Hallo,

Ik heb een mooie autoradio van sony in mijn auto. een poosje terug deed de radio het niet. omdat hij het wel deed als ik het stekkertje achter de radio, voor de boxen, er half in deed, heb ik het stekkertje vervangen voor kroonsteentjes. ik ondekte, dat de box naar rechtsachter kortsluiting maakte, dus die heb ik vervangen. Nu doet hij het, maar wel tot een laag volume. vanaf stand 20 begint hij te tikken en te storen. Heeft iemand een idee of de radio stuk is, of dat het aan iets anders ligt?
ik heb een gewone radiobox geprobeerd en daar tikte hij ook op.

gr Ramon

Veranderd het tikken met het toerental van de motor?

is het weg als je de fader wegregelt ? overigens kunnen de meeste auto's van voor 2000 niet meer als 25 watt rms per speaker aan , daar de autoradio's daarna meer vermogen kregen . een vervormd geluid op een andere speaker kan idd betekenen dat er 1/4 van de eindtrap uitligt , wrs komt het door de sluiting in de speaker . daarom deed je radio het wel als je het stekkertje half los had en de speaker dus los was.

overigens kunnen de meeste auto's van voor 2000 niet meer als 25 watt rms per speaker aan

Hoezo niet?

de originele fabrieksspeakers zijn als gewoonlijk goedkoop en zoals gezegd waren de radio's eerst minder uitgangsvermogen .

en als er 40 watt op de speaker staat is het muziekvermogen en dat is icm een radio uit deze tijd ook krap .

een speaker is ook beter belastbaar met een goede klankkast en een portier of dashboard is dat niet.....

Aha je bedoeld dus dat de standaard speakers niet meer vermogen aan kunnen.:-)

yep , ze gaan dan snel kraken bij wat bass of harder geluid.

okej, maar nu stoort hij zelfs als ik maar 1 box aansluit.
is er dan al sluiting in de radio? de zekering bij de stekker in de radio ziet er nog goed uit.
kan dit nog gemaakt worden? en hoe?

alvast bedankt,

Ramon

Kan gemaakt worden,maar er moet een nieuwe eindverst.ic in,deze heb je (half) opgeblazen door de kortsluiting in je kabel.

kan ik dat zelf, en is dat de moeite waard qua prijs?

Op 11 juli 2010 12:41:03 schreef plezierdrinker:
kan ik dat zelf

Als je die vraag moet stellen dan lekker dicht laten.

en is dat de moeite waard qua prijs?

Iets wat je zelf moet beoordelen, hangt ook heel erg van de winkel af. Maar als de autoradio naar een Sony repaircenter wordt verstuurt dan betaal je snel meer dan de prijs van een nieuwe.