Je leest altijd van die gruwelverhalen over contactspray ... volgens sommigen is het een wrede vorm van euthanasie. Maar omdat vervangen blijkbaar niet zo evident is ga ik het toch maar eens goed proberen, tenzij iemand nog een schitterend idee heeft?
Tja, nú heb je er ook niets aan.
Dus stel, je spuit hem in, en hij doet het weer een paar maanden.. daar heb je dan altijd nog méér aan. Bovendien kun je dan intussen rustig verder zoeken.
Heb je de potmeter trouwens al eens gewoon 'honderd keer' (heel vaak) helemaal van begin naar eind en weer terug gedraaid?
Dit voor het geval je eigenlijk alleen last van stof zou hebben, en de potmeter zelf eigenlijk nog niet versleten. Proberen kost niets. 
robert2411
let niet op mijn spelling ik heb dyslexie
gruwel verhalen komt gedeeltelijk ook omdat de meeste mensen alleen kontakt 60 gebruiken
als je alleen die gebuikt gaat het inderdaat mis
daar hoef je ook maar een "floepje" er van in te spuiten is meer dan genoeg
met de kontakt wl mag je minder zuinig zijn die haalt het residu van de 60 weg en lost zelf op
kontakt 61 is dan weer om het laatste beetje vuil te verwijderen en een beschermlaagje aan te brengen
Het vervolg ...
De nodige busjes Kontakt (60, WL, 61) gekocht,eerst doorgespoten met 60, netjes laten drogen, uitgeblazen met perslucht, WL, netjes laten drogen, dan 61 ...
Voordat ik alles terug in de versterker installeerde merkte ik al wel dat de regelaar een stuk vlotter draaide.
Versterker aangezet ... eerst een CD gedraaid; Eerst wat gekraak en gemorrel, maar dan kwamen beide kanalen weer tot leven. Hetzelde met een LP (op mijn al even dierbare Dual, die nog een stuk ouder is) ... het duurde even maar uiteindelijk lukte dat ook. En nu speelt hij al een hele tijd zonder morren, en is mijn beestje van 20 oud weer de oude.
Dus voorlopg ben ik gered, en is iedereen echt bedankt voor de goede reacties!