[IA-gesloten] Nieuwe CO labvoeding: 0-30V 0-1.5A

1x 79Roland70 (per post)

naam moet zijn 19Roland70

@ Henry, moet dat niet 12 maart zijn?

Hugo Welther

Moderator

De beurs in Rosmalen is inderdaad op 12 maart 2011. Ik heb de post van Henry aangepast om verdere verwarring te voorkomen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Henry S.

Moderator

Op 14 januari 2011 19:48:48 schreef Mr GAmba:
Hoe zit het met de behuizing? Is hierover al nagedacht of wordt dat ieder voor zich?

Zie startpost!

Op 14 januari 2011 19:46:19 schreef significant:
Nu heb ik op zich wel interesse maar nog nooit een labvoeding gehad laat staan gebouwd. Het uploadarchief plaatje is al de gehele dag down.
Is het misschien mogelijk een aantal meer plaatjes als voorbeeld beschikbaar te stellen?

Afbeelding staat nu op eigen server, eventueel pagina verversen.
Een foto van een prototype is te posten, kunnen geen rechten aan onleend worden vanwege grote wijzigingen.

Verder is mij nog niet geheel duidelijk waar ik een en ander kan aansluiten (zo ik nu begrijp kroonsteentjes).

Zie onze replies.

Verder, zit er een spanning en stroom meter bijbesloten?

Zie startpost!

IK denk dat het plaatje dit al verder verduidelijkt. Misschien om het "overheen" lezen van vragen te voorkomen een soort FAQ in de startpost opnemen?

De startpost zal in de loop van het weekend aangepast worden.

Op 14 januari 2011 19:54:36 schreef ScuD:
@ Henry, moet dat niet 12 maart zijn?

Oeps, Bedankt Hugo.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 14 januari 2011 20:10:36 (16%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb belangstelling voor 1 kit graag per post opgestuurd.

Interesse hier in 3 PCB's per post.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Diamon

Golden Member

@ Mah Zal voor een kit gaan, gezien de afstand is de kans niet groot dat ik naar Rosmalen kom (zal dus opsturen worden).

Zijn de afmetingen van de PCB al bekend, heb nog een HP DLT unit liggen die mooi kan dienen als behuizing (als alles er inpast).

@ Mah , verander 1 kit per post maar in 2 voor mij.

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Behuizing moet iedereen toch zelf uitzoeken omdat dat ook afhankelijk is van de trafo en koelblok. Er zitten 4 3mm mountingholes in de print, dus vastzetten mag geen probleem zijn.
De rode kroonsteen is zichtbaar op de 3d afbeelding, op de korte kant naast de dikke elco.

verder staat iedereen er weer bijop.
De prijs van pcb's naar belgie zal ik ook even uitzoeken.

[Bericht gewijzigd door MAH op vrijdag 14 januari 2011 20:37:54 (35%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Ik wacht de resultsten van de metingen, dit weekend, af en beslis dan of ik zal bestellen.
Ik twijfel of ik dit doe, of toch nog eens naar de HP 8236B Triple output supply ga zitten staren.
Duidelijk is al, dat de € 18,- niet de grootste post zal worden...., maar het is wel makkelijker ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@MAH:
verander bij mij die 1 PCB maar naar 3

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval

Goed idee!!
Ik wil er ook wel 2 van die Printjes. Kom toch naar Rosmalen dus op sturen hoeft niet :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Leuk initiatief!
Je mag mij er wel voor 1x PCB (via snailmail) bij zetten.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Doe voor mij maar 2 printjes, via de post. Wordt tijd dat ik eens betere voedingen heb :)

True story bro!

Doe mij ook maar twee kitjes, ik kom die in Rosmalen ophalen.

Ik heb nog een mooie lege kast met analoge multimeters waar ik ooit een voeding van gemaakt heb en de inhoud (om onduidelijke reden) weer gesloopt heb. Die kan ik nu mooi weer gebruiken.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Fred (Captain) wil ook een kit ik kom hem ophalen in Rosmalen. Wij noemen het altijd Gemalen Paard. rare jongens die ZendAmateurs.
Overigens een prima initiatief... hulde aan de bedenker(s)

Doe mij ook maar 1 kitje om zelf te solderen. Ophalen bij rosmalen.

Twee kitjes per post alstublieft! :)

EDIT: Dit wordt dan mijn eerste officiele set "labvoedingen". Mag wel eens na 25 jaar elektronica hobbien! Voorheen altijd met netadapters, acculaders en PC-voedingen mijn projecten gevoed...

[Bericht gewijzigd door Benadski op vrijdag 14 januari 2011 23:58:27 (23%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Sine

Moderator

Twee pcb-tjes pour moi :) ( iets met nooit genoeg voedingen ) @Rosmalen uiteraard.

En uiteraard willen we van alle hier gebouwde voedingen iets zien in show your projects.

Nog 4 kitjes te gaan, dat moet lukken :)

True story bro!

Mijn oude labvoeding is gesneuveld. Nu heb ik wel zo'n oud ding van school gekregen, maar wil ook eigenlijk wel een modernere hebben. Als ik gewoon meerdere transistors parallel kan zetten (op een extern printje) met een paar andere condensators ervoor, heb ik ook wel interesse in een kit. Wie kan mij vertellen of dit mogelijk is en zouden er dan ook meerdere transistors bijgeleverd kunnen worden of moet ik die dan zelf even bestellen?

Edit: te snel gelezen, ik kan dus tip122's parallel zetten. Moet er dan verder nog iets veranderd worden apart van de brugcel en afvlakking?

Schrijf mij maar op voor 2 kitjes per briefpost.

Groet,

Arend.

Fryslân

Aangezien ik nog een beetje jong ben om aan de 230V te liggen prutsen zou ik het graag met een voor gemaakte 'transformator' doen. Het kan zijn dat het woord fout is maar ik bedoel zoiets dat gewoon het juiste voltage geeft en dat je in de muur plug. Zo ben ik zeker dat ik niet aan de 230V moet komen. Maar gaat dit lukken met eentje van 24V en 2A?
Alvast bedankt!