Ik niet, de TS heeft dit al dmv de volumeregeling gedaan:[uitleg]

Verrek (sorry), is dat het hele probleem? Totaal overheen gelezen. :+
Dan is er dus helemaal niet meer vermogen nodig dan er nu al gemaakt kan worden.

Er hoeft alleen maar een 'maal tien' (spanning, ditmaal) verstekertje vóór de volumeregeling. Misschien een los preampje; één transistortje (twee voor stereo) is genoeg.

Ik wil niet in de radio gaan werken, daar ben ik niet secuur genoeg voor. Een versterker aan de buitenkant werkt toch gewoon? Ik vind het wel stijl hebben, zo'n kastje ertussen :D

In dit geval moet je dan echt vóór de eindversterker zijn; het liefste nog vóór de volumeregeling.

Of wat ook kan: gewoon de volumeregelaar op het gewenste volume zetten, dan de knop even los maken, en opnieuw op de as zetten in de gewenste stand bij dat volume. Dan ben je er ook.

De TS moet het signaal voor z'n oortjes zover verzwakken dat een eindversterker handiger is, dat gaf ik een half topic eerder al aan. ;)

Bij langdurig 80dB of meer gaan de oortjes vanzelf stuk. >:-)

Of anders de oren wel.

Maar wie maakt er nu ook een versterker met één aansluiting voor afwisselend hoofdtelefoon of luidspreker? :+

Ik had niet in de gaten dat het een eis was dat de oortjes zonder wijziging alsnog op de luidsprekeruitgang aangesloten konden worden.
Wel, je zou natuurlijk weerstanden in de oortjesplug kunnen stoppen (wel een wat dikker model nemen dan ;)).

Maar nee, dan toch maar die aparte extra eindversterker. Die geef je gewoon zelf ook een regelaar, die kun je dan naar smaak zo zetten dat de volumes bij het ompluggen naar wens zijn.