Je mooiste gratis aanwinst - Deel 2

Dit topic is gesloten

Hugo Welther

Moderator

Een topic over dingen die CO leden bij de kliko gevonden hebben of in ieder geval heel goedkoop of gratis waren.
Tijd voor deel 2.

Historie Deel 1
en de Laatste post in Deel 1

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Je mooiste gratis aanwinst is een koffiemok en T-shirt met reclame van Farnell.... |:(

If you want to succeed, double your failure rate.

gisteren nog een hifivideo bij t huisvuil gevonden , met ab en boekje erbij :P

vrijdag zal ik goed moeten drinken , ga weer naar de hastelweg en dan zal ik de kwijl nodig hebben als er weer een bak meetapparatuur langskomt die de shredder ingaat :'(

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@jochem niet het mooiste gratis aanwinst maar wel handig ;)

Wat vergane glorie, maar daarom niet minder leuk. Ik heb voor deze dingen al wat leuks bedacht.

Een prescaler voor geklooi met frequentietellers en pll's:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/p1040949.jpg
Met garantiebewijs!

Wat displaytjes. Deze gaan er vast prachtig uitzien in een klokje. Ik heb ze nog niet aangesloten, maar ze schijnen prachtig helder te zijn.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/p1040951.jpg

Hugo Welther

Moderator

Die HP displays kan je direct met BCD aansturen. Scheelt weer een BCD naar 7-segment decoder.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ja dat zag ik in de datasheet. En vooral handig: een ingebouwde latch, dan kun je dus zonder schuifregister een hele zooi van die dingen aansturen. Wat kosten deze dingen eigenlijk 'nieuw'? Ik kom hele vreemde dingen tegen op het internet ($50).

Sine

Moderator

Klopt, die dingen zijn belachelijk duur.

Net als alle intelligente LED displays overigens.

joopv

Golden Member

Ik heb een DVB-C encoder gevonden in de kliko. Jaja, een ENcoder en geen decoder.
Uitgang instelbaar tussen 603 en 863 MHz, 50 tot 60 dBmV, baudrate 1MBd tot 5,5MBd, QAM256 of QAM64 modulatie dus max 44MBits/sec.

Op de SA krijg ik inderdaad een mooi ruis(?)spectrum te zien van 600 tot 607MHz, dus het RF en modulatiegedeelte lijkt te werken.

Prachtig, maar wat moet ik er mee? Natuurfilms digitaal illegaal op de kabel injecteren, zoals vroeger nog wel eens bij CAI's gedaan werdt? :)

@joopv: Dit dingen kosten een kapitaal (toen 15K 8K euro). Toch niet toevallig uit een Philips container gevist? Philips had ze toen van Newtec (Belgie).
Leuk voor het maken van een test signaal en kabel ontvangers mee te testen.
Tegenwoordig stop je het digitale deel in 1 chip.

-edit- correctie:
De QAM's kwamen van Barco of Scientific Atlanta?
De QPSK's van Newtec.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

van de week een paar voedingen gekregen , 12 V 83 A .

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_0167.jpg

afgelopen vrijdag ook wel leuke dingen voorbij zien komen , containers met nieuwe ambilight die in de shredder gingen . ook wat apple gadgets die hetzelfde lot tegemoet gingen zo'n 4 containers vol.

uiteindelijk kon de shredder zelf ook in de shredder , totaal in de soep gelopen door overbelasting . van de motor tot de messen toe compleet afgebroken , alleen het zwakste deel bleef heel :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Waren dat producten die inbreuk maakten op rechten ofzo? En arme schredder! :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

nee , echte apple gadgets.... er zat een productiefout in . maar lang niet alles is stuk , net als met lichtbronnen gaat de hele batch weg als er bijv 10 op de 100 toestellen stuk zijn op de testbank van de fabriek . er zit best een hoge winstmarge op dat spul .....

de shredder kon de 35 ton per dag blijkbaar niet aan . de 55kw motor is zo sterk dat hij dus de ganse aandrijving in de soep trok . heb de boel gezien , alleen de bouten waren nog heel van de aandrijving .

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 26 juni 2011 15:36:00 (28%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
joopv

Golden Member

Waarom ga je naar zo'n schredder sessie, dat zou ik niet willen zien hoor.
Is die dump nog open voor het publiek? Ik kwam er vroeger vrijwel iedere week.

nee , de korting als philips personeelslid is allang niet meer tegenwoordig ( het is ook geen philips meer maar in australische handen ). heb wel geopperd om dat weer te gaan doen , brengt meer op als de bruikbare metalen in diverse gevallen , maar nee :(

je komt langs de shredder als je naar de kantine gaat , afhankelijk van welke afdeling je zit.

er wordt veel gedacht dat het veelal philips is , maar er rijden vrachtwagens van daar rond waar alle bedrijven opstaan waar ze voor verschroten . van asml tot western digital , het komt zelfs van andere werelddelen ..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Ach, wie weet keert dan toch tenminste bij Philips het tij nog eens. Van Houten moet flink snoeien, maar heeft ook al ouderwetse ideeen heringevoerd zoals het meer vrijheid geven aan nationale organisaties.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb hier een mooie ringkern kunnen slopen uit afbraak voeding.

2x36VAC 2500VA.

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple

dat is een leuk trafo'tje 70amp bij 36v ..... die zal een ntc de grootte als een bierviltje nodig hebben om in te kunnen schakelen :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
free_electron

Silicon Member

Op 26 juni 2011 11:17:07 schreef pientertje:
Wat displaytjes. Deze gaan er vast prachtig uitzien in een klokje. Ik heb ze nog niet aangesloten, maar ze schijnen prachtig helder te zijn.
[afbeelding]

whoa dat zijn er met ingebouwde decoder / teller. kosten vele geld.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ze zijn inderdaad duur, en bovendien bijna niet meer verkrijgbaar.

Geen wonder, voor dat geld heb je vandaag de dag twee mooie 2-regelige LCD displays met backlight.

In 2006 gelijkaardig display vervangen, deze was een TIL311, Farnell of RS Components, ik weet niet juist meer, had deze destijds.

Nu is die niet meer in het gamma. Zou verouderd is het.

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple
Sine

Moderator

Til311 :
http://gigawatts.nl/co/projects/voeding/dubbel/IMG_5739.JPG

Erg mooie displays, maar wel stroom zuipers ! +-100mA per digit volgens de datasheet.

En dat merk je ook, het display gedeelte wordt warm.

Op 26 juni 2011 19:10:18 schreef testman:...
je komt langs de shredder als je naar de kantine gaat , afhankelijk van welke afdeling je zit....

Testman, praat jij nu over de MIREC (vroegere PHILIPS veiling) of is dit gewoon afgeschreven spul wat rechtstreeks vernietigd wordt? Zit tegenwoordig op Strijp-R niet waar?

Op 26 juni 2011 11:17:07 schreef pientertje:
Wat vergane glorie, maar daarom niet minder leuk. Ik heb voor deze dingen al wat leuks bedacht.

Wat displaytjes. Deze gaan er vast prachtig uitzien in een klokje. Ik heb ze nog niet aangesloten, maar ze schijnen prachtig helder te zijn.
[afbeelding]

Die ken ik! Ik heb er nog 1 van liggen hier. Ze zijn afkomstig uit een hele oude rekenmachine. Volgens mij zit die rekenmachine in dit lijstje ertussen: http://www.cs.ubc.ca/~hilpert/eec/calcs/pocketGallery1.html

Heb jij toevallig een linkje naar de datasheet?

[edit] Bedankt! Ik heb gelijk even snel een telefooncamera foto geschoten van mijn schermpje:
https://lh3.googleusercontent.com/-XKjwEzs2zDY/Tgg-zuTU2sI/AAAAAAAAAW4/zIWjsn5jAu0/Display.png
[/edit]
[edit2]
Op zich niet vreemd, het is een serie geweest die is uitgegeven de datasheet dekt ook een serie van deze schermpjes tot in de 7*** :)
[/edit2]

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/226555/HP/5082-7300.ht…

[edit]
@technokiddy
Vreemd, ander nummer. De die ziet er echter wel hetzelfde uit.

[/edit]

@free
Ik heb het gevoel dat mijn mailtjes in je spambox terechtkomen.

[Bericht gewijzigd door pientertje op maandag 27 juni 2011 10:30:53 (24%)

Op de hogeschool waar ik zit hebben ze een 'gratis mee te nemen' bak staan. Een tijdje geleden zat daar een functiegenerator, Metrix GX245 van franse bodem lijkt het, in. Het is een 5MHz functiegenerator met 120MHz counter. De functiegenerator lag in de bak omdat hij 'stuk' zou zijn. Het werkend krijgen van de functiegenerator was erg eenvoudig. Ik heb de zekering eruit gehaald, doorgemeten, zekering terug gestopt om die nog goed leek te zijn, spanning er weer op... et voilà een werkende functiegenerator :)

Een functiegenerator is niet iets wat ik direct nodig heb/had, maar komt zo af en toe toch wel van pas.

http://www.naffets.nl/share/gx245-20110627-120921.jpg
(Niet mijn foto, heb helaas geen foto van de mijne)

Dit topic is gesloten