Ik zit met de volgende vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een GPRS/GSM Tracking/Tracing gekocht, welke men met behulp van SMS berichten, kan bedienen. Zo kan men ook met een sms bericht de tracker instellen zodat men de ingebouwde microfoon op afstand kan inschakelen. Zodra de microfoon geactiveerd wordt, ( door naar de sim-kaart van de tracker te bellen met een mobiele telefoon) onstaat er een spanning van 1,2 Volt op de aansluitpunten van de microfoon. Nu wil ik deze microfoon niet gebruiken, maar wil daar iets anders mee inschakelen. Hetgeen ik wil schakelen heeft een spanning nodig van 6-14Vdc / 170 mA. (betreft een Piezo alarm)

Nu wil ik de Piezo alarm een eigen spanningsbron geven 9V. (batterij)
Om te voorkomen dat de 9Volt batterij de Tracker doorbrand, deze werkt namelijk op 3.7V/1000mAh Li-ion batterij, wil ik deze "safe" aansluiten.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Het liefst met een schema(tje).

Alvast hartelijk bedankt !

Groetjes

Met 1.2V kun je een standaard NPN transistortje open sturen, waar je ofwel direct het alarm mee schakelt, of een relais waar vervolgens het alarm of iets anders aan hangt.

Oke,

Bedankt voor je snelle reactie.

Mochten er nog meer mensen zijn met goede ideeën, dan hoor ik deze graag zodat ik meerdere manieren heb om uit te proberen.

Ik ben beperkt in mijn ruimte waar al deze materialen zoals, Tracker, 9V oplaadbare Batterij, Piezo alarm, ingebouwd dienen te worden.

Nog even dit,

Van een medewerker, electronicawinkel, bij mij in de buurt, heb ik een schema gekregen van een TIL111 schakeling.
Volgens hem,schema, is pin 1. aangesloten op de Plus, van de (oude) Microfoon, met daartussen een weerstand van 42 ohm(+/- 5%)
Pin 2. is aangesloten op de Min van de (oude)Microfoon.
(op punt 1. en 2. staat 1.2 Volt dc, bij inschakeling van de (oude)microfoon.
Pin 3. wordt niet gebruikt.
Pin 4. is de Uit (+) belasting, welke op de (+) van de Piezo alarm gesoldeerd is.
Pin 5. is de (+) van de voeding. (9V batterij), (-) van de batterij zit op de (-) van de Piezo.
Pin 6. wordt niet gebruikt.

Nu heb ik deze zoals hierboven aangesloten, maar werkt niet zoals ik graag zou zien. (Omdat het voor mij 15 jaar geleden is dat ik voor het laatst met electronica gewerkt heb, schoolprojectjes, is de kans zeer groot dat het misschien niet goed is aangesloten)

Daarom mijn vraag aan de mensen die een eventuele schakeling (schema) kunnen dromen of met de ogen dicht kunnen maken.
Help mij, A.U.B met jullie advies of een schema.
Nogmaals de benodigde componenten:
1x GPRS/GSM tracker/Tracing (3.7 Vdc/1000mAh Li-ion batt.)
1x aansluitpunt 1.2 Volt dc, bij inschakeling (microfoon)
1x Piezo alarm (inclusief printplaat vzv componenten, compleet via internet besteld)6-12 Volt-dc.
1x 9V oplaadbare batterij

Ik ben al lange tijd bezig een juiste manier te vinden,
Please help me!

Het liefst met een schematje!

Bedankt voor de moeitje!!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (71%)]

Nogal logisch dat het niet werkt; het idee deugt gewoon niet. Om te beginnen heeft de LED in die optocoupler een forward voltage van 1.2 tot 1.4V, waardoor er nauwelijks stroom zal gaan lopen als je die met een weerstand in serie aansluit. Daarbij kan die module mogelijk niet genoeg stroom leveren om de LED fatsoenlijk te laten branden. Tenslotte is de transfer ratio van die optocoupler niet zo geweldig (ongeveer 0.25), zodat je nooit genoeg stroom door de transistor krijgt om het alarm te voeden.

Je kunt een transistor gebruiken als versterken voor de LED van de optocoupler, maar eigenlijk is die hele optocoupler overbodig. Met een standaard NPN torretje kun je het wel laten schakelen, en dan is die 9V ook helemaal geen probleem.

Neem gewoon een BC337 of BC547 (een beetje afhankelijk van de stroom die het alarm nodig heeft), met een weerstandje van 220 ohm of zo in serie met de basis, de emitter aan de ground van de 9V, en het relais tussen de collector van de transistor en de + van de 9V voeding. Als het alarm niet goed uit gaat, kun je nog een weerstand van 10k of zo tussen de basis en de emitter zetten. Vergeet ook niet de ground van de 9V voeding (dus de emitter van de transistor) aan de ground van de module te hangen.

Beste SparkyGSX,

Zo te lezen, heb je veel verstand van electronica en ben je technisch aangelegd.
Ik wil je daarom vriendelijk vragen of het mogelijk is om een schematje van je te mogen ontvangen, waarin alle componenten genoemd worden, zodat ik zelf daarmee aan de slag kan.

Ik hoop dat je mij uit de brand wilt helpen.

Bedankt!

Kaos

SparkyGSX

Waanzinnig bedankt voor je schema.
Ik ga vandaag meteen aan de slag.
Ik laat je wel weten of de schakeling gelukt is.

Nogmaals bedankt!

Kaos.