Ik ben van plan een zelfgebouwde versterker in mijn auto in te bouwen, gebruik makende van het ic tda1562.
Geraak ik hiermee door de autokeuring in belgie?

Als hij geen kortsluiting veroorzaakt tijdens de keuring is er geen enkel probleem.

nogmaals, ook buiten de keuring is kortsluiting/brandveiligheid belangrijk.

zelfbouw is erg leuk, maar een kennis had z'n complete auto verbouwd. dan baal je als die wagen uitfikt omdat je dacht een zekering te kunnen besparen...

Je bent ook niet heel snugger als je een ... duizend euro auto gaat vergokken voor een 10 cent zekering.

IMO kun je prima een zelfgebouwde versterker inbouwen. Maak hem gewoon stevig (geen tape etc). in een nette behuizing. En goede kabels + zekeringen. Vooral dat laatste is heel belangrijk. En bij voorkeur ook nog zo dicht mogelijk bij de accu

Je kunt hem ook gewoon even afkoppelen voor je naar de keuring gaat.

Waarom zou je?

Als je dat doet heb je duidelijk geen vertrouwen in je bouwwerken. waarom zou je het dan in je auto leggen. Denk ook aan je eigen veiligheid. Als er kortsluiting optreed gaat er zo 100A lopen. De kans op een uitgebrande auto is dan gigantisch.

Gewoon doen, en niet besparen op veiligheid. En dat hoeft niet zo duur te zijn. gewoon goed inbouwen en afzekeren

En als we dan toch bezig zijn:

Correct afzekeren wil zeggen een stevige zekeringhouder/box zo dicht mogelijk bij de accu. Liefst direct aan de accupool. Voor een autostereo wil je toch een eigen +12V leggen van minimaal 4 mm2, dus zo moeilijk is het niet.