goedemiddag,
Ik heb een peugeot partner(2005)HDI waarvan de claxon het niet meer doet als de sleutel erin zit en contact maakt. Nu zegt men dat het aan de unit (printplaat) ligt die achter het stuurkolom zit. Nieuwe kost ongeveer 280 euro. Wil eigenlijk een claxon plaatsen die ik met een knop in de cabine draadloos kan bedienen. De claxon kan onder de motorkap gewoon 12 volt voeding krijgen, maar ik moet dan niet ingewikkeld een draad naar binnen trekken.
Wie weet waar ik zo'n ding kan kopen?
Vriendelijke groeten R.Rothe
Er zijn setjes te koop waarmee je draadloos de mistlampen op een aanhanger aan en uit kan zetten, deze kan je ook (mis)gebruiken voor de claxon.
maar een simpel drukknopje en een een nieuwe draad naar de claxon kan ook .
een draad trekken is niet zo eenvoudig als het eruit ziet. Geen doorgang te vinden.
Waar vind je die zogenaamde setjes? en hoe werkt dat dan?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (27%)]
onder bij je pedalen is het toch meestal 1 open groot gat, daar is echt wel een gaatje naar de motorkap lijkt me, gaan tenslotte tig kabels heen.
Op 11 januari 2011 13:46:31 schreef rothe:
een draad trekken is niet zo eenvoudig als het eruit ziet. Geen doorgang te vinden.
Mwhaa, doe al 25 Jaar niets anders, een schuin afgezaagde PVC buis doed wonderen,
tjsa Peugeot is niet de handigte auto om aan te werken 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als het niet regent ga ik eens bij de peugeot kijken of er een ruimte is bij de pedalen, maar een clacon met afstandbediening lijkt mij het eenvoudigst, maar waar vind ik hem
de printplaat repareren of controleren gaat boven mijn pet. Dat kan ik niet. Dus vandaar dat ik eeb claxon met afstandbediening wil kopen als die bestaat. Of iemand moet het voor mij kunnen maken dan wel doen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (38%)]
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Een draadje trekken lijkt mij eenvoudiger dan een draadloos geval.
Kijk eens in het motorruim of er ergens draden/kabelboom naar binnen loopt. Daar kun je dan gemakkelijk een draadje bij trekken. Meestal in de buurt bij de plek waar binnen in de auto de zekeringen zitten. Alhoewel... bij een franse auto weet je het maar nooit.
Heb exact dezelfde auto. Achterin de zekeringkast bij de bestuurderskant zit een rubberen dopje die kun je zo doorprikken, dan zit je linksvoor onder de motorkap.
succes
Zou je een mistachterlicht (misschien dan zonder lampje) gewoon aan de claxon kunnen koppelen?
Voltage is hetzelfde, maar moet er niet nog iets anders hetzelfde zijn?
En dan doet hij het met de afstandbediening of blaas je iets op?
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
heb hem eerst vervangen en toen getest.
Stom. Maar beide doen ze het.
Dus nu heb ik 2 claxons onder de motorkap en 1 is er aangesloten en de andere verveelt zich.
Kom maar met raad. Of hulp.
Elektroscholier!
Ik zal morgen eens kijken of ik het kan vinden.
Zit dat dopje in de zekeringkast links boven of rechts of........
Zeg het maar. Niet dat ik iets verkeerds doorprik. En dan nog de motor bekleding doorprikken zeker. Er zit genoeg isolatie achter de motor.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]
Voor rothe even de huisregels: http://www.circuitsonline.net/forum/faq
Gebruik bij toevoeging de edit: http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks
ik zal morgen even kijken en evt een foto proberen te maken van de exacte positie, get is alweer een tijdeje geleden dat ik hem heb doorgeprikt, het dopje is ook vanuit de motorruimte te zien.
Ik heb net in de zekeringkast gekeken die links onder naast het stuur zit en ik zie erg veel draden en geen rubberen dopje.
Dus waar zit dat ding???
ik zal morgen even op de plek waar beschreven staat door Ghost in de motorruimte kijken, maar er zit daar wel isolatiemateriaal. Ik heb een 2 liter diesel.
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Heb er niet veel verstand van maar zo'n toetertje trekt aardig wat stroom , daarom denk ik dat hij moet kijken naar een relais of zo met zekering ?
ff meten met een lampje aan het relais
[Bericht gewijzigd door Franssel op (12%)]
Franssel
Ja dat kan maar dan heb je een hoop herrie , ofwel geen bediening hé
probeer eerst de fout te vinden met een testlampje op het relais dat de claxon bedient en aangestuurt wordt door eventuele electronica en schakelaar
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Ik heb hier het schema voor je waar oa het claxon circuit opstaat.
Deze loopt via BSI 2 die zit onder de motorkap waar ook 2 grote 80A zekeringen op zitten, daar zit ook het claxon relais. Je kan met een spannings zoeker kijken of er spanning op het relais komt. Maar zoals je aangeeft dat de claxon het wel doet met contact uit klinkt als een massa probleem.
http://www.uploadarchief.net/files/download/partner_20hdi.zip
Edit: schiet mij net iets te binnen, doet de achterruit verwarming het wel goed?
ik weet niet of mijn achterruit verwarming het doet .
Zal het morgen proberen, maar wat als hij het niet doet?
waar doel je op?
Franssel
Hoi Paul zonder contact doet de claxon het ook niet , denk zelfs nooit
jammer dat het zipbestand niet opend bij mij
defect contactslot denk je mbt de achterruit verwarming , mogelijk
[Bericht gewijzigd door Franssel op (23%)]