Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

Op 3 april 2010 19:55:12 schreef pros:
Kareltje gebruikt --naar eigen zeggen-- PE-plaat.
Heb daar geen ervaring mee, wel met PE-gasbuis. Die is gevoelig voor UV-straling, en mag maar voor beperkte tijd in daglicht opgeslagen worden alvorens ze verwerkt wordt (en onder de grond verdwijnt). Onder de grond, en dus afgesloten van alle lichtbronnen, is tenandere de enige plaats waar ze mag gebruikt worden.
Identieke buis wordt ook gebruikt voor waterafvoer binnen gebouwen. Maar daarbij is het minder erg als de inhoud gaat lekken... :-)

PE= polyethyleen= flessen voor schoonmaakmiddelen etc.
PS= polystyreen koffiebekers en frietbakjes
pp= Polypropeen de meeste plastic bakjes zoals bewaardozen voor in de koelkast
Ik gebruik dus PS

Hugo Welther

Moderator

Op 3 april 2010 19:57:24 schreef Technojunk:
Schiet me in een keer te binnen, heb nog ergens in een stelling een rits opbergvakken staan:
...
Herinner ik me ineens weer waarom ze in de stelling stonden..

Volgens mij zijn inzetten van de bekend Overtoom ladekasten.
En die passen weer in het kastje van Testman. Misschien ook in die van Kareltje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

mijn laden zijn maar 2 cm hoog, vandaar het zo moeilijk was om hiervoor iets te vinden.
Het heeft 1 groot voordeel: veel vakjes in een kleine ruimte.
In de meeste kasten zit voornamelijk lucht >:)
p.s. ook in mijn laadjes zit teveel lucht.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 5 april 2010 23:07:37 (34%)

Op 3 april 2010 20:19:49 schreef Kareltje:
PE= polyethyleen= flessen voor schoonmaakmiddelen etc.
PS= polystyreen koffiebekers en frietbakjes
pp= Polypropeen de meeste plastic bakjes zoals bewaardozen voor in de koelkast
Ik gebruik dus PS

Ah! Bedankt!
Mijn materialenkennis is ergens blijven steken bij geschutbrons, cerium, wit metaal, birmasil en pisbakkenstaal... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Tidak Ada Gepost zaterdag 3 april 2010 19:57:59 |
@Testman:
JIJ tweedehands elco's ?????
Ik dacht dat jij die altijd direct weggooide

ik heb pas sinds 2 jaar nieuwe liggen , ik werkte altijd met 2ehands elco's . en deze zijn groter als 100uf en zijn voor trafovoedingen prima .

@technojunk mijn laatjes zijn 23,5x38x4,5cm bxlxh zijn jouw bakjes dat ? zo ja heb ik wel interesse daar ik nu ducktape gebruik als scheidingsschotjes .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

http://public.blu.livefilestore.com/y1pPk2NqSDcKY0TSufZwasfXB1b4Q0n5KjS0N0pSzpN7LeJBGBgMA73eieuyDXDp_VsV9UduMApWi57KkpPAuX0eQ/IMG_2839.jpg
groot formaat

Ook maar's ff m'n soldeerhoekje,sleutel en prutshok hier maar's bij zetten.De rest is te veel chaos op het moment om daar een foto van te durven maken.

Werkbank is 100% van sloop en afvalhout opgetrokken,en elke keer als er partijtje afvalhout komt,timmer ik er weer's aan verder.

[Bericht gewijzigd door Akino op maandag 5 april 2010 17:34:48 (12%)

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

tussen je chaos is anders nog wel goed t hpi paars te zien. is mij nog n maat te groot zoon baja.

[Bericht gewijzigd door JesperR op maandag 5 april 2010 17:32:18 (18%)

Die is niet van mij,ik mag hem onder houden en eraan sleutelen.De eigenaar heeft 2 linker handen.Net een vastloper gehad,zit net een nieuwe cilinderset op,bij de differentieel waren de lagers rot,en zijn nog wat dingen mis mee,staan ook nog paar nitro wagens+alle bij horende spullen.Leuk zo'n extra hobby erbij,als iemand anders alles betaald. ;) en om daarover verder te kletsen is dit wederom het verkeerde forum.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

zie ik daar op de foto van die powerblokken met een flink aantal mosfets staan? afkomstig van Baco? heb er hier ook 4 liggen.

A Near Sighted Miner In Shaft 39, Lit His Sigar And Blew Up The Mine http://www.htfelectronics.nl/nl

ook al goed gezien,ooit gekocht vanwege de koelblokken,om die weer een Peavey versterker te zetten,waar de koeling erg sumier van was uitgevoerd.Nu word ie niet heet meer.En nog berg mooie fets op voorraad+koperen strips.Wat zijn dat eigenlijk voor dingen?

benieuwd of er nog meer mensen zijn die wat leuks vinden in de chaos ;)

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
Henry S.

Moderator

Overschot aan offtopic verwijderd, en aan Kareltje het verzoek http://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys even te lezen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Boh,
heerlijk om naar te kijken al die werkplekken. Om van te watertanden :D
Zelf heb ik geen vaste werkplek, omdat het ik het niet vaak gebruik, maar ik zou wat graag meer kennis opdoen om weer aan de slag te gaan.

