enne , NOOIT ofte NOOIt harddisken demagnetiseren !!!
wij zorgen er via een speciaal algoritme voor dat het gemiddeld magneetveld op de drive eigenlijk nul is. het probleem is dat bij te lang the veld in 1 richting te houden je de kop magnetiseerd. de gevoelighied neemt af en je krijgt bit errors.
daarom wordt er een scrambling algoritme toegepast wat ervoor zorgt dat de kop nooit langer dan 4 tot 6 ticks aan een zelfde polariteit wordt blootgesteld.

als je de drive demagnetiseerd krijg je gegarandeerd vodden !

enne, ik denk dat audiofiele CD's beter klinken als je ze eerst 10 seconden opwarmt in de microgolf oven...

je mag kabels voor digitale signalen ook nooit te kort plooien. anders stapelen er zich 1'jes op in de bochten en dat blokkeert de doorvoer. de nulletjes rollen er vlot door maar de 1'tjes blijven haperen.

trouwens. eigenlijk is dat gedoe met 1 en 0 onnozel. denk even mee.
binaire logica is een dualiteti. als het niet 1 is , is het nul en omgekeerd. waarom moeten we dan beide doorzenden. ? jhet volstaat om gewoon de 1 door te zenden. en dan kan je het nog verder vereenvoudigen. waarom zou je al die 1'en doorsturen ? tel ze gewoon en stuur dat getal door.

ik heb de encoder vast al klaar. de decoder is ietsiepietse meer werk.

ik vemroed trouwens dat er ergens een google generator is voor de zinsstructuur van audiofiele teksten. net zoals je generators hebt die 'technobabble' zinnen of 'managerese' spuwen is er waarschijnlijk ergens een programma wat 'audiofoolery' spuwt

Heerlijk, zo'n topic. Hebben we het fenomeen 'inspelen' al gehad? Dan heb ik het niet over luidsprekers. Google eens op inspelen interlinks en je lacht je slap.

Ik vind heftige discussies hierover met mensen die het ook niet weten minder interessant dan het in kaart brengen van de gehoormatige effecten en dat doe je door te luisteren.

Hiermee wordt ieder technisch onderbouwd tegenargument al bij voorbaat als onzinnig bestempeld...

Het inspelen van interlinks is geen onzin. Ooit wel eens met een auto gereden waarvan de remleiding niet is ontlucht. Nu ditzelfde effect speelt ook met interlinks. De oude elektronen die er vanuit de fabriek zijn ingestopt die moeten er eerst uit. Dan moeten er eerst zuivere audiofiele gepolariseerde gedemagneteerde elektronen in. De elektronen snelheid eerst langzaam opbouwen. Als dan de interconnect schoon is dan pas kunnen er hi-fi elektronen in.
Interconnects mogen ook nooit langen dan 2 weken niet gebruikt worden of ze moeten opnieuw ingespeeld worden.
En dit alles bij een constante temp en luchtvochtigheid

Op 14 januari 2011 19:31:55 schreef Willis:
[...]
Hiermee wordt ieder technisch onderbouwd tegenargument al bij voorbaat als onzinnig bestempeld...

Nee hoor, want technische argumenten vallen niet onder "het ook niet weten" ;)

Ik vind heftige discussies hierover met mensen die het ook niet weten

Hij is wel eerlijk, hij zegt niet discussies met mensen die het wel weten...

Heeft er nu iemand eens naar die youtube link gekeken die ik gisteren had gepost ??

In het kader van "meet the customer":

http://www.youtube.com/user/LebakTFark#p/u/28/yg2uI4T5EWk

Bekijk vooral ook de rest.....

ps, zijn kookkunsten zijn ook legendarisch....

[Bericht gewijzigd door guidob op (10%)]

Ik zit nu even naar mijn eigen Sansui uit '78 te kijken... Was vroeger ook een High-end product...

http://www.sansui.us/Amplifiers.htm

Moet ik wel toegeven dat dat ding echt heel vet klinkt, maar ook loodzwaar is ;)

Op 14 januari 2011 16:14:15 schreef echtepino:
Dat laatste is niet het geval bij een audio CD, er zit een foutcorrectie op.. Gemiste bitjes worden zo goed als kwaad weer ingevuld.

