afgelopen week een ringkern scheidingstrafo gevonden van 1600va , helaas paste deze niet in de kast van de vorige trafo , dus de hele werkbank stroomvoorziening maar meteen aangepakt...
nu zit de kleine plank erboven aan de muur ipv aan het bureau vast . ook de goot is opgeschoven om de groepkast erlangs te hangen . gezien erboven niet meer ging. de 3 schakelaars zijn voor de meetapparaten en de trafo aan te zetten , allen werkschakelaars maar ik heb geen 3 knoppen meer met een lichtje erin . een tijdje terug bleek er via de cai in de goot een verbinding te zijn tussen de werkbankaarde en de huisaarde wat natuurlijk niet hoort , dus deze maar opbouw gemaakt.
verder was er met schakelingen testen vaker uitval van de b6 alamat , door het effect van 2 trafo's achter elkaar . nu zit er een k10 voor de trafo , en een d6 en losse aardlek achter de trafo . het ding is 230v maar toch kwam er 254v uit met aansluiten . maar even de secundair en primair omgedraaid en er kwam netjes 233v uit
de trafo hangt nu aan de achterkant van de goot en trekt ondanks de 1600va maar 6watt stbystroom . de oude trafo heb tussen de stereo gezet . de 12v aansluitingen pasten mooi in een cai plaatje , met het knopje kan de aansluiting aan en uitgezet worden .
na deze verbouwing heb ik de accu's getest van het 12v systeem , eerst met de slechte lader die net de 13,4v haalde kon ik 2 dagen draaien op accustroom . maar met de elektuur 81' voeding als oplader kon ik er 8 dagen op draaien , de laadspanning was constant 13,8v .
de schroevendraaiers heb ik in een stukje 3/4 pvc buis gehangen .