Mooi projecten allemaal hier. Die van stijnos ziet er ook mooi uit. Ik heb wat minder met het HF gebeuren hier, dat is niet echt mijn ding, maar wel mooi om te zien.
Ik ben zelf bezig geweest met een usb-canbus omzetter. Ik was hiermee al bezig in een ander topic over altium. Dit is mijn eerste printje die ik getekend heb in altium.
Voor de usb gebruik ik een at90usb1287 met software van http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php. Hij wordt aangemeld als een hid device, dus geen geklooi meer met drivers.
De usb 'signalen' worden omgezet naar spi die een mcp2515 aanstuurt voor de canbus. De canbus is optisch geisoleerd van de usb. Verder wordt de print gevoed vanaf de usb.
Hier onder 2 foto's. De behuizing is nog niet helemaal af. Ik moet nog wat gaatjes boren voor de usb stekker en de canbus stekker.
De hardware werkt allemaal goed. Ik moet nog wel veel software voor de pc-applicatie schrijven.
Ik heb dit gemaakt voor mijn can bootloader die ik voor de at90can serie heb geschreven. Ik gebruikte eerst de can bootloader van atmel, maar daar was ik niet helemaal tevreden over.