Niet zo goed als kwaad. Tot op zekere hoogte kan de zaak worden teruggerekend aan de hand van de andere data: geen verlies dus.

Als dat dan niet meer gaat, wordt er geinterpoleerd tussen laatste goede data en de eerste eerstvolgende goede data. Zal je ook niet horen. Als het probleem te groot wordt, ga je het horen (tikken).

Toch zou het hele afspeel proces dmv de voeding invloed kunnen hebben op de rest van de electronica.

Dat terugrekenen is bij mijn weten erg beperkt. Er past ruim 100MB meer aan audiodata op een CD'tje dan aan computerdata, dat heeft als reden dat er voor computerdata meer correctie gebruikt wordt.

Op 14 januari 2011 19:22:13 schreef Sjepr:
Heerlijk, zo'n topic. Hebben we het fenomeen 'inspelen' al gehad? Dan heb ik het niet over luidsprekers. Google eens op inspelen interlinks en je lacht je slap.

voor luidsprekers bestaat et wel en heeft het wel meetbaar effect.
las laatst iets over een hobbyist die een paar 8 inchers ff een apar uur op een lage frequentie en hoog vermogen liet wapperen, alle parameters enkele procenten verlopen :)
vind zo snel niet de site, vergeten te bookmarken, als ik hem vind link ik hem wel ff

Het kanaal van die gast van de link van guidob staat vol met gekke dure audiofiele apparatuur filmpjes |:(

Leuk he? Hij hoorde dat de netstekker niet goed in het contact zat...

Op 14 januari 2011 18:10:03 schreef knapestaart:
http://www.qualityhifi.nl/Reviews_tests_hifi_accessoires/De_Nespa_Pro_… [...]

Dat Netsnoer is broddel, ze zijn minimaal de schroefjes van de behuizing van de steker vergeten te vergulden; dat geeft een enorme vervorming >:)

@grotedikken :
In een zich werkelijk respecterende audiozaak verkopen ze dat spul niet, of alleen op heftig aandringen van de klant.
Zo hoog zal die handelswinst niet zijn. Ik vermoed dat het meeste bij "de ontwerper"/maker terecht komt...

@electro_freakz:
Een ongebalanceerde CD vliegt in stukken uit elkaar, naar mijn ervaring met een cd van de bibliotheek, waar ze een transpondertje op hadden geplakt!! :(

@free:

Op 14 januari 2011 18:25:24 schreef free_electron: ik vemroed trouwens dat er ergens een google generator is voor de zinsstructuur van audiofiele teksten. net zoals je generators hebt die 'technobabble' zinnen of 'managerese' spuwen is er waarschijnlijk ergens een programma wat 'audiofoolery' spuwt

Nee, die hebben ze van bepaalde zendelingen overgenomen (zaten al ingebakken in WordPerfect -uit SLC-, hele kentens van halve waarheden, die opgeteld een grote leugen vormen).

@riktw:

voor luidsprekers bestaat et wel en heeft het wel meetbaar effect.
las laatst iets over een hobbyist die een paar 8 inchers ff een apar uur op een lage frequentie en hoog vermogen liet wapperen, alle parameters enkele procenten verlopen
vind zo snel niet de site, vergeten te bookmarken, als ik hem vind link ik hem wel ff

Dat heb ik nou ook met m;n fiets, als ik een uurtje over de kassuien rijd :P

.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (100%)]

Op 14 januari 2011 16:44:52 schreef fred101:
http://webshop.degroefaudio.nl/#
Richtingsgevoelige zekeringen.

Geweldig topic, ben net van achter aangereden op de motor, heb ik in ieder geval her genoeg om weer te lachen.

Ik heb vergulde bougies in mijn auto gezet, nu komt er een veel strakker laag uit de uitlaat en ben ik voor andere weggebruikers breder en dieper in beeld, dat heeft mij al een aantal aanrijdingen gescheeld.

En een interlinkje op Mp:

http://link.marktplaats.nl/411528939

http://link.marktplaats.nl/412621729

Driedimensionaal geluidsbeeld??

Daar is toch ingewikkelde elektronica voor nodig? Zoals decoders enzo?

[Bericht gewijzigd door knapestaart op (53%)]

Ja lach maar. Maar ik heb wel mooi 2,5mm2 verzilverde OFC koperkabel en dito lasdoppen, wandcontactdozen, stekers, snoeren en noem maar op in mijn huisinstallatie tot aan de kWh-meter toe. Met alleen een audiofiele zekeringautomaat ben je er nog lang niet.

Ik heb Enexis gevraagd bij mij de grondkabel tot het transformatorhuisje te vervangen door OFC koperkabel en ook heb gevraagd of ze aub een aparte wijktrafo alleen voor mij willen installeren met OFC koperwikkelingen. Die discussie loopt nog want er is geen plek in het huidige trafohuisje voor nog een trafo, zeggen ze. En ze weten ook niet waar ze zo 1 2 3 5x 25mm2 OFC grondkabel kunnen krijgen.

Voor 30.000 euro kan ik zelfs mijn eigen 20kVA 10kV/400V/230V OFC wijktrafo krijgen (weliswaar Made in China maar toch) zodat ik geen last heb van andere verbruikers op dezelfde trafo die allerlei harmonische storingen van magnetrons, stofzuigers t/m schakelende voedingen op het net injecteren. Wel vervelend is dat Enexis eist dat ie goedgekeurd moet zijn door de KEMA maar voor 75.000 euro en drie testtrafo's kan het geregeld worden in Arnhem...

En ik heb ook actie ondernomen om de dichtstbijzijnde GSM en UMTS masten in mijn buurt weg dan wel uit te krijgen want je wil niet weten hoe sneaky die signalen mijn CD speler en voor- en eindversterker binnendringen en daar het muzieksignaal van mijn favoriete MP3 nummers aantasten.

Het leven van een echte audiofiel gaat niet over rozen.

Een ongebalanceerde CD vliegt in stukken uit elkaar, naar mijn ervaring met een cd van de bibliotheek, waar ze een transpondertje op hadden geplakt!!

das beetje onzin, ik had een half jaar geleden een geeltje op een cd geplakt.
toen ik hem in de pc stopte vergeten eraf te halen, zodra de speler starte leek het wel of er een diezelgenerator naast me stond te brullen!!

snel ding weer los en toen zag ik het geeltje, :-) cd deed ook nog (na het geeltje verwijderd te hebben) :D

En toch zit er wel ergens een kern van waarheid in andere kabeltjes.

mompelt iets over loodzware grafiet kabels.

Het leven van een echte audiofiel gaat niet over rozen.

De echte audiofiel wil alleen pure DC, kortom gewoon je audio apparatuur ombouwen naar gelijkstroom en je ben kompleet van het lichtnet af.

Een van mijn klanten heeft letterlijk een huisje op de hei gekocht, waarom? Daar is namelijk de invloed van GSM's , magnetrons ed minimaal. Vervolgens heeft hij een aparte luister ruimte laten bouwen zonder enige netspanningkabels en kompleet afgeschermd (kooi van faraday). Al zijn apparatuur wordt gevoed door accu's, en dan niet zomaar accu's nee, het zijn die grote cellen die ze ook in onderzeeërs gebruiken. Die accu's worden geladen met zonnepanelen, een 100% dc pad dus.

De meeste op dit forum verklaren zulke mensen voor gek, maar realiseer je dat jij waarschijnlijk pas op de eerste trede naar het audio nirwana staat.

Zo'n ruimte kost 150.000 Euro, veel geld idd maar anderen kopen een sportwagen of schilderij. Dat wordt wel breed geaccepteerd maar als je streeft naar het audio nirwana wordt je voor gek versleten ...

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (11%)]

Ziet er van binnen wel rommelig uit voor die prijs.
Zie ik het goed?
Is alles gemonteerd op multiplex?
Hadden ze geen geld voor een knappe printplaat?
http://audio-life.nl/audio-note/m9-phono.
Een gemiddelde CO-er legt zijn bedrading netter en strakker.

Op 14 januari 2011 22:17:54 schreef Gerwin:
En toch zit er wel ergens een kern van waarheid in andere kabeltjes.

Je kan beter een kern van koper in kabeltjes hebben ;-).