Heeft iemand ervaring met deze tv?
Ik lees op kieskeurig lovende verhalen maar ook dat de tv er na enkele dagen mee ophoudt.
Ook zou het geluid pet met peren zijn, dus is het raadzaam om ook de luidspeakerbar erbij te kopen?

Geen ervaring met deze, heb wel een 32" van Samsung en ben er zeer tevreden over.
Het geluid uit vrijwel alle LCD's is k*t met peren.
Heb deze dan ook via toslink op mijn 7.1 installatie, dan is het geluid goed.

Heb deze tv wel eens in de winkel zien staan en daar gaf deze goed beeld. Maar dat is uiteraard met de perfecte native HD bron promo film. Ik lees wel regelmatig dat het toestel last heeft van typische lcd kwaaltjes als slechte zwart weergave en kijkhoek. Die punten vallen in de winkel minder op, dus daar kan ik verder weinig over zeggen.

We zijn geen www.kieskeurig.nl consumentensite. Hir zal je alleen probleemgevallen tegenkomen, en die heb je bij elk toestel.

Geen ervaring met led tv van samsung.
Wel met de 9803h van PHILIPS.
Main ssb was defect, vervangen maar kon de uren niet instellen.
Duidelijk zichtbaar na toch pas een zeer korte tijd was toch wel het verschil in intensiteit op de div plekken.
De intensiteit wordt dan ook aangepast aan het aantal uren.
Denk dat de techniek nog niet helemaal je van het is(het beeld is zondermeer goed, maar latere CCFL hebben ook goed beeld)
Ik zou er nog niet voor gaan.
CCFL is nu goed met name van de panels van LG welke ik het beste vind.
Samsung en AUO en chimei zijn gewoon minder.
SHARP is ook top

Heb niet de 6000-serie maar de 7000-serie (UE32B7020) sinds een 2-tal weken.

Ben er over het algemeen zeer tevreden over (is mijn eerste LCD-TV). Mooi scherp beeld, ook niet-HD uitzendingen zijn te pruimen (in vergelijking met de Samsung LCD-TV uit de LE-serie van mijn zoon)
Het heeft mij wel dàààgen gekost om de beeldinstellingen enigszins natuurgetrouw (lees: nogal flets) te krijgen omdat (vooral LCD) TV's meestal van fabriekswege véél te gesatureerd en te contrastrijk ingesteld staan (komt zogezegd beter over in de winkel).

Het verschil tussen CCFL-en LED-backlight is niet echt zichtbaar, behalve dat Samsung de LED-backlightintensiteit moduleert in functie van de algemene helderheid van de beeldinhoud.
Bij donkere/donkerder beelden wordt de backlight zover vermindert dat het zwart zwarter lijkt (is ook zo).
Dit modulatie-effect is zichtbaar in de ondertitels.

Het audiogeluid is inderdaad k*t (klinkt als laptopspeakers zonder enige aanwezigheid van lage tonen), een optionele speakerbar of hometheatersysteem (via de optical output) is gewoon onontbeerlijk.
De 8000-serie zou hierin iets beter moeten scoren (ingebouwde ultraplatte subwoofer in de achterwand).

Spijtig genoeg heeft Samsung geen simpele audio lijnuitgang voorzien, anders kon je simpelweg elk PC-speakersysteem (2.0, 2.1 of meer) of je Hifi-installatie aansluiten mèt behoud van alle ingebouwde soundinstelmogelijkheden (equalizer, automatische volumeregeling tussen zenders e.d.) van de TV.
Deze soundinstelmogelijkheden verlies je bij gebruik van de optical out.

Op 25 juli 2009 07:51:55 schreef Turbokeu:
Bij donkere/donkerder beelden wordt de backlight zover vermindert dat het zwart zwarter lijkt (is ook zo).
Dit modulatie-effect is zichtbaar in de ondertitels.

Ben ik de enigste die dat automatische helderheid/contrast geregel maar niets vind? Het lijkt of er geen tv's meer zijn die gewoon stabiele contrast/helderheid hebben. Er is altijd wel iets, een onuitschakelbare functie, een slechte voeding die het niet trekt(plasma!) of een rot ontworpen beam limiter in een crt de laaste jaren als daar al niet dynamic contrast opzat.

Ik kan mij nog tv's herrinneren die dit niet hadden, en vond dat een stuk natuurlijker.

Maar wel leuk dat het beeld je toch bevalt na lang proberen je oude sony crt werkend te houden ;)

@Turbokeu.(even offtopic)
Ben blij jouw commentaar en bevindingen gelezen te hebben.
Heb bij mijn huidige lcd tv óók alle instellingen in de gebruikersmode teruggeregeld want het was niet om aan te zien; het leek wel een verfdoos!
Sta nu ook op het punt een full hd scherm aan te schaffen.
Het wordt dus geen Samsung ondanks de goede service die ze hebben en de beeldkwaliteit die ik zelf redelijk goed vind, maar geen fatsoenlijke analoge a.f. uitgang heeft.
Nu weer even ontopic, want ik hoor zachtjes iemand grommen.
Mijn vraag aan jou is: hoe uit zich het modulatie effect van de backlight dat het duidelijkst bij de ondertitels zichtbaar is?
Waar dien ik op te letten?
Groeten,
Mac.

Simpel: Je bekijkt de ondertitels gedurende een tijdje, bij het in beeld verschijnen van donkere scenes zie je opeens dat de helderheid van de ondertitels vermindert.
Aan het zenderlabel (bvb. dat van Discovery Channel is ook wit) kan je het effect ook goed zien.
Edit: de tijdsperiode waarover dit gebeurt is circa een goede seconde.

Let wel, het klinkt alsof dit een irriterend euvel zou zijn maar in feite zie je het enkel als je heel kritisch kijkt.

BTW, op de Scartconnector van de Samsung is het analoog stereo audiosignaal beschikbaar, maar enkel met het geluid van de ingebouwde TV-tuner (niet van extern aangesloten toestellen).

@Turbokeu.
Hartelijk bedankt voor je uitleg.
Ik denk dat ik dan tóch mijn mening moet herzien mbt tot
deze Samsung tv, ik ga nog eens op hun site kijken
Denk dat ik die scartaansluiting over het hoofd heb gezien, misschien te gefocuseerd geweest op tulp audio uitgangen of hoofdtelefoonaansluiting.
Externe bronnen bekijken doe ik practisch nooit meer, dus dat is geen gemis.
M.vr. groet,
Mac

PHILIPS heeft dit ook maar dit hangt dan wel af van de instelling van de back light.
Met name bij TXT zie je het dat het beeld ineens een stuk fletser wordt.
Met films ondervind ik er geen hinder van (Dyn contr uiteraard uit)
Voordeel van de philips vind ik en analoog uit en digitaal uit!
Geluid van de 9703 is trouwens goed te doen.

Op 25 juli 2009 20:45:42 schreef McDuff:
Denk dat ik die scartaansluiting over het hoofd heb gezien, misschien te gefocuseerd geweest op tulp audio uitgangen of hoofdtelefoonaansluiting.

Ik dacht eerst ook dat de Scart (EXT input) enkel ingang was.
In de manual staat:
Output: Video + Audio (L+R)
Only TV or DTV output is available

Externe bronnen bekijken doe ik practisch nooit meer, dus dat is geen gemis.

Dan is het niet echt een probleem voor je.

In mijn geval kijk ik enkel digitale TV via een HDMI-input (Belgacom TV-decoder + VDSL2 modem).
Het analoge kabelsignaal gebruik ik alleen nog voor TV-opnames op de Sony HD/DVD-recorder.
Vermits de HD/DVD-recorder aan de TV gekoppeld is via de (enige) Scart zou ik dan nog een Scart Y-kabel moeten vinden om het audiosignaal af te takken.

De decoder en recorder hebben elk hun eigen audio output (analoog en digitaal), maar bij gebruik hiervan is een A/V-versterker dan een must.

@ TV Don: Dus Philips moduleert de CCFL-backlight op de 9703? Is dit wat je dynamisch contrast noemt?

Op 25 juli 2009 12:54:21 schreef elektro-manneke:
[...]
Ben ik de enigste die dat automatische helderheid/contrast geregel maar niets vind? Het lijkt of er geen tv's meer zijn die gewoon stabiele contrast/helderheid hebben. Er is altijd wel iets, een onuitschakelbare functie, een slechte voeding die het niet trekt(plasma!) of een rot ontworpen beam limiter in een crt de laaste jaren als daar al niet dynamic contrast opzat.

Ik kan mij nog tv's herrinneren die dit niet hadden, en vond dat een stuk natuurlijker.

Ik heb nooit een CRT-TV gezien waar het beeld niet inkromp bij felle lichtvariaties in het beeld.
Is volgens mij het enige CRT-euvel waar LCD-TV's niet aan lijden.

