Ik was samen met Tinus016 op de beurs in Rosmalen.
Ik heb lekker zitten te spelen met de Teslaspoel van Sine.
Zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1231350#1231350
De vonken vlogen naar mijn hand. Daar merk je bijna niets van. Je hand wordt een beetje warm, met name op die plaatsen waar de vonken inslaan. De lichtende puntjes op mijn hand is lichaamseigen materiaal wat verdampt en verbrandt. Je voelt geen electrische stromen en wel om de volgende twee redenen. Ten eerste is de stroomsterkte erg laag. Ten tweede, er is ook zoiets als het skineffect. Door de hoge frequentie dringen de stromen niet diep je lichaam binnen. Soms was er een voltreffer. Af en toe zat er een vonk tussen die een zenuw raakte en dat voel je. De schok die je dan krijgt is veel minder erg dat een schok van een schrikdraadinstallatie of 220V~. Je trekt wel onwillekeurig je hand terug.
PS:
Mijn hand zit er nog aan.
Omdat mijn hand rook naar verbrande huid (de meeste soldeerders onder ons kennen die geur wel) heb ik ook nog gezocht naar brandplekjes. Ik heb niks kunnen vinden.
Toch is de energie van de vonken zo hoog dat die in staat is om de brandende puzzelvraag van het CO-team letterlijk in brand te krijgen. Gauw uitdoven met de vlakke hand!
Mijn buit van Rosmalen is minimaal.
Een paar meetsnoertjes en kif's SMD ledlamp.
De lamp doet het, maar omdat dit mijn eerste (en laatste) smd-projectje is, is hij totaal ongeschikt voor het show-your-project topic.