Hallo,

ik heb sinds kort een revox g36.
deze heeft een output impedantie van 100k ohm
mijn mixer heeft een input van 3.5k ohm
met als gevolg dat ik veel van mijn hoge frequenties verlies.

ik heb vernomen dat ik met een weerstand van 100k het spectrum
vlak krijg , maar door het signaal verlies moet ik veel gain geven
op de mixer.
met als gevolg waarschijnlijk extra ruis en kleuring van de preamps.

ik ben nu dus op zoek naar een audio trafo met de verhouding 100:3.5
maar deze kan ik nergens vinden.

dus mijn vraag is weet iemand waar ik deze zou kunnen kopen ?
of heeft iemand een andere oplossing om dit probleem op te lossen ?

alvast bedankt !

De output impedantie van een Revox G36 wordt gespecificeerd als minimaal 100k. Er wordt dan nog minimaal 700mV geleverd aan de uitgang.
De uitgangen op de G36 zijn hoogohmige kathodevolgers.

Voor de meeluisterversterker in de G36 past Revox zelf ook de truuk met 100k in serie toe. Met de meeluister keuzeschakelaar (schijf onder een van de knoppen) kan je via de meeluisterversterker horen of deze 100k invloed heeft. Schakel je alleen links of rechts meeluisteren in, zijn deze 100k weerstanden uitgeschakeld.

Zitten er geen hoogohmige inputs op dat mengpaneel?

Impedanties transformeren met het kwadraat van de wikkelverhouding.
Je hebt dus een 1:6 audiotrafo nodig. 100 x (1:6)2 ≈ 2.8

Op 28 juli 2011 20:49:58 schreef Hugo Welther:

Zitten er geen hoogohmige inputs op dat mengpaneel?

ik heb er niet zo veel verstand van , maar ik denk het niet .
hier zijn de specs van mijn mixer.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/353032-REG/Allen_Heath_W316_2DX_…

http://www.lajko-hangszer.hu/kevero-Allen_HeathWZ16.2DX.pdf

maar het liefst neem ik direct op in mijn interface.
deze heeft in een input impedantie van 3.5k ohm

Ik haal nergens uit de beschrijving dat de inputs een impedantie van 3k5 hebben.
Tapedeck sluit je aan op St2. Deze heeft een input impedantie die groter is dan 10k.

Vergeet ook niet om de bias van de G36 af te regelen op de gebruikte tape en tapesoort. Hier valt en staat de geluidskwaliteit mee.

Probeer de revox eens aan te sluiten via een DI met ingangsimpendantie van 1 meg zoals de LA Audio DI. Heb je meteen symmetrisch uit.
Je dient dan wel fantoom te geven, of de DI gebruiken met 2 9volt batterijen.

Heeft de tafel geen hiZ inputs voor het direct aansluiten van een gitaar of bas? Indien wel, hebben deze een impendantie van 220k of groter.

Groet
roy

Op 29 juli 2011 11:45:33 schreef Roy B:
Heeft de tafel geen hiZ inputs voor het direct aansluiten van een gitaar of bas? Indien wel, hebben deze een impendantie van 220k of groter.

hey roy,

mijn interface heeft 1 hiZ input , ik ga dat eens proberen.
zou het ook lukken met een normale DI ? een wat minder dure .
mijn mixer heeft geen hiz inputs volgens mij.

Probeer de hiZ in inderdaad. Als dat goed werkt kan het ook via een DI!
Die LA Audio kost 66€ in Duitsland. De Behringer DI100 kun je ook gebruiken en is relatief goedkoop maar prima voor deze toepassing, heb je er 2 voor 70€.
Let wel op dat je een actieve DI koopt.

Succces
Roy

oke ik heb wat tests gedaan ..

de 100k weerstand maakt het geluid iets mooier al , maar ben nog steeds al mn hoog kwijt.

de hi-z doet het zelfde.

zou het probleem misschien kunnen liggen bij de input van het signaal ?

mijn hd-recorder heeft een output van 1k ohm , en de revox een input van 47 k ohm.

iemand een idee waar het probleem ligt ? en hoe ik dit op los ?

Die Revox is een ouwe buizenbak, die kan na zoveel jaar ook wel gaar zijn. Denk aan condensatoren en versleten buizen.

De Revoxen hebben geloof ik vaak Philips mosterdcondensatoren, daar hoef je je weinig zorgen over te maken. Wel even controleren; als er zwarte teercondensatoren in zitten moeten die zeker gecontroleerd worden.
Er zitten wel veel kleine elco's in die uit kunnen drogen.

Heb je wel de kop gepoetst? En daarna nog eens goed geschrobt? En vervolgens nog eens lekker gepoetst?
Het kan zijn dat er ooit 'n plakkerige Ampex band doorheen is gedraaid, en de plakkerige zooi is er lastig af te poetsen.
Een versleten kop is natuurlijk ook mogelijk. De band moet natuurlijk ook nog in orde zijn, slechte band laat je koppen vollopen waardoor 't hoog verdwijnt. Poetsen!

Versleten buizen hebben meestal andere effecten.

bedankt voor de reacties !

ik heb de bandrecorder van iemand die er regelmatig onderhoud aan deed.
hij verzekerde mij dat het apparaat goed werkt.

kan er niet iets fout gaan wat betreft de impedantie ?
of zou een weerstand van 100k of een hi-z input het probleem normaal moeten oplossen ?

en kan het niet aan de input liggen naar de band toe ?
de speaker die in de revox zit is natuurlijk oud maar ik lijk daar ook al hoog in te missen.

de speaker die in de revox zit is natuurlijk oud maar ik lijk daar ook al hoog in te missen.

Kortom waarschijnlijk toch een probleem in de recorder zelf.

ik heb de bandrecorder van iemand die er regelmatig onderhoud aan deed.
hij verzekerde mij dat het apparaat goed werkt.

Wat is onderhoud in zijn optiek ... Dit apparaat is uit de 60'er jaren, dat is dus componenten vervangen en opnieuw afregelen.

Heb nu een denon cd-speler van 16 jaar oud ter reparatie, daar moet een nieuw loopwerk in, laser is versleten. Speel nog wel maar slaat regelmatig nummer over / leest sommige cd's niet meer.