Maar wel leuk dat het beeld je toch bevalt na lang proberen je oude sony crt werkend te houden ;)

De Sony is uiteindelijk (toch nog) niet op de schroothoop belandt, mijn zoon heeft hem overgenomen voor de slaapkamer.;)

Hallo turbokeu,heb 15-7-2010 een Samsung 102cm led tv gekocht,dit
betreft type ue-40b6000.Hij heeft een prima beeld,maar jij had het over backlight,en daar zit mijn probleem,ik moet backlight op 10 zetten en het contrast minimaal op 75% om een helder beeld te krijgen.Is dit normaal bij deze series? Moet er bij zeggen, toen ik hem spelend in de winkel zag staan was ik meteen verliefd,maar dit was toen het laatste toestel,hij had vier weken gediend als show model,heb hem daarom goedkoper kunnen kopen.Maar wat blijkt nu, hij werd geinstaleerd en het cotrast stond op 95%.Kan een led tv dit wel
lang volhouden is mijn vraag dus eigenlijk. Of zijn er nog meer mensen met deze ervaring?
Met vriendelijke groet. Joop.

Net gekeken in het menu van mijn UE32B7020:
Mode: Movie
Backlight: 5
Contrast: 60
Brightness: 40
Sharpness: 0
Colour: 36

Dat zijn waarden die mij het best bevallen (ik hou van redelijk fletse kleuren en niet teveel contrast/helderheid).

Ik weet dus niet exact wat jij verstaat onder helder beeld.
Ik weet bvb. wel dat de 40" Samsung uit de LE serie van mijn zoon voor mij véél te helder staat (ik krijg er pijnlijke ogen van), en dat ik mijn Samsung UE niet zo helder kan krijgen (zelfs niet met alle settings op maximum).
Ik vermoed dat de Samsung UE LED-TV's (met edge LED backlight), absoluut gezien, gewoonweg minder lichtsterkte voortbrengen dan gelijkaardige TV's met standaard CCFL backlight.

Wat betreft de levensduur van de LED backlight op maximale instelling durf ik mij niet uitspreken, ik zou het echt niet weten.

Het (minder lichtsterkte) klinkt wel logisch, het lage stroomverbruik moet toch ergens vandaan komen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (12%)]

Bedankt voor je uitleg,heb net nog contact gehad met de samsung service lijn,word je ook niet wijzer van,maar hij vond het wel vreemd dat er tussen 60% en 90% zoveel beeld verschil zat.
Ik ga jou instellingen even proberen,kijken hoe het lijkt.
Dan nog een vraagje, wat is eigenlijk het verschil tussen bvb de
6000 7000 & 8000 series, heeft dit te maken met leeftijd,kwaliteit,
uitvoering,opties?
Mvg. Joop.

Voornamelijk opties.
De 7000 en 8000 serie hebben o.a. de mogelijkheid om te internetten (via UTP of wireless), via de USB poort kan je rechtstreeks bestanden (foto's, MP3's, films) afspelen vanaf een externe harde schijf of geheugenstick, via de Samsung PC Share Manager kan je bestanden (foto's, MP3's, films) op je computer sharen en afspelen op de TV, opties die ik eigenlijk wegens nogal trage bediening niet gebruik.
De 8000 serie heeft ook nog een ultraplatte subwoofer in de achterwand.

De actuele recentere series ken ik niet.

toen ik hem spelend in de winkel zag staan

Tsja, die stond in de "shop mode" ;-), wat neer komt op : backlight voluit en van het scherm af knallende kleuren. Eenmaal thuis ziet het er vaak heel anders uit.

@Turbokeu: je kan dergelijke adapter wel op internet vinden.
Zoek maar op Scart-adaptor: er zijn versies te verkrijgen die een mannelijke en vrouwelijke scart-aansluiting hebben met er bovenop tulpaansluitingen voor audio en S-VHS.
bvb http://cgi.benl.ebay.be/Scart-Adapter-S-vhs-S-Video-Tulp-Video-Stereo-…
Ik heb geen enkele relatie met deze verkoper en heb dit nog niet uitgeprobeerd maar veronderstel wel dat het moet werken.
Ik ben ook wel adapters tegengekomen waaruit een kabeltje komt voor de audio.

Wat nog beter is, als je wat handig bent, is zelf een scart-kabel aanpassen en er een audio-uitgang bij solderen. (pin 1 = audio rechts, pin 3 = audio links, pin 4 = audio massa). Dit neemt veel minder ruimte in en er hangt minder gewicht aan de connector in je TV.
Ik heb dit zelf zo gedaan, maar voor mij is het dus onbruikbaar aangezien ik Belgacom-TV heb en enkel het interne TV geluid naar deze audio-uitgang gestuurd wordt. (Vandaar dat ik hier terecht gekomen ben.)

Ik zal mijn zoektocht naar een externe DTS-decoder maar eens verder zetten. Of anders is het tijd om mijn hifi-installatie te vernieuwen...

Nog een opmerking: gebruik geen scart-verdeler voor beelden als je Belgacom-TV hebt (dit was bij jou niet het geval), want anders krijg je twee beelden door elkaar, zelfs al staat BGC-TV af.

@geevh: Ik heb ondertussen al zulk een adapter (met SCART passthrough) maar zoals ik hoger vermelde heb je alleen geluid op de audio tulppluggen op de adapter van de interne tuners van de TV, niet van externe bronnen.

Ik kan natuurlijk de audio van BGC-decoder en HD-DVD recorder (+TV via SCARTadapter) analoog via tulp aansluiten op mijn Marantz 1060 versterker maar dan moet ik naast de volumeregeling ook nog eens uit de sofa komen om de juiste ingang te selecteren op de Marantz (daarbij zijn alle ingangen reeds bezet).

Opties.

Wat jij beschrijft,heb ik ook op de UE-40B60000,dus ook internetten
USB,zou het dan toch in de uitvoering zitten? Zal de toestellen eens
vergelijken. Prettig weekend.

Wat ik nog teruggevonden heb over de 6000 serie (dat de 7000 dus wèl heeft):

Internet@TV: Nee
DLNA Wireless: Nee
Content library (Flash): Nee
Wireless LAN Adaptor Support: Nee

Het kan natuurlijk dat bepaalde specificaties van de 6000 veranderd zijn sinds 2009.

Ik weet dat de 6000 serie (op eigen risico) kan geflasht worden met 7000 firmware waardoor bepaalde software opties van de 7000 op de 6000 beschikbaar komen (natuurlijk vermits de benodigde hardware aanwezig is).

@TurboKeu
Je settop box aansluiten is ook niet echt een optie: het geluid komt niet overeen met het beeld. Het is iets voor. Als je dus geluid van je installatie en TV tergelijkertijd aanzet, krijg je een echo-effect.
Of dit nu aan de STB of aan de TV ligt weet ik niet, vermoedelijk een combinatie van de twee (beeldbewerking?)...
Waarschijnlijk is er ook verschil tussen de verschillende types STB'en. Bij mijn vader was het precies erger dan bij mij en we hebben beide dezelfde TV, maar niet STB.

By the way, ik heb de UE40C6000 (geen internet, maar wel DLNA)
Deze heeft wel ondersteuning voor WIFI adaptor, maar dit is dus een nieuwere versie dan de B6000. Dit ter info.

[Bericht gewijzigd door geevh op (15%)]

Hallo Turbokeu,na jou instellingen geprobeert te hebben was ik niet erg blij met mijn weergave van beeld,te flets te donker,gewoon niet helder genoeg dus,en zeker niet bij dagligt.Nu staat ie op 7 backlight,75 contrast,45 helderheid, kleur 44, groen rood 59-41.
Het is aanvaardbaar,maar echt kapot ben ik er niet van.
Zijn er ook mensen in de omgeving Veendam die een TV hebben van dit type SAMSUNG 6000 serie, ben benieuwd.
Mvg. Joop.

JoopMV,
Mijn TV staat in de woonkamer zonder ramen (tussen eetkamer vooraan en keuken achteraan).
Er komt op zonnige dagen veel licht in de woonkamer via de ramen en de grote dakkoepel van de keuken maar nooit direct zonlicht.
Het beeld van de TV is helder/contrastrijk genoeg om alle details te zien, en toch niet oogvermoeiend.
De kleuren zijn inderdaad wat flets maar zo heb ik het graag (huidkleur lijkt nu tenminste natuurlijk en niet oranje/roodachtig zoals ik dikwijls zie bij andere LCD TV's).

Mogelijk heeft je Samsung een technisch probleem maar ik verdenk eerder dat je verblindende doodgesatureerde kleuren met maximum contrast/helderheid verwacht van je LED TV zoals bij de shop mode van een CCFL LCD TV.

Mijn zoon's 40" Samsung LE-serie TV (CCFL) staat nog steeds in de shop mode, ik kan er persoonlijk niet langer dan 2 minuten naar kijken, zo afschuwelijk vind ik het beeld.
Ik heb het mijn zoon al 10-tallen keer gezegd maar hij vindt het perfect zo.

Tja, kwestie van smaak natuurlijk...