chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Voor mij dan ook maar een volledige kit en ik heb zo'n vermoeden dat we elkaar wel zien in Rosmalen...
De startpost is veranderd, er zijn foto's en metingen toegevoegd.
Op 16 januari 2011 14:45:02 schreef Joeri de Man:
Hoe nauwkeurig is de voeding af te stellen? Uit vorige berichten heb ik opgemaakt dat het ook als stroombron is in te stellen. Wat is de resolutie hiervan?
De regelingen zijn analoog, de resolutie hangt van de draaiknop af.
Ook ben ik benieuwd naar het digitaal en extern kunnen aansturen van deze voeding. Maar soms handmatig. Kunnen jullie hier ook een stukje over schrijven. Ik begrijp dat jullie niet alles gaan testen, maar misschien wat tips en punten waar ik rekening mee moet houden voor een aanpassing.
De spanningsregeling is 0-5V, de stroomregeling is een stuk lager <0.5V max, maar dat is ook weer afhankelijk van de shunt.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
@Wieltje: je maakt het wel moeilijk
Dat kunnen we pas met zekerheid zeggen als we alle onderdelen binnen hebben. In iedergeval gaat de afvlakelco een probleem worden en ik weet niet hoe de onderdelen het onder de poststempel vinden.
@chuckie: als we door het inpakken niet in t gesticht zijn beland is die kans erg groot 
allemaal let bij de startpost even op de laatste paar regels, de vergelijking met een commerciële voeding. De testmodulatie is dus 1.35A @ 22khz, een redelijke marteling.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik snap eigenlijk niet goed waarom het schema niet gepubliceerd wordt; er zijn genoeg schema's te vinden voor voedingen, dus voor degene die het zelf willen bouwen is er toch wel wat te vinden, en al de onderdelen een beetje leuk ingekocht worden, is het toch goedkoper dan de onderdelen los bij de winkel op de hoek halen. Daarbij komt dat je dan nog steeds geen PCB hebt.
Ik wil wel 2 printjes, ophalen in Rosmalen. Als blijkt dat ik de onderdelen nog niet in huis heb, worden het misschien alsnog 2 kitjes, mits ze dan nog voorradig zijn, natuurlijk.
Op 17 januari 2011 00:35:20 schreef SparkyGSX:
Ik snap eigenlijk niet goed waarom het schema niet gepubliceerd wordt; er zijn genoeg schema's te vinden voor voedingen, dus voor degene die het zelf willen bouwen is er toch wel wat te vinden, en al de onderdelen een beetje leuk ingekocht worden, is het toch goedkoper dan de onderdelen los bij de winkel op de hoek halen. Daarbij komt dat je dan nog steeds geen PCB hebt.
Hier kan ik mij persoonlijk bij aansluiten. Die (10?) personen die zelf hun pcb willen etsen.. be my guest. Maar een mooie pcb en een set onderdelen die je zelf niet bij elkaar hoeft te zoeken (scheelt al gauw een paar uur uitzoekwerk, daar wil ik best een paar euro voor neerleggen).
Zou het een idee zijn om de mensen die een kit bestellen en in rosmalen komen ophalen zelf hun onderdelen te laten verzamelen op de stand? Of zijn jullie bang dat hiermee teveel gefraudeerd kan worden?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 14 januari 2011 18:31:01 schreef Henry S.:
En ik wil nog even duidelijk maken dat het vragen om een schema nu niet hoeft. We hebben dit opgezet ter sponsoring van CO met de bedoeling zoveel mogelijk te verkopen, met een nu gepost schema zouden we onszelf in de voet schieten.
Schema's zat op internet, zo te zien is het geen rocket-science. Voor mij is het juist een motivatie om die PCB te kopen als het schema me bevalt.
Maar aangezien er al genoeg animo is beschouw ik op Rosmalen ter plekke wel even of ik die PCB wil. Voor 5 euro kun je eigenlijk niet zonder zitten he?
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
T was nog niet veel van jullie opgevallen maar er zat geen power-on led op. De meesten hier zouden die er zelf zo bij tussen knutselen maar voor de compleetheid toch maar toegevoegd. Henry zal straks de nieuwe 3d in de startpost zetten.
Even een gek idee opperen, maar als ik zo in de startpost kijk zijn het toch aanzienlijke aantallen.
Is de "hofleverancier" van menig CO-er Dick Best al gevraagd naar zijn bereidheid iets te doen met sponsoring? Gezien het aantal en het bereik lijkt me dat je met de inkoop van de onderdelen zeer scherpe prijzen kunt krijgen.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Aargh, nee, dan zijn straks al Dick's op=op rinkernen op...
.
Ik twijfel nog een beetje over die CO labvoeding. M'n huidige zelfbouwding rammelt aan alle kanten... (al weet ik goeddeels waar allemaal, dus dan valt er wat aan te doen. 't is een duur leerproject aan het worden zijn...)
Ik ben eigenlijk wel voor een compleet pakket (met alles tot aan de schroefjesisolatoren voor het koelblok aan toe), maar weet dus niet of ik het zelf ook ga kopen...
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (22%)]
Op 17 januari 2011 20:36:47 schreef Diamon:
Aanvulling voor significant, bv behuizingen, ringkern spul met korting ofzo ?.
Juist, stel dat de organisatoren van de IA alle onderdelen bij winkel X voor 10 kunnen krijgen, dan vind ik het prima als wij er 12 voor betalen en de 2 als sponsoring/winst voor CO/de organisatoren dienst doet. (bedragen fictief maar dat terzijde).
Ik ken in ieder geval nog wel iemand die tegen staffelprijzen behuizingen kan verkopen van http://www.ohmeron.be/.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 17 januari 2011 20:31:46 schreef significant: Is de "hofleverancier" van menig CO-er Dick Best al gevraagd naar zijn bereidheid iets te doen met sponsoring? Gezien het aantal en het bereik lijkt me dat je met de inkoop van de onderdelen zeer scherpe prijzen kunt krijgen.
Kwam gisteren op zijn site en zag dat de verhuizing naar Amsterdam niet door gaat:
De verhuizing naar Amsterdam gaat definitief NIET door, er zijn zoveel problemen dat dit nog maanden zou gaan duren..........
Door alle voorbereidingen is er een behoorlijke stagnatie ontstaan in het klaarmaken van de orders, dit zal absoluut nog wel even duren.
We verhuizen nu naar Nieuwe Niedorp, niet ver van Hoogwoud.Wij houden u op de hoogte van de vorderingen !
Met vriendelijke groet,
Het Dick Best Team
dat is best wel een strop voor hem denk ik. het zal best wat kosten bij elkaar. niet alleen in onkosten door dubbel verhuizen en kosten in amsterdam, maar ook nog eens de lange tijd uit de markt.
als hij nou gewoon naar zeewolde (of omgeving) was verhuist had hij meteen een goede werknemer;-)
ok dat is offtopic, sorry
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Ik wil er eigenlijk nog wel een printje bij voor een maatje van me. kan da?
[off-topic]
@all, Dick is wel al 72 hoorde ik laatst en dan nu nog verhuizen zozo petje af!!!!
[/off-topic}
Voor mij (help) 2x een complete kit en 2x een kale print ophalen op Rosmalen. Tenminste voor zover het nu lijkt kom ik daar naar toe.
Een overweldigend animo geloof ik. Heeft dat nog invloed op de prijs? 
Wat ik nog wel graag zou weten; Komt het schema wel voor Rosmalen beschikbaar?
Ik zou namelijk graag de meningen van de verschillende Goden op dit forum horen omtrent mogelijke aanpassingen om een verlanglijstje te kunnen maken voor Rosmalen.
Joeri de Man
LED there be light
Op 18 januari 2011 00:23:35 schreef _Danny_:
Een overweldigend animo geloof ik. Heeft dat nog invloed op de prijs?
Vooral op sponsoring van het forum.