Vandaag mijn macro-lens van radiomarkt Rosmalen eens onder het stof weg gehaald, even een simpele opstelling gemaakt:
http://technojunk.nl/upload/photos/thumbs/img_0104.jpg

Simpel bevestigd aan het frame van mijn Höke Ikea lamp:
http://technojunk.nl/upload/photos/thumbs/img_0109.jpg

Ja, dan heb je een composiet signaal uit, en geen TV bij de hand, gisteren op marktplaats een TV-kaartje overgekocht, na een middagje instellingen zoeken:
http://technojunk.nl/upload/photos/thumbs/video_20100410_200115.jpg
(Na de screencapture is er niet meer veel kwaliteit over..)

Nu nog een fatsoenlijke soldeer punt :)

@Testman:
Het ding is 35x 23,5x 4,5 cm.

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

@ technojunk dat klinkt alsof dat gaat passen , als je niks doet met de bakjes heb ik interesse .

overigens ziet de camera er leuk uit , iets voor de mieren in de tuin in de gaten te houden ...

waar rook was, werkt nu iets niet meer

of iets waarmee je eindelijk echt je smd solderingen goed kunt bekijken en met tqfp behuizingen aan de slag kunt.

iets om dat goed te kunnen zien zou ik ook wel willen hebben staan. Ik wil best met SMD aan de slag, maar veel kleiner dan SOIC kan ik echt niet goed meer zien en solderen.

mijn stekkie op zolder:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dsc03011.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/dsc03009.jpg

Ik moet alleen nog even de bakjes labelen en zorgen dat er meer licht is.

Zo ben ik weer :P
Heeft even geduurd maar me schuurtje is eindelijk klaar voor gebruik ... nu nog inrichten en alles sorteren

nog wat foto's
http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
free_electron

Silicon Member

heeel proper. alleen 1 ding.. tussen de muur en de vezelplaat gene isolatie gestoken ?
plafondisolatie wel zie ik. maar de muren niet.. in de winter zal het frisjes zijn ( of je moet ene berg HP apparatuur uit de jaren 70 en 80 onder stroom zetten.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
klein is fijn

Moderator

Op 5 april 2010 23:04:26 schreef Akino:
ook al goed gezien,ooit gekocht vanwege de koelblokken,om die weer een Peavey versterker te zetten,waar de koeling erg sumier van was uitgevoerd.Nu word ie niet heet meer.En nog berg mooie fets op voorraad+koperen strips.Wat zijn dat eigenlijk voor dingen?

HUF ultraFET's, busbars en erg goede elco's. De FET's die ik eruit had gehaald konden makkelijk 10A zonder koeling. Max 75A.
De modules komen naar horen zeggen uit een trein, uit het powerinverter gedeelte. Maar gezien de lage werkspanning lijkt mij dat vrij sterk.

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op maandag 3 mei 2010 07:30:22 (13%)

Op 3 mei 2010 00:57:05 schreef Techno Turk:
Heeft even geduurd maar me schuurtje is eindelijk klaar voor gebruik

Is dat niet lastig zitten zo? Ik heb d'r persoonlijk een hekel aan als ik m'n poten niet onder het werkblad kwijt kan...

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Zo te zien is die werkbank nogal hoog (90cm; werkbankhoogte?) Dan 'zet hij z'n onderdanen waarschijnlijk op die plank. Ik heb hier ook zo'n voetenbankje. Zit reuze lekker.
Ik zou dan wel schotjes aan weerszijde van het voetendeel zetten, anders ligt alles binnen de kortste keren in het zand. Een rooster zou nog beter zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
leime

Golden Member

Ziet er knus uit met die (nep?) antieke kastjes.

maartenbakker

Golden Member

Op 3 mei 2010 07:28:24 schreef klein is fijn:
[...]HUF ultraFET's, busbars en erg goede elco's. De FET's die ik eruit had gehaald konden makkelijk 10A zonder koeling. Max 75A.
De modules komen naar horen zeggen uit een trein, uit het powerinverter gedeelte. Maar gezien de lage werkspanning lijkt mij dat vrij sterk.

Een trein kent een 24V hulpinstallatie, dus misschien daaruit.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 3 mei 2010 08:39:38 schreef leime:
Ziet er knus uit met die (nep?) antieke kastjes.

haha dat kastje is al 20 jaar oud :P stond in me slaapkamer dus heb er even 2 delen van gemaakt en de bovenste helft opgehangen :)

en of het nep is weet ik niet maar het is wel van vuren hout gemaakt en geen osd wat je tegenwoordig hebt

Op 3 mei 2010 05:11:15 schreef free_electron:
heeel proper. alleen 1 ding.. tussen de muur en de vezelplaat gene isolatie gestoken ?
plafondisolatie wel zie ik. maar de muren niet.. in de winter zal het frisjes zijn ( of je moet ene berg HP apparatuur uit de jaren 70 en 80 onder stroom zetten.

ik heb aleen de rechter muur geisoleerd omdat aleen die muur aan de buitenzijde staat. De linker muur daar zit al gelijk een ander schuur ernaast dus dat isoleert al vanzelf en dat muur daar achter zit ook een ander hok waar de verhuurder z'n paarden in stopt :P

[Bericht gewijzigd door Techno Turk op dinsdag 4 mei 2010 04:10:01 (45%)

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
Henry S.

Moderator

Op 3 mei 2010 00:57:05 schreef Techno Turk:
Heeft even geduurd maar me schuurtje is eindelijk klaar voor gebruik ... nu nog inrichten en alles sorteren

Zo, dat zier er goed uit, nog even inwijden met veel componenten en andere zooi op de werkbank. ;)

Je kan je benen niet kwijt, lijkt me last, ik heb er zelf een gloedhekel aan. En het vraagt om een hogere stoel ivm RSI (voetjes op de plank, geeft zand zoals TA al opmerkte).

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 4 mei 2010 17:35:56 (22%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten