Op 18 januari 2011 00:23:35 schreef _Danny_:
[...]Ik zou namelijk graag de meningen van de verschillende Goden op dit forum horen omtrent mogelijke aanpassingen om een verlanglijstje te kunnen maken voor Rosmalen.
ik ben dan weliswaar geen god, maar zie er wel uit als zijn zoon (volgens de christenen)
Enfin, er was al gezegd: meer output stroom = eindtrappen parallel zetten.
vraag me nu allen af of je ook meer spanning kan maken. Maar ik ben bang dat het een emittervolger is en dan moet je even iets meer klooien.
marcob
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Voor mij graag twee printen. Ik kom ze afhalen bij de stand in Rosmalen.
Alvast bedankt, goed initiatief!
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Alle wijzigingen doorgevoerd. Nogmaals, wij gaan er geen andere dingen meer bij doen. Hier komt nu al een zeer grote hoeveelheid werk achter weg wat we er in de avonduurtjes bij moeten doen. Als iemand ergens een batch 24v ringkernen kan scoren dan is hij natuurlijk vrij om daarmee een actie te beginnen of hier of hier iets te melden.
Ik kreeg nog een vraag of de kits en pcb's van 1 persoon gecombineerd worden >> ja. Verder is Henry, zoals in de startpost te lezen staat, nog met een faq bezig.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Tipje voor de toekomstige bouwers, een Pentium 4 koelblok kan 80W aan, en daar kom je bij deze voeding niet aan. Wel zou je dan ook de fan moeten gaan gebruiken.
Geschikte fancontroller:
http://sound.westhost.com/project42.htm
Vraag aan de organisatoren, zou een dergelijke schakeling er nog op de print bij kunnen bij voldoende animo ?
oeh leuk, ik heb nog de amd stock cooler van een phenom x6 en eentje van een phenom x4 liggen, eens opzoeken wat die doen.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 18 januari 2011 12:24:26 schreef Roland van Leusden:
Vraag aan de organisatoren, zou een dergelijke schakeling er nog op de print bij kunnen bij voldoende animo ?
Op 18 januari 2011 10:26:08 schreef MAH:
Nogmaals, wij gaan er geen andere dingen meer bij doen. Hier komt nu al een zeer grote hoeveelheid werk achter weg
Lijkt me niet echt dat er dus nog een fan-regeling bij komt...
vanzwam
Ik heb geen schrik iets nieuw te beginnen omdat de Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals
Graag zou ik nog een 2-de kitje aanvragen en beide via de post versturen
.
Zou een slot1 koelblok geschikt zijn ?.
Heb namelijk nog een paar van deze met fan liggen:
Ga zelf deze temp. controller gebruiken voor de voeding:
ik zou er wel ander fans op zetten. als je er toch meerdere gebruikt moet je ze gewoon met de lange kant tegen elkaar zetten en een grote fan plaatsen.
meer luchtverplaatsing, minder herrie (die kleine dingen zijn echt vervelend)
Op 18 januari 2011 00:23:35 schreef _Danny_:
Een overweldigend animo geloof ik. Heeft dat nog invloed op de prijs?
Dat kan, afhankelijk van de marge.
Wat ik nog wel graag zou weten; Komt het schema wel voor Rosmalen beschikbaar?
Natuurlijk, wel zo handig om gericht in te kunnen kopen.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Op 18 januari 2011 18:16:01 schreef Diamon:
Zou een slot1 koelblok geschikt zijn ?.
Heb namelijk nog een paar van deze met fan liggen:
Even kijken wat de processor verstookte die eronder heeft gezeten en je weet genoeg! De TIP122 zal maximaal zo'n 45W verstoken denk ik.
Ik heb deze nog staan, daar komt mijn dubbele voeding in waarschijnlijk...
[Bericht gewijzigd door Benadski op (19%)]
Nog een tip voor de nabouwers. Stuut en Bruin (die binnenkort gaat sluiten
) heeft alle ILP ringkernen in de aanbieding voor de halve prijs. Ik zag toevallig al een dikke 2 x 12V in de etalage liggen. Afgaande op het formaat minstens 3A.
Hoeveel en welke spanningen ze nog hebben en wat dat kost weet ik niet, maar daar kun je voor bellen.
ik ben dan weliswaar geen god, maar zie er wel uit als zijn zoon (volgens de christenen)
Bedoel je dat je een goddelijk lichaam hebt
. Dan doen we dit jaar in Rosmalen een prijsvraag voor de dames... Hoofdprijs een avondje stappen met HmH
.
VanDee
I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.
Op 18 januari 2011 19:19:55 schreef Schimanski:
Dan doen we dit jaar in Rosmalen een prijsvraag voor de dames... Hoofdprijs een avondje stappen met HmH.
Die dame wordt dan gillend gek 
Gaat mijn vrouw en de kleine in wording niet leuk vinden als ik met een andere vrouw gaan stappen.
een goddelijk lichaam heb ik ook niet: ik lijk niet op boeddha..
maarem... krijg wel een vergelijking met jezus naar mijn hofd geslingerd soms.
niet echt, maar zoek eens wie ik ben in deze:
http://smdshop.nl/Rosmalen20100313/PICT0015.JPG
edit: sorry henry
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (10%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
toch even een SERIUEZE vraag..
ik heb mijn oog laten vallen op een trafo van 2x 22V. Dan kom ik op 31,1V DC piek. Is dit voldoende om ook de 30V te halen?
WELLICHT kan ik iets doen, de trafo's zijn ERG goedkoop
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Henk, denk eens aan de mimimalespanning, die over het doorlaat circuit moet staan, vermeerderd met 10% netspanningsvariatie, plus de belastingsvariatie, plus de spanningsval over de doorlaattransistor, plus de spanningsval over de gelijkrichterbrug, plus de rimpel en huiver...
P.S. als de trafo's voor 220V zijn ontworpen heb je 5% extra in je voordeel, naar da's lang niet genoeg.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (29%)]
daarom vraag ik het nu net: 36V DC is de absolute max. van de schakeling, de ruimte voor een trafo met iets andere spanning is niet zo heel erg groot.. Ik weet echter neit wat de drop is..
nadeel is dat je idd de buffer elco behoorlijk groter moet maken en hij sneller in zal zakken als je hoop stroom trekt boven 24V DC..
EDIT: en ind e late avond de gleijkrichter zelf al vergeten
dag 1.4 V dag marge.
gaat hem niet worden idd.
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (15%)]
Tidak Ada
Op 18 januari 2011 21:49:30 schreef High met Henk: [....] EDIT: en ind e late avond de gleijkrichter zelf al vergeten
Ben je dan zó vroeg uit je bed gekomen??
't Is pas 10 uur!!