Rosmalen 2011

help

Golden Member

Op 13 maart 2011 10:30:10 schreef High met Henk:
...
wel leuk om weer meer mensen te leren kennen, mensen die ik iig gezien heb:
Chuckie, Fred101, hugo & paul welther, Tidak ada, jochem, MAH, KIF, Djohnny, Sine, Vandee, bprosman, shipttronic, Henry S. E.v.a die ik nu vergeet.
...
Altijd jammer dat mesnen jou wel zien, maar zich niet voorstellen.
...

Heb nog wel even met je staan praten maar heb me volgens mij ook niet eens echt voorgesteld .. shame on me ..
't was achter de stand iig wel gezellig !

Btw, als ik jouw zo gehoord heb en bezig heb gezien denk ik dat jouw leerlingen enorm boffen met zo'n leerkracht !

Hugo Welther

Moderator

6 is Jeroen Vreuls, de "grote baas" achter CO. :)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 13 maart 2011 13:44:51 schreef Piet elektro:

Denk dat het best leuke kastjes zijn om er een klok van te maken, of de laatst gewerkte call tijdens een contest oid!
Dit alles staat echter in de BETA2 fase en wel bij TITEL 1:

Ik heb het kastje met "TITEL 2" in mijn bezit. Een vriend van mij heeft ook zo'n kastje. Er is aan de onderkant van de hoofdprint een modificatie aangebracht. Wij hebben de aansturing (nog) niet werkend.

Ik heb even binnenin gekeken naar de aansturing van de matrixen.

De volgende componenten gevonden in de aansturing van de matrixen.
LM323 == 5 Volt stabilisator
Trafo == 8 Volt (natuurlijk 8 x 1,4 onbelast)
7x BUZ71 == Powertransistor
2x2 UCN5810 = 10 bit serial shiftregister
1x 74hc238 = 3 naar 8 bit multiplexer

De matrixen zijn 7x5 pixels (hxb).

Waarschijnlijk wordt per twee matrixen hetvolgende gedaan.

Waarschijnlijk worden steeds 10 bits ingeklokt in de unc5810 en
weergegeven op een regel van twee matrixen.
Met de UCN5810 en de BUZ71 zullen de 7 regels dan wel gemultiplexed worden.

High met Henk

Special Member

@help: jij had wel een badge op en heb ik herkend. Of ze boffen met cpatain Chaos als docent :) iig heb ik wel de indruk dat ze het naar hun zin hebben.

Ik wil eigenlijk IEDEREEN nog even heel erg hartelijk bedanken voor het meehelpen met het opbouwen van de stand. Ik was zelf nogal krakkemikkig (last van knie). MAar dankzij de hulp van Tidak Ada, Hugo, Paul, Paul en nog HEEL VEEL anderen, ben ik echt heel erg geholpen.

Wel jammer dat ik het eten heb moeten missen, maar ben nu nog heel erg moe..

[Bericht gewijzigd door High met Henk op maandag 14 maart 2011 09:35:00 (18%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Mijn oogst was niet echt groot, Ik kon er pas om 12:00 zijn. Dat is net even te laat om echt leuke dingen te zien en tijd te hebben alle kramen aandachtig te bekijken.

2 CO voedingen.
1 breakout bordje, PIC6F628
1 breakout bordje, Max232N
1 Thermometer
3 accelerometers
paar boxheaders
en een Harde schijf.

En een gesprek bij de CO stand met MAH :)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Turbokeu

Golden Member

Op 14 maart 2011 08:09:03 schreef mvdswaluw:
[...]
Met de UCN5810 en de BUZ71 zullen de 7 regels dan wel gemultiplexed worden.

Je bedoelt de 74HC238.
De UNC5810's verzorgen seriëel de kolomaansturing, de 74238 de regelaansturing via een 3-bits BCD teller.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
help

Golden Member

Volgend jaar zal ik in ieder geval m'n naam wel wat groter op de badge zetten, want deze was bij nader inzien wel erg klein !!

Dat je chaotisch bent .. ach .. je hebt in ieder geval veel relevante en praktische vakkennis en dat is iets wat ik (vroeger) helaas bij al mijn eigen leerkrachten gemist heb.

