellen.

Ga hem gebruiken om energie gebruik te meten van machine lijnen,

Hoe sexy is dat dan? a' 4100€

Grts D.

Op 6 april 2010 11:08:14 schreef RobHoi:
Wij ontwikkelden indertijd code die draaide op verschillende microcontrollers zoals de Intel 8051 en 8048

T&M? :-)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
fred101

Golden Member

http://www.uploadarchief.net/files/download/afgu_klein.jpg

Ik heb hem nog niet hier staan. Schimansky heeft hem voor me gehaald en er een mooi geheel van gemaakt. Hij staat nog bij hem maar binnenkort heb ik een echte functiegenerator.
Een R&S AFGU met 50MHz ttl optie.

Ik heb nu ook een Tektronics AC calibrator erbij, die is echter een paar generaties ouder. Gisteren door Woelimaster meegebracht uit het hoge noorden.
http://www.hamforum.nl/viewtopic.php?f=87&t=1328&p=5266#p5266

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten