Volgensmij heb ik helaaaas V2. Ik heb hem met 6 buizen die per 2 op een printje zitten en worden aangestuurd. Dan heb ik er dus niks aan jammer genoeg. Maar, mooi werk!

@Lucky Luke: In het vragentopic van 1 van die Xantus klokje staat nog een link naar een schema (waarschijnlijk door jezelf geplaatst :-) ).

Is dat mischien de versie die je zoekt?

@MAH:
Het valt eventueel wel aan te passen voor een 6-buis klok hoor, het grootste werk is al gedaan. Interrupt aanpassen om 3 printjes van data te voorzien, elders in de code ook zinnige data klaarzetten voor 3e printje, etc.

Maar de originele Xantus firmware heeft een datumfunctie, ik niet. (De RTC biedt die mogelijkheid wel). Voordelen van mijn firmware zijn onafhankelijk van het lichtnet de tijd door laten lopen, instellingen onthouden, beter debounced toetsen, en de thermometerfunctie. En mogelijk het wekgeluid en de UI, afhankelijk van eigen voorkeur.

Ik heb alleen geen 6 buis klok om mee te testen. Ik ga er dan ook niet mee aan de slag (tenzij op verzoek), maar het is op zich mogelijk om aan te passen.

Het werkt ook zonder wijzigingen wel, alleen heb je natuurlijk een DS1307 en DS1621 nodig en de secondenbuizen doen niks.

@bjokal: Dat is het schema wat ik zoek. :D Dank je voor je zoekwerk :) (En het staat nog in een post van mij ook, zie ik als ik het topic terugzoek... Kon ik me niet herinneren....

Voor de eventuele nabouwers is ook nog het schema van het buizenprintje nodig, dat heb ik geloof ik wel ergens half nagetekend. Kan ik (eveneens op verzoek) wel opzoeken, afmaken en posten.

Een aanpassing naar een rtc is inderdaad wel goed, de tijd loopt nu niet geheel strak.
Ik zal eens kijken of ik schema's kan vinden om ze te vergelijken om te zien of jou firmware kan werken. De code uitbreiden van 2 naar 3 sets buizen zal waarschijnlijk het probleem niet echt zijn. Of hij nu verder datum of temp weergeeft of alleen tijd maakt voor mij niet uit. Ik zou hem nog wel willen uitbreiden met een PIR op een vrije pin. Zodat hij hij automatisch uit gaat wanneer er niemand in de buurt is, (na 5 of 10 min) en pas aan bij detectie van enkele minuten lang een persoon aanwezig.

Weer een nieuwe versie. Ik weet niet of iemand 'm al in gebruik heeft, maar er zit een bug in de vorige. In de praktijk heb ik er gek genoeg nog geen last van gehad, maar in de interrupt doe ik een context restore zonder context save. Dat kan heel erg fout aflopen natuurlijk, dus gefixt.

Nieuwe versie: hier, en de hex.

Nieuwe feature: Door wektijd en buis uit tijd op dezelfde tijd in te stellen gaan de buizen niet meer automatisch uit. Handmatig aan/uit blijft uiteraard mogelijk. Bij de vorige versie werd de controle op wektijd vóór de buisuittijd gedaan, waardoor het in theorie mogelijk zou zijn de buizen altijd uit te laten door voor wektijd en buisuittijd dezelfde tijd in te stellen. Maar in dat geval is het handiger gewoon de stekker eruit te halen. Daarom heb ik nu die 2 checks omgekeerd, waardoor het dus mogelijk wordt de buizen altijd aan te laten.

Verder gelijk aan de vorige.