Mijn naam stond in duidelijk chuckie-handschrift op m'n badge gepend. :)

Op 12 maart 2011 20:23:56 schreef help:
Ben nu al weer bijna een uurtje thuis ... ofwel reizen met het OV duurt best lang.

Oh my, 19:30 thuis? Hoe krijg je dat voor elkaar? Had maar even een gil gegeven, had ik je in Arnhem op de trein gezet...

Op 12 maart 2011 23:36:02 schreef fred101:
Een bosje rg50 gekregen met bnc's eraan

RG58, als je die bos van mij bedoelt.

en vond een zakje sleepcontacten wat ik met Mans gedeeld heb.

Ah, op de stand? Ik vroeg me nog af wat ik er in hemelsnaam voor prijs op moest plakken...

@Peterrr: je waar is goed terecht gekomen, en er is ook nog het e.e.a. over voor volgend jaar (zit allemaal in de aanhanger). Bedankt nogmaals namens CO! (En dat geldt natuurlijk ook voor de andere donateurs, waarvan ik de goederen niet persoonlijk in ontvangst nam!)

Op 13 maart 2011 00:13:36 schreef guidob:
@geek: doosje afgegeven en je had geinformeerd.

Jups, bij mij, maar ik wist niet dat er een doosje klaar lag... Gelukkig komt alles toch nog goed :)

Op 13 maart 2011 18:44:57 schreef Piet elektro:
Hoe zat dat nu precies met die TC.
Ik heb hier wat filmpjes zien staan waarop men met de handen aan de streamers zat te friemelen.
Is de stroom dusdanig gereduceerd of is er een ander trucje gebruikt?

Geen flauw idee, maar begin van de middag durfde ik het eindelijk ook aan. Het enge was dat Sine (de bouwer van het kunstwerk) het in al die jaren zelf nooit had aangedurfd :D (maar nu dus ook z'n hand in het vuur heeft gestoken haha).

Op 13 maart 2011 21:34:45 schreef GJ_:
Hmm, weer een boel gemist zie ik wel. Helaas was ik te druk om naar de beurs te gaan, volgend jaar probeer ik er gewoon weer te zijn.

Ja, ik miste je al GJ, jammer dat je te druk was!

Op 13 maart 2011 21:50:48 schreef Sine:
..vooral gekke henkie had het er moeilijk mee, die besprong alles wat bewoog.

Ja, dat werd wel een beetje eng op een gegeven moment. En dat terwijl hij toch gewoon z'n wederhelft (weder-twee-derde?) had kunnen .. eh.. bespringen. Maar soit, ik heb twee knuffels passief doorstaan. Ik vind het een hele prestatie, al zeg ik het zelf.

Namens mijn eigen wederhelft sorry dat ik niet mee kon/mocht/etc met het etentje, maar ze moest me ook al de hele zondag missen. Ik was namelijk lekker aan het prutsen met de plotter die VanDee voor me had opgehaald en meegebracht. Windows moet daar niet veel van hebben, maar inmiddels kan ik vector-graphics plotten en heeft het ding dus al een mooie (handmatig voorbewerkte) vakantiefoto uitgetekend! Machtig mooi. :)

Maar volgende hoop ik wel aan de schnitzel en appelmoes-met-kers te zitten eind van de dag. Of misschien een Griek ofzo?

De bench-multimeter die ik van Fred heb (tegen m'n Delta voeding) moet nog even z'n vuurdoop afwachten tot volgend weekend, maar ik ben er alvast blij mee. Verder (te) weinig rondgelopen en geen functiegenerator gescoord, maar des te meer gepraat met alle voorbijgangers. Ook erg druk achter de stand (godzijdank meer ruimte aan die kant dit jaar), maar zeker gezellig. Ik ga niet alle namen noemen, want dan vergeet ik toch weer wat. Iedereen bedankt!

