Je mooiste meetapparatuur. Deel 3

Dit topic is gesloten

Op 25 november 2010 22:01:00 schreef big bang:

"Flir" is nog zo'n merk. Working like a charm.

- - big bang - -

zeker, erg leuk spul
heb er op mn stage mee lopen spelen, resolutie was laag, precisie was mega.
was ook wel een ding van 25.000 euro
maar veel software erbij, alles erg goed in excel te integreren, problemen of vragen, een telefoontje en ze hielpen meteen, ook al was ie al 3 jaar oud.

In de zoektocht voor knoppen voor gare meetapparatuur: ik zoek een stuk of wat vierkante HP-knoppen (5041-0319), van die vierkante met afgeronde hoeken en een transparant middenstukje zodat een ledje onder de knop de status kan aangeven. Sphere en qservice zijn allebei ontzettend slecht gesorteerd in HP-knoppen, dus tenzij iemand een alternatief heeft wordt 't een slopertje op de kop tikken voor de knoppen...

Iemand suggesties?

fred101

Golden Member

HP slopers bestaan niet, er is een heilige plicht die te repareren :-)
Ik heb alleen geen idee hoe die knoppen er uit zien. Die zijn vast van HP's uit het post-fred101 tijdperk.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

fred , die staan vast wel links van je in die steunpilaar van hp apparatuur die de verdieping omhoog houdt :P

of kijk eens in de scrabbele doos , daar zitten vast hp knoppen bij de letters:)

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 5 december 2010 23:30:01 (28%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb thuis nog een reflex analyser staan waar ik ook een keer aan de gang mee moet gaan. Hij is van het merk Salzgitter Elekronik gmbh

http://www.uploadarchief.net/files/download/p1040234.jpg

fred101

Golden Member

Grappig ding. Vertel eens wat meer. Ik heb nu eenmaal een zwak voor analysers ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

@freq: dit type: http://farm6.static.flickr.com/5285/5236351778_8f7b081b54.jpg

Hoort bij een 8903B waar die knopjes van missen.

(...en waar worden HP-apparaten met missende knopjes dan mee gerepareerd?)

[Bericht gewijzigd door alex278 op maandag 6 december 2010 01:16:06 (14%)

Op 5 december 2010 23:45:14 schreef internetjunk:
Ik heb thuis nog een reflex analyser staan waar ik ook een keer aan de gang mee moet gaan. Hij is van het merk Salzgitter Elekronik gmbh

[afbeelding]

Ik kan er helaas maar bar weinig over vertellen, ik heb helemaal niks erover. Zelfs op internet is er niks over het merk te vinden.
Hij heeft wel een modificatie ondergaan. Normaal hoort hij op accu te kunnen werken of via een adapter.
Alleen is er nu in de accuhouder een voeding gemonteerd met een netsnoer.

fred101

Golden Member

Oef, mijn geheugen is echt erg, ik had hem in je andere topic al gezien. Het zou een TDR zijn. Ik kan op de foto net niet lezen wat er bij de knopjes staat. Ik heb hier wel wat Analysers en TDR dus als je in de buurt woont mag je er best eens mee langskomen. Dan kijken we er samen naar. ( ik heb SA's, VNA's, Wobbelaars, ruisanalyser, TDRs dus vergelijkingsmateriaal genoeg)

Alex, kun je die knopjes niet maken uit een blokje kunstof. Dat moet je kunnen frezen lijkt me.
Het wordt tijd voor betaalbare 3-D pinters. Ik heb dat laatst op TV gezien. Je moet dan een 3 D model tekenen en uit nylon poeder wordt dan het model opgebouwd. Heel indrukwekkend. Maar volgens mijn nog niet betaalbaar.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Nah, dat gaat teveel geklooi worden waarvan ik bij voorbaat weet dat het er niet uit gaat zien. Misschien dat helmut singer of een andere 2ehandselectronicaboer wat van die dingen heeft.

die knopjes zitten toch op een hele range uit de 80's van hp ? er stonden weleens hp analyzers op mp die zonder pods nutteloos waren en nog wel meer spul wat niet meer brukbaar is doordat er geen apparaten meer zijn om te fixen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Klopt, het moet ontzettend standaard spul zijn. Ik zie alleen op dit moment weinig HP-spul aangeboden worden.

free_electron

Silicon Member

Ucite is inderdaad een goeie plaats. ik heb daar al regelmatig eens een hp-exoot gekocht

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Hij is door z'n voorraad standaard-HP-knoppen heen. ;(

Op 5 december 2010 23:45:14 schreef internetjunk:
Ik heb thuis nog een reflex analyser staan waar ik ook een keer aan de gang mee moet gaan. Hij is van het merk Salzgitter Elekronik gmbh

[afbeelding]

Volgensmij heb ik ook nog zo'n ding staan, ooit gekregen. Heb je er wat meer info bij?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 6 december 2010 09:49:26 schreef internetjunk:
[...]

Ik kan er helaas maar bar weinig over vertellen, ik heb helemaal niks erover. Zelfs op internet is er niks over het merk te vinden.
Hij heeft wel een modificatie ondergaan. Normaal hoort hij op accu te kunnen werken of via een adapter.
Alleen is er nu in de accuhouder een voeding gemonteerd met een netsnoer.

Het is het volgende:

Der Reflexanalyser (TDR) T10/1 (2), hergestellt von Hagenuk / HDW / Salzgitter), arbeitet nach der Impuls-Reflexionsmethode und dient zur Ortung von Fehlern in elektrischen Leitungen. Er ist vorzugsweise an kurzen (0...3000 m) Leitungen einzusetzen, z. B. um Leitungsunterbrechungen oder Kurzschlüsse an Hausinstallationen, Kabelfernsehanlagen, Antennenanlagen für Fernseh- und Funkeinrichtungen usw. zu lokalisieren, die Fehlerentfernung kann auf dem LCD-Display in Metern abgelesen werden. Das Gerät ist relativ klein und einfach zu bedienen, die Stromversorgung erfolgt mit 12 Volt Gleichspannung oder aus einem internen Akkupack (ohne Gewähr auf Kapazität). Die Abmessungen betragen 110 x 245 x 290 mm, Gewicht ca. 4,6 kg. Die Geräte sind gebraucht, inkl. Akkupack (ohne Gewähr auf Kapazität), Ledertasche und Ladekabel, in den Grundfunktionen überprüft.

@ alex , hier is een mooie donor voor de komende jaren :) http://link.marktplaats.nl/402884037

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 7 december 2010 13:13:36 schreef testman:
@ alex , hier is een mooie donor voor de komende jaren :) http://link.marktplaats.nl/402884037

... en wat als we jou als (levende) donor opgeven??? ;) FOEI !! Je gaat toch geen goed werkende HP slopen voor de onderdelen :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Weer een klassebak van HP/Agilent... zoals zovele.
Baco heeft er blijkbaar ook eentje staan, de B versie: voor geinteresseerde kopers

Wat hebben die mannen toch mooie dingen gemaakt (en nog steeds) :-)

- - big bang - -

[Bericht gewijzigd door big bang op dinsdag 7 december 2010 16:10:24 (40%)

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

ik weet niet tidak , 25 jaar oude elektronica dat is tegenwoordig meer een brandgevaar en voldoet niet aan de arbo ( weegt meer als 25kg ) , beter demonteren voor je een boete krijgt :)

dat zou voor fred101 duur uitvallen wrs ....

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Nah, ik wil best 50 euro neertellen voor een sloopapparaat, maar het gaat zelfs mij te ver om een werkend apparaat te slopen voor een paar knoppies. Ik heb trouwens nog een functiegenerator staan die niet helemaal 100% is, maar die knap ik liever op dan dat ik 'm kannibaliseer.

free_electron

Silicon Member

Op 7 december 2010 12:53:24 schreef ROKO:
[...]

Het is het volgende:
.

HEt is dus in feite een TDR die omrekent naar meters en centimeters.

Wat ze doen is een Dirac impuls in de kabel jagen en kijken naar de echo. door de tijd te meten en te compenseren voor de looptijd in het type kabel weet je waar de kortsluiting zit. ze rekenen dan die 'flight-time' om naar meters.

wordt gebruikt om kortsluitingen op te sporen in (lange en moeilijk bereikbare kabels )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Shiptronic

Overleden

Niet alleen een sluiting maar een onderbreking kan je toch ook meten ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
fred101

Golden Member

Je kan zo zelfs impedantie meten. HP heeft een leuke AN waarin met TDR de laagdikte van een vloeistof die drijft boven op een zwaardere vloeistof wordt gemeten

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten