Heel af en toe schiet m'n lcd tv, een Philips 42PFL9803 in de standby stand.
Dit gaat gepaard met een luide tik (uit de tv speakers) en na enkele seconden gaat de tv weer aan.
Dit gaat achter elkaar door (aan/uit/aan//uit) en de enige manier om dit te stoppen is om de stekker uit het stopcontact halen.
Dit gebeurt (nog steeds) sporadisch maar het is wel vreemd.
Zojuist even met Philips gebeld en krijg de nieuwste software toegestuurd voor dit type tv maar twijfel of dit gaat helpen.
Iemand misschien een idee wat dit evt zou kunnen zijn ?
Software kan je nu al proberen, is hier te downloaden
Het uitgepakte bestand (autorun.upg) op een USB stick zetten, en in de TV steken als hij aan staat. De rest gaat vanzelf 
Dat wist ik al maar evengoed bedankt.
Het downloaden van een update is weer eens mislukt met m'n iMac (bestanden gaan vaak kapot).
Ik wacht wel even op de usb stick van Philips.
Is een q 529 chassis, een heel goed chassis overings.
KAN de software zijn(moet software versie 101 in), kan de bedrading zijn , de stekerverbindingen.
KAn ook de SSB zijn.
Lees je foutcodes eens uit, als die er al zijn.
Kijk eens of de klacht ook optreedt met de ambi light uit.
Voeding lijkt me sterk , is meen ik van SANKEN.
Panel is een led back light van AUO, goed panel, weinig uitval
De software die ik nu heb is Q59-1E 0.100-0.0
Ambilight stond toevallig elk keer uit wanneer dit gebeurde.
Hopelijk dat het dan toch de software is.
Waar staat SSB voor en hoe kan ik de foutcodes uitlezen van m'n tv ?
Je zal geen foutcodes vinden denk ik.
Error 2 en 3 kwamen vaker voor welke stonden voor protectie hetzij uit de voeding hetziji de SSB in volle sluiting.
PNX ging wel defect en daarbij dan vaak de ambi light units.
De ambi light units zijn eenvoudig te beveiligen met zenerdiodes.
De PNX is een modificatie voor met een tape van koper onder de koeler aan massa.
Dit heeft echter geen invloed op uitvallen.
Slecht starten kan komen door het onbreken van een weerstand, een extra weerstand toevoegen de de core spanning van de andere PNX wordt hoger waardoor beter starten.
Uitvallen op zich lag toch heel vaak aan de kabels van de voeding naar de SSB.
Steeds opnieuw rebooten kan inderdaad komen door een software verminking .
Opnieuw laden van de UPG 101 standaard software voor consumers kan helpen maar ik betwijfle het igv dit chassis.
Ook de NVM data kan corrupt zijn, deze kan je alleen overschrijven met een clone van een goed werkend toestel, of de default waarden van een lege SSB welek weer op de philips site staan in de one zip download.
Kijk dus je kabels goed na.
SSB staat voor small signal board.
Service menu is 062536 i , ga geen waarden veranderen ABSOLUUT niet doen, alleen errors uitlezen.
johansson99
DOA, NLA,... Ain't war hell?
Hmm ik vroeg me al af waarom ik de laatste maanden maar niet meer in het service menu kan komen van PHILIPS tv sets 
Even een kleine update.
De tv staat nu een weekje te draaien met de nieuwe software en tot op heden gaat het goed 
knock, knock
Ben benieuwd.
heb zelf ook een vergelijkbaar toestel gehad met zelfde chassis.
Dikwijls vast lopen waarna een reset alleen nog werkte.
Deed me niet veel.
Klacht heeft zich het laatste half jaar NIET meer voorgedaan!
Helaas, vanmorgen deed het probleem zich weer voor dus de update heeft niet geholpen.
De garantie is al een tijdje verlopen dus twijfel ik of Philips ga inschakelen of een extern tv reparatiebedrijf.
Iemand nog advies in deze ?
Philips vertelt me net dat ik maar 1 jaar garantie heb.
De tv is gekocht op 17-12-2008 en pas vanaf 2009 wordt er 2 jaar garantie gegeven.
Ik val dus net buiten de 2 jaar garantie, jammer genoeg.
Toch heb ik maar even een afspraak gemaakt voor een monteur via Philips.
Je moet toch wat.
[Bericht gewijzigd door frankie66 op (20%)]
Je kunt proberen of je in een of andere coulanceregeling valt.
Ik zou toch eens aandringen mede omdat de TV nog geen 2 jaar oud is.
Groeten, Bram
Ik heb de tv particulier gekocht dus weet niet of ik dan nog op coulance kan rekenen van de winkelier waar deze tv is gekocht.
Het enige positieve is dat ik van de vorige (1e) eigenaar van de tv, de originele bon krijg nagestuurd.
Hopelijk kan ik hier toch wat mee maar verwacht er zelf niet al te veel van...............
of ik dan nog op coulance kan rekenen van de winkelier waar deze tv is gekocht.
Ik dacht meer aan Philips zelf bellen of ze hiervoor een coulance regeling hebben, <2 jaar is wel erg kort.
Groeten, Bram
Zoek een amateur, die het goedkoper voor je doet. Je privacyinstellingen laten je gemeente niet zien, dus weet niemand of hij zich geroepen voelt.
Wij werken oa voor philips en er is zonder meer sprake van een maximaal reparatie bedrag.
Naar alle waarschijnlijkheid is je SSB defect.
Breng hem dus naar een geautoriseerd bedrijf en dus NIET(Sorry) naar de kleinere technische diensten daar zij de onderdelen NIET krijgen en hem dus ook bij een groter bedrijf brengen waarna zij ook toch echt wel wat willen verdienen.
319 euro lijkt me wat aan de hoge kant, of het panel moet de oorzaak zijn, de ruilprijs hiervan alleen is al ik meen 235 euro
Op 7 oktober 2010 23:38:59 schreef Evarist:
Zoek een amateur, die het goedkoper voor je doet. Je privacyinstellingen laten je gemeente niet zien, dus weet niemand of hij zich geroepen voelt.
Helaas kan die amateur NIET aan de spullen komen .
Op 7 oktober 2010 23:39:45 schreef TV Don:
Breng hem dus naar een geautoriseerd bedrijf en dus NIET(Sorry) naar de kleinere technische diensten daar zij de onderdelen NIET krijgen
en hem dus ook bij een groter bedrijf brengen waarna zij ook toch echt wel wat willen verdienen
Dit doe ik zeker en heb daarom Philips ingeschakeld.
Dat lijkt me ook het beste in dit geval.
Zodra ik de bon heb ontvangen ga ik Philips nog eens bellen.
Wardje
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
Op 23 september 2010 08:04:08 schreef johansson99:
Er is een tik foutje gemaakt: SAM = 062596i
SAM afsluiten : TV op standby zetten.
Dat is de code voor CRT toestellen geld die ook voor LCD' s
Gr
Ward