ik denk erover om mijn variac's in de aanbieding te doen..
1 is 2A niet galvanisch gescheiden en ingebouwd
de andere is 5A galvanisch gescheiden en niet ingebouwd. Heb hem zelfs nooit getest. Heb wel draaiknop en wijzerplaten erbij.
als iemand nog een mooie functiegenerator heeft, houd ik me aanbevolen. (digitaal SVP)
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
de functiegenerators worden aardig gevraagd zo te zien.
ik zou eigenlijk ook nog eens moeten kijken voor een scheidingstrafotje om apparatuur te kunnen meten zonder explosies etc.
net even gekeken.
of 2.5 uur met het ov reizen (als ik geluk heb) of iets meer als een uur met de auto. hmmm, lijkt me een makkelijke keuze, in gedachte houdende dat er ook nog elektronica mee heen en weer moet.
voorlopig mag ik de auto meenemen, hopelijk dan nog steeds (dat er niets tussen komt)
Jochem
Op 1 februari 2011 14:19:55 schreef High met Henk:
jij mag een analoge, ik wil een syntehsizer hebben, anders ga ik hem zelf bouwen....
Ah, vooruit dan maar. Een PM 5131 of 5132 ofzo is voor mijn inderdaad ook al prima.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ja, leuk, digitaal net als mijn afgu, als je er wat mee wil moet je eerst 10 minuten een manual door. Het is dat het ook handige kanten heeft als een perfect kloppende frequentie tot op een fractie van een Hz in te stellen en idem voor de uitgangsspanning. Maar voor de rest is analoog met voorl veel knoppen toch zo gek nog niet.
Kijk eens in de datasheet van de CA3140, daar staat een complete functiegenerator in beschreven. Ik dacht tot 10MHz.
Jochem
fred
Op 1 februari 2011 13:36:21 schreef Jochem:
Die 3465A is verder in goede toestand? Heeft hij nog nadelen tov die Fluke 8000A? Ik neig namelijk naar de HP, vind hem voor het oog ook wat mooier.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Sorry, ik werd even afgeleid door het woordtje analoog en generator in een zin. 
De Hp is idd een 3465 en in goede staat. Ik heb hem van sine gekocht en gecalibreerd. Alleen toen ik van Rene een tweede 3435 kreeg paste deze helaas net niet meer op de stapel tussen de twee Tek scopen in. Hij was net iets breder. En voor de multidigits heb een agilent en de grote HP
Jochem
Op 1 februari 2011 14:41:39 schreef fred101:
Sorry, ik werd even afgeleid door het woordtje analoog en generator in een zin.
Weet ik voortaan ook hoe ik je aandacht moet trekken, gewoon die 2 woorden in m'n zin verwerken.
De Hp is idd een 3465 en in goede staat.
Dan wordt het die.
Dat het inderdaad een 3465 was had ik al geconcludeerd uit een foto'tje op het web. Komt je vast bekend voor 
Op 1 februari 2011 14:14:34 schreef High met Henk:
ik denk erover om mijn variac's in de aanbieding te doen..1 is 2A niet galvanisch gescheiden en ingebouwd
de andere is 5A galvanisch gescheiden en niet ingebouwd. Heb hem zelfs nooit getest. Heb wel draaiknop en wijzerplaten erbij.als iemand nog een mooie functiegenerator heeft, houd ik me aanbevolen. (digitaal SVP)
In een variac, zeker een galvanisch gescheiden, heb ik interesse. Helaas geen functiegenerator om te ruilen.
Wat heb ik ?
Vier ICL7107 paneelmeters :
Vier paneelmeters met ingebouwde hulptrafo's ( direct op 220V )
Vier draaispoelmeters :
Koelplaten :
Set1
Set2 ( mogelijk om als gedeelte van een behuizing te gebruiken )
En een paar losse, beiden goed voor een stevige voeding ( de blanke alu ooit gebruikt voor een 25V 10A )
Eao verlichte drukkers ( momentcontacten behalve de oranje )
Trafo, secundair 2x20.5V 90VA veiligheidstrafo met primair 2x110 + 1x 20V
Wat zoek ik ?
Potkerntjes, 25mm of iets groter MET spoelvorm ( ideaal met drie kamers )
Mini schakelaars met 3 of 4 mm as, 4 of 8 standen of instelbaar daarop, 1 moedercontact is voldoende, ik heb aardige aantallen nodig van de 8 standen, dus alles is welkom.
Verder heb ik nog een aardige stapel computer spul, van harddisks tot PCI extenders, zoek je iets vraag maar raak.
Verdere trafo's heb ik ook nog, maar de meesten hebben 30V wikkelingen en zijn dus zonder modificaties niet geschikt voor de co voeding.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
@Sine: ik heb wel interesse in 4 van die digitale paneelmeters, het type zonder ingebouwde trafo lijkt me wel wat.
Wat wil je daar voor hebben? Geld, of ben je zelf nog op zoek naar iets anders?
Hey me too! Naja net te laat
Die met ingebouwde trafo's ben ik ook wel benieuwd naar, net als het eerste setje koelplaten. Zouden die per stuk voldoende zijn voor de nieuwe CO voeding op 120VA?
weer een goede reden om niet te slapen, nu heb ik 4 mooie paneelmeters gemist. die kon ik net gebruiken in mijn dubbele labo
sine, ik heb wel interesse in set1. wat zou dat me kosten?
edit: iemand boven me wil set 1 ook, dus met set2 ben ik ook tevreden 
[Bericht gewijzigd door JesperR op (40%)]
Totale beginner
LTE-M/NB-IoT/WiFi/BLE/GNSS - https://www.quickspot.io
Ik ben als een tijde op zoek naar een IP camera voor op mijn robot voor een niet al te hoge prijs. Ik wil ook ruilen, heb nog volgende spulletjes:
-E.R.E.A 630VA halogeentransformator
-E.R.E.A 400VA halogeentransformator
-legrand 400VA 24V veiligheidstransformator
-Helium-Neon laser van 5 milliwatt met aanstuurelectronica
Ik stuur graag foto's door.
Mvg,
TB
Totale beginner
LTE-M/NB-IoT/WiFi/BLE/GNSS - https://www.quickspot.io
Hallo,
ik zou hem het liefste ruilen tegen een IP camera voor op mijn robot, en moest dat niet lukken zou ik zeggen doe een voorstel. Anders stuur ik je eerst even wat foto's door?
mvg,
TB
*PS: ik heb hem al een tijdje niet meer gebruikt, ik zal vanmiddag voor de zekerheid de laser nog eens aansluiten.
**Dit gaat nog extra in de aanbieding: een USB PIC programmer voor de meeste PIC types. Zowel In Circuit als met een 40 pin ZIF socket.
[Bericht gewijzigd door Totale beginner op (18%)]
RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Heb mijn kamertje ook even van wat rotzooi ontdaan. Van alles gevonden, waaronder een doos met Velleman kits waar ik zelf waarschijnlijk niets mee ga doen.
De lijst:
K2649 - Thermostaat met lcd display
K6705 - Infrared codelock receiver
K6704 - Infrared codelock transmitter
K4301 - Pink noise generator (2x)
K2636 - Universal ac motor control (2x)
K2625 - Digial RPM Meter
K613 - 5A dimmer Suppressed
K2601 - StroboscopeK3502 - Parking radar
K2573 - Stereo Riaa correction amplifierK8004 - DC to pulse width converter kit
K2656 - Crystal timebase
K3501 - 12 or 24 DC to 220 (160 watt)
MK126 - Car alarm simulatorAntronics universele eindverstreker (25 watt, mono?)
Heb deze doos ooit via/via spot goedkoop kunnen kopen, geen idee of alles nog compleet is. Kan het wel snel controleren, anders is het as-is. Stond al ruim 2 jaar in een kast..
Wat wil ik er voor terug?
- Een jonge liefhebber die start met z'n hobby die ik er blij mee kan maken.
- Geen idee.. Wegens omstandigheden ligt de hobby beetje stil, tijd zou het meest welkom zijn..
Komen we wel uit.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
ik ben dit jaar niet de hele dag in rosmalen, ik heb 's middags ook nog een verjaardag ben ik achter gekomen.
ik ga proberen lekker op tijd daar te zijn (met opening) maar dan met een uurtje of 2-half3 weg.
even met oog op treffen bij de co stand (voor HmH en evt _Danny_)
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
ben aant opruimen en kom nog 3 LNB's tegen
amstrad TLB3 met 2 aansl en een met een aansluiting en een van samsung
zou iemand geintereseerd zijn of kan ik ze gewoon int rond archief plaatsen
Voor de liefhebbers, nog steeds een flinke trafo liggen hier.
Pri.
2x 0-100-110-125 volt
Sec.
16V / 50A
24V / 3.5A
Wijdeven ACZ188.122.200-01
clairvoyant
The way to succeed is to double the error rate
Sine,
Ik heb wel interesse in die 2 losse koelprofielen, wat zou je er voor willen hebben? en zijn ze geschikt voor de nieuwe CO-labvoeding? (zo zien ze er wel uit...)
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
Op 2 februari 2011 23:03:47 schreef Sine:
Potkerntjes, 25mm of iets groter MET spoelvorm ( ideaal met drie kamers )
[afbeelding]
Deze heb ik denk ik thuis liggen, zal morgen eens kijken !