Ik heb hem inmiddels al eventjes staan,
maar toch:
Een Tektronix 465B:
Gekregen van de overbuurman;) en er erg blij mee, al zal ik 100MHz niet zo héél snel nodig hebben.
Dit topic is gesloten
Das een mooi krijgertje!
Jazeker!, Hij heeft wel een klein minpuntje;)
Als je de sec/div schakelaar in het onderbereik zet, moet je soms even op de knop tikken voor hij begint met "scannen"/triggeren.
Hallo,
toch maar weer eens een keer een update plaatsen over de vele dingen die ik sinds mijn laatste post heb weten op te snorren.
- meerdere groottes maxon motoren met vertraging en rotary encoder
- verschillende perslucht onderdelen van voornamelijk festo en SMC
- verschillende vacuum onderdelen (pompje en meerdere koppelingen + slangetjes)
- paneel schakelaars (sleutel/druk)
- montage rail materiaal
en onlangs een vracht met componenten uit boxpallets van mijn stagebedrijf weten op te snorren.
- 500X High voltage resistors (6.8 MΩ)(in originele doos)
- 200X weerstanden netwerk (10* 47KΩ)
- 743X Condensator (10µF, 16V)
- 1313X IR led (7503-TE of zoiets)
- 588X BFQ - 225 transistor (TO behuizing, 4 pins)
- 500X LM308 AH (in originele National Semiconductor doos)
- 200X F5T8GP micro switch
- 399X weerstanden (5%, 4W) (verder geen aanduidingen of wat dan ook)
- +/- 250X BSS61 (PNP Darlington transistor)
- 496X condensatoren (100µF, 63V)
- 50X IC OM30-60 (geen enkele info over te vinden) (in originele philips doos)
- 26X Philips NE521N (in originele buis)
- 20X IC-24pins voetjes
Smd onderdelen:
- 2 rol (1000X per rol) SMD BST80
- 1 rol (2462X) BZV87
- 1 rol (2868X) BFR31
- 1 rol (3873X) .015µF, 50 V, +/-5%
- 1 doos (NE527D) 11 buisjes, 1 niet compleet (10X 57 stuk, 1X 47 stuk)met originele Philips doos
in 'grote'lijnen was dit het wel zo'n beetje.
alles nog verder uitzoeken en plaatsje geven. mocht je ergens interesse in hebben, stuur dan maar een mailtje.
mvg,
Hobbyknutselaar
op school waren we aan het opruimen en het oude/afgekeurd meetapparatuur ging de deur uit dus was weer eens mooie shoppen for free.
5x delta voedingen
2x E030-1
2x E015-2
1x E018-0,6D
moet er 2 nakijken want die werken niet.
(ff wachten tot delta de schema's heeft gemailt)
philips pm 2521
mischien dat ik hier nog de probe voor ga zoeken.
het scherm is een beetje zwart in de hoekjes (inkt?) maar is goed aftelezen
2x philips pm 5107 2x philips pm 5131
hier hebben ze de frequentiepotmeters van doorgedraait dus die moet ik nog vervangen.
Helaas ... die 'inkt' betekend dat het LCD display ergens gebroken is. Dat zal je niet kunnen repareren.
Mooie vangst in ieder geval
Ghole
Drooool, das een mooie vangst!!!! Zo even om mee te nemen..
dat zijn idd leuke dingen om even te scoren voor de vakantie...
grappig dat die 5131 in het blauw en rood bestaat , ze zullen maar een paar jaar verschillen wrs..
die delta ( hirschmann )poolklemmen heb ik van de week nog een 10 dozijn gescoord gehad , niet geheel gratis , maar hoef ze voorlopig ook niet meer te kopen ...
op school hadden we een grote voorraad hirschmann poolklemmen.
ze hadden ze alleen niet in de container moeten gooien (zonde )
anders had ik ze mee genomen.
(school = geldverspilling ze gooien te vaak dingen weg die nog goed of bruikbaar zijn)
WOW Geek! goede vangst!! Die scholen van tegenwoordig gooien ook alles weg. Ik had laatst ook weer een mazzeltje ik heb een 3COM switch uit de afal bak weten te reden. werkte nog prima 10/100/1000 Mbs 24 ports.
bij ons stond een bak op de afdeling, met gratis meeneem spul. Zelden dat daar iets nuttigs in zat, hooguit wat oude mappen etc, wat computeronderdelen.. ja, t was wel op een elektroafdeling.
Bij de opruiming van "ons" club magazijn kwam een EL6415 voor de dag:
Een 'Philips S.Q. Mischpult verstarker'. 35 Watt.
Originele foto:
http://www.txrx.nl/henri/EL6415/IMG_6204_Ph_EL6415.JPG
Via via een docje gevonden:
http://telefunken.te.funpic.de/philips61/philips108.jpg
Zelfs nog de documentatie gevonden:
http://83.117.57.34/nvhr/Philips_EL6415.pdf
Waar we die precies aan overgehouden hebben weet ik niet. Ik wist nog niet eens dat we dat ding er al (minstens) 15 jaar hadden staan.
Er zitten nog o.a. EL36 reserve buizen bij.
Ik moet deze nog even testen (na formatie van de elco's) en dan denk ik dat ik hem hier in de V&A aan ga bieden. (Ik denk wel dat het een collectors item is.)
Zonde om te slopen: dan wordt ik hier direct van het forum verbannen denk ik!
Op 9 juli 2011 17:01:59 schreef MAH:
bij ons stond een bak op de afdeling, met gratis meeneem spul. Zelden dat daar iets nuttigs in zat, hooguit wat oude mappen etc, wat computeronderdelen.. ja, t was wel op een elektroafdeling.
Een gokje Hanze hogeschool in Groningen?? Zit daar ook. In de gratis meeneem bak zit af en toe wat interresants. Nog een paar mooie speakertjes ooit uit meegenomen:P maar voor de rest niet veel soeps.
Golden Member
ik heb laatst voor heel weinig geld gekocht.
ongeveer 250 ESD bakjes, 100 printschakelaars 25 potmeters 20 slag,
1300 rode leds voor 1.01 cent per stuk en nog gratis 10 x AT90s8515 en 40 SMD mosfets en wat witte SMD leds.
heb ook weer wat gratis/ uit het vuilnis gered. een lg combimagnetron die niet eens stuk was . er was iets tegen het element aangespat waardoor het ding rookte bij de ovenfunctie . even het raam open en aan laten staan ,en het brand er vanzelf af .
deze heeft ook de functie om bij de oven 2 elementen te gebruiken , dus eerder heet als het ding wat ik al had.
Op 26 juni 2011 15:31:54 schreef testman:
nee , echte apple gadgets.... er zat een productiefout in .
Zo bij een vorig bedrijf enkele honderden AAA batterijtjes van GP meegenomen die weggekieperd werden. De telefoons waar ze inzaten hadden ook een productiefout en zijn de shredder ingegaan...
Zitten dus nu o.a. ook in mijn Philips DECT'jes waarvan de accu's na enkele jaren de geest gaven.
Of een oud Fluke-beestje (4.5 digits) dat werd weggegooid bij mijn huidige bedrijf.
Of een 0-40V, 30A regelbare voeding die soms de meterkastzekering er uit laat knallen als je 'm aanzet en ver over de 30kg weegt.
En ik vergeet ongetwijfeld nog allerlei moois.
[Bericht gewijzigd door r-p op 10 augustus 2011 17:01:45 (15%)
Op 10 augustus 2011 16:51:43 schreef r-p:
[...]...Of een 0-40V, 30A regelbare voeding die soms de meterkastzekering er uit laat knallen als je 'm aanzet en ver over de 30kg weegt....
Dan zet je er een softstart erin, dat maakt die paar 100 gram meer ook niet uit, maar wel voor je huiszekering.
Dan ook eens wat ouds gevonden uit een sloopwoning.
Een uit 1930 daterende Kwh meter met wijzertjes.
En een gietijzeren zekering kastje.
Ik heb het zelf mogen demonteren en ik was net op tijd daarvoor.
Het was nog met RD draad aangesloten.
MVG Gerard.
Golden Member
Op 27 juni 2011 08:40:06 schreef Peter Claus:
Ze zijn inderdaad duur, en bovendien bijna niet meer verkrijgbaar.Geen wonder, voor dat geld heb je vandaag de dag twee mooie 2-regelige LCD displays met backlight.
In 2006 gelijkaardig display vervangen, deze was een TIL311, Farnell of RS Components, ik weet niet juist meer, had deze destijds.
Die 5082 - 7300 displaytjes kostten indertijd (bij uitgifte) 45 gulden PER STUK !!
Ik had er 6 middels een introductieaanbieding. Veel HP meetapparatuur uit die tijd was er mee uitgerust. Er was er ook een type met HEX-uitlezing...
Ze kunnen wel goedkoop die HP display's.
Deze 36 HP5082-7300 voor nog geen 1 euro het stuk. Niet geheel gratis, maar...
Dat is niet veel voor zulk soort display's.
Ik heb er nog meer ook min of meer gekregen.
Moderator
Mooie dingeen, ze hebben 1 nadeel, ze worden HEET !
Op 10 augustus 2011 17:12:47 schreef GerardMonique:
Een uit 1930 daterende Kwh meter met wijzertjes.
Een wisselstroom KWh-meter nog wel?!
Ik heb hier nog een gelijkstroom KWh-meter liggen (bouwjaar onbekend):
Die zal vast ouder zijn (denk ik), maar heeft toch al de gebruikelijke aflezing.
ik zou zeggen dat die van gerard ouder is , deze heeft een te mooie frontplaat met rood en zwart om echt oud te zijn .
hoewel er 14-4-31 opstaat , zou het 14 april 1931 kunnen zijn....
De gelijkstroom kWH-meter is afkomstig uit Antwerpen. En de oudste wisselstroomkabel waaraan ik zelf ooit gewerkt heb, dateert uit 1925. Dat bewijst uiteraard niet, dat er na 1925 geen nieuwe gelijkstoom kWH-meters meer geplaatst werden.
Wat het uiterlijk betreft: daar kan je de ouderdom niet mee bepalen. De behuizing zelf ziet er heel wat ouder uit - ik schat zo'n 500 jaar...
Op 15 augustus 2011 20:46:14 schreef pros:
[...]
Een wisselstroom KWh-meter nog wel?!
Ik heb hier nog een gelijkstroom KWh-meter liggen (bouwjaar onbekend):
Die zal vast ouder zijn (denk ik), maar heeft toch al de gebruikelijke aflezing.
Is het niet 1931? Ook een mooi exemplaar.
En hier nog een oud appart exemplaar
Een die met een kwik-kolom meet.
Die om de zoveel tijd op zijn kop werd gedraaid om opnieuw te beginnen
KiloWattStunden bei 110V. Messb. 0 - 10 A. Schaal 0 - 120. STIA ZAHLER DRP.
MVG Gerard.
De meter (letterlijk) omdraaien? Of de ingang en de uitgang verwisselen?
hoewel er 14-4-31 opstaat...
Waar ziet testman die 14-4-31? GerardMonique ziet het ook? En ik zie niets...
Meter maar eens opengeschroefd, en daar staat het: op de permanente magneet.
M'n ogen zijn niet meer wat ze waren, en omdat ik meestal met tekst aan de slag ben, staat de monitor nogal donker ingesteld met een hoog contrast. Dat heeft dan weer tot gevolg dat zulke details onzichtbaar blijven...
Dit topic is gesloten