If you want to succeed, double your failure rate.
chuckie

Honourable Member

Doosje voor Geek is op de post gegaan...
Heb ook de CO-voeding kits voor de belgische klanten vandaag in Maaseik op de posttrein gegooid...
Dus dat is ook weer afgehandeld.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Op 14 maart 2011 14:45:22 schreef Jochem:

[...]Geen flauw idee, maar begin van de middag durfde ik het eindelijk ook aan. Het enge was dat Sine (de bouwer van het kunstwerk) het in al die jaren zelf nooit had aangedurfd :D (maar nu dus ook z'n hand in het vuur heeft gestoken haha).

De verleiding om de bliksem te pakken was inderdaad zeer groot. Ik heb het toch maar niet geprobeerd, want meestal loopt zoiets bij mij toch niet zo goed af :)

help

Golden Member

Op 14 maart 2011 14:45:22 schreef Jochem:
[...]Oh my, 19:30 thuis? Hoe krijg je dat voor elkaar? Had maar even een gil gegeven, had ik je in Arnhem op de trein gezet...

Eerst al bijna drie kwartier op de bus staan wachten .. toen op 's Hertogenbosch ook een half uur gewacht op de trein .. en vanaf daar gelukkig in één keer door naar Zwolle. Arnhem ben 'k nog wel gepasseerd :P maarja ik zal het onthouden voor een volgende keer !

Het is wel te doen .. maar lang blijft het wel, zat met een andere CO'r in de trein dus het viel ook wel mee.

@ Jochem: Toch nog alle moed bij elkaar weten te schrapen om je hand boven de TC te houden? :)
Onderweg naar huis had ik al spijt, dat ik het ook niet geprobeerd heb.
En nogmaals, het was een leuke dag.

Ben mijn LCD schermpjes eens aan het testen 2x16 met backlight voor 3euro
en 4x16 zonder backlight voor 3euro, de 4x16 werkt in ieder geval. De 2x16 vereist nog wat soldeer werk.

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij :-)

[Bericht gewijzigd door TheBasher op maandag 14 maart 2011 18:53:26 (11%)

Don't build anything you can't take apart
bprosman

Golden Member

Komt er naast de CO Labvoeding nog ooit een CO TeslaCoil ?.

Heb de vraag naar een "bouwbeschrijving" diverse malen gesteld horen worden aan de stand.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Schimanski

Golden Member

Die GU81 was in ieder geval volop verkrijgbaar op de markt. Heb op verschillende stands exemplaren zien liggen.

Sine: Ben benieuwd naar de timelapses, is de PC al uitgekraakt?

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

wanneer komen de time lapse filmpjes online?

Sine

Moderator

Eentje staat er stiekem al een tijdje

klik

De andere is wat bewerkelijker en komt er aan.

Een byzondere wending op 3.45. Zo heb ik de beurs niet bewust meegemaakt in ieder geval, mogelijk moet ik nog even worden bijgepraat..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
High met Henk

Special Member

alleen wel na 3.41 stoppen.

daarna komt het laatste stuk opnieuw.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
rbeckers

Overleden

Ik sta, eigenlijk zit ik, er ook op.

Hallo,

Rosmalen was ook dit jaar weer geslaagd.
Ook nog eventjes bij de co stand gestaan.
Nu vraag ik me wel af wat het juiste antwoord van de prijsvraag is.
Ik heb gezocht ook met de zoekfunctie maar ik kan het niet vinden.

Alvast bedankt.

PE2BAS

LOL, ons geklooi met de Tesla staat er ook op GOUD!!

Even voor de duidelijkheid ik was met die man (Ohmpi) die zijn hand boven de tesla hield. En de CO prijsvraag in brand stak :D.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
High met Henk

Special Member

doe dan volgende keer een badge op.. Maar ik heb er wel om gelachen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

mijn badge werkte ook niet echt.

ik had gewoon een papieren versie met een veiligheidsspeld. was alleen even vergeten dat dat niet door mijn jas heen komt. toen heb ik hem maar op mijn blouse gedaan en geprobeerd mijn jas aan de kant te houden (tussen de band van mijn tas doen). maar echte en succes was het niet

Tolunay heeft mail gehad dat hij gewonnen heeft:p
De led ging gewoon aan we hadden hetzelfde antwoord

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl