[Labvoeding] Voeding aanpassen => defect ?

Vroeger
Een paar jaar geleden heb ik deze labvoeding gebouwd (*).
Prima ding voor 0-30V DC / 0.002 - 3A, en ik werk er al vele jaren met plezier mee.
Later heb ik een 2e print ge-etst en alvast de componenten erop gesoldeerd. Daarbij heb ik C1 (3300uF) vervangen door een 4700uF versie en verder veel TH-componenten vervangen door SMD-componentjes. Vanwege het ontbreken van een bruikbare trafo bleef het uiteindelijke printje een paar jaar in de "ooit-nog-eens-afmaken"-bak liggen.

Het schema (aanklikbaare voor vergroting)
http://www.electronics-lab.com/projects/power/001/schem_th.gif

Het heden
Sinds kort leeft het weer op CO : de labvoeding voor Rosmalen. Afgelopen week snuffelde ik even in mijn vergaarbak. Een leuke verrassing : er lagen 2 interessante apparaatjes in.

- een schakelende voeding van 24V DC / 2.65 A
- een 18V AC / 50VA trafo

Kortom, ik had er weer zin in. Er was niet veel nodig om mijn 2e labvoeding maar eens af te bouwen. Kwestie van 1 van de gevonden voedingen eraan plakken en gaan...

Resultaten
1e experiment
Omdat ik het graag erg compact zou willen hebben, besloot ik om eerst eens de schakelende voeding uit te proberen. Helaas pindakaas. Hoe ik ook aan de potmeter voor de voedingspanning draai : geen enkele spanning op de uitgang van de labvoeding te meten. Wel meet ik dat er meteen na de gelijkrichter en bij de elko van 4700uF een mooie, rimpelloze 24V DC staat. Kortom : ergens gaat er iets fout, dus overstappen naar plan B (trafo).
2e experiment
Trafo (18V AC/ 50VA) eraan gehangen. Na gelijkrichten verwacht ik 25.5V DC bij de 4700 uF elko te kunnen meten. Blijkt 27.1 VDC te zijn. Daar ben ik dik tevreden mee. Vervolgens ging ik op de uitgang van de labvoeding meten. Bleek ik daar maximaal 8V DC uit te krijgen.