Lijst in topicstart bijgewerkt. Order naar seeed gaat nog even wat langer duren, ik had genoeg voor 10 printjes naar paypal overgezet, maar niet op 20 gerekend. (Dat kost dus nog 2-3 werkdagen...)

Verdere procedure: Ik bestel bij seeedstudio, seedstudio stuurt printjes naar mij, deelnemers betalen mij, ik stuur printjes naar deelnemers.

@Stijntjhe, ik vrees dat ik je het gras een beetje voor de voeten aan het wegmaaien ben wat die IA betreft...

@Rew:
Dip is wat makkelijker verwisselbaar op een devboardje.

@Roland v. Leusden:
Ik heb een half-af printontwerp, en een af, maar niet gecontroleerd schema. Op zich nog wel tijd om dat netjes af te maken, maar deze vakantie geen tijd meer om nog een 2e IA te houden. Ik denk dat deze eerste al uit gaat lopen tot na m'n vakantie en dat was eigenlijk al niet de bedoeling...

Maar ik zou je die eaglefiles kunnen geven, dat jij de IA doet? Ik wil ook wel 2 van die atmegaprintjes, je zit zo aan de 10. (Of 20, of 50...). Ik wil zelfs dat printje wel verder afmaken. Alleen wil ik niet dat je winst maakt op mijn werk, dus het moet dan wel een nonprofit IA zijn, net als deze.

EDIT:

Op 2 augustus 2011 12:49:46 schreef free_electron:
sporen aan kristal... slecht idee als er daadwerkelijk een kristal op zit ! zet daar solderdots op
)

Dat heb ik dus gedaan. Tevens aanpassing aan de silk in dit plaatje te zien:
http://www.uploadarchief.net/files/download/tiny2313_boardje_.png
Je plaatst dus òf een kristal, of solderdots om de I/O te gebruiken.

Alleen wil ik niet dat je winst maakt op mijn werk, dus het moet dan wel een nonprofit IA zijn, net als deze.

Prima, da's geen probleem. Ik gebruik alleen geen Eagle maar Protel, mocht jij ze afmaken dan wil ik de IA wel doen.

Schema blijkt een stukje onaffer dan ik dacht, dus het kan even duren... (Headers staan er niet op, voeding niet, serieel niet, en het wordt een 10*10 print, dus het is zonde om het er niet bij te zetten.)

Misschien is het een idee een apart topic te openen in ontwikkeling hiervoor? Weet niet hoe de mod's daar tegenover staan?

Mocht het zo zijn dat je silk ruimte nodig hebt, of als je moet schuiven met of voor andere onderdelen, dan mag je wat mij betreft de silk onderdeel waarden zoals 100nF, weglaten.

Doe trouwens maar een printje erbij als het kan. Dan hou ik er een zonder x-tal, anders moet ik het ooit een uit solderen. Als het kan natuurlijk.

Deze soldeer dots, waar free_electron het over had ( ander topic ), kunnen beide aan één zijde via een via? B.v achter zijde om het (de)solderen te vergemakkelijken in geval iemand er later ( terug ) een kristal wilt plaatsen?

Hoop dat je begrijp wat ik bedoel.

Je kunt ook zo'n female headerpin op de plek van het kristal zetten, dan hoef je niet te desolderen :) Zo zit het op de dwarfboardjes van voti ook. Dick best heeft zelfs 'n speciaal kristal voetje. (Staat bij de kristallen)

Allebij die soldeerjumpers aan de ondekant heeft ook mijn voorkeur eigenlijk. Alleen komen er dan wel een aantal via's bij.

EDIT:
Plaatje bijgewerkt. 1 via op deze manier. Valt nog mee.

EDIT2:
Lord Anubis, je krijgt al 2 printjes hoor ;) 1 van de gewone en 1 van de reservelijst. Of zou je er eigenlijk 3 willen?

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (14%)]

Op 2 augustus 2011 16:22:40 schreef Lucky Luke:
Je kunt ook zo'n female headerpin op de plek van het kristal zetten, dan hoef je niet te desolderen :)

Lord Anubis, je krijgt al 2 printjes hoor ;) 1 van de gewone en 1 van de reservelijst. Of zou je er eigenlijk 3 willen?

de female header pin was de bedoeling met het tweede printje.

3 dus in totaal.

Dat wordt even zien hoeveel seeed er gaat leveren, maar misschien kan het wel.

Silk heeft nog een kleine aanpassing ondergaan: ISP header heeft nu pin 1 indicatie. Toch wel handig...

Geld is binnen bij paypal, ik ga de order bij seeedstudio plaatsen en iedereen mailen met betalingsgegevens.

Dan kan iedereen mij alvast betalen terwijl seeed de printjes maakt en opstuurt, of eventueel wachten tot ik de printen heb.

Ik stuur de printjes vervolgens op nadat ik de betaling binnen heb.

Voor de atmegamensen: Er is een topic in de sectie "ontwikkeling", om te discussieren over de ontwikkeling van het atmegabordje (AVRDB-M328).

EDIT:
Order geplaatst, alle printjes samen kosten €17,60 incl. de verzending naar mij toe. Dat komt dus op €0,88 per printje exl. verzending naar u allen deelnemers van deze IA.

EDIT2:
Iedereen heeft nu als het goed is mail met prijs en betalingsgegevens. Zoniet: mail mij.

Nieuws van Seeed: Order is in behandeling.
Meer nieuws van Seeed: Printen zijn in productie.

Vanaf bestel datum tot einde productie duurt meestal 5 a 6 dagen. Het verzenden duurt meestal kleine 2 a 3 weken. Die van mijn zijn zins vanmorgen onderweg van uit Hong Kong naar Nederland, ze zijn 3-8-2011 op de bus gedaan door seeedstudio.

Je krijgt een track en trace code, kan even dag of 4 duren voordat de track en trace code werkt.

Ben benieuwd, dit was je eerste printje?

Eerste print die ik laat maken bij Seeedstudio inderdaad. Niet de eerste die ik ooit getekend heb.

Heb het geld overgemaakt, plus extra voor een eventuele postzegel. Mag je anders gewoon houden helaas kan je er geen biertje van kopen:P

Ach joh, ik drink toch nooit bier :) Met wat pech wil de TNTpostNL het hebben anders gaat het in de hobbypot.

Betalingen bijgewerkt, en even volgorde van bevestigers 1e ronde opnieuw uitgezocht uit m'n mail. Die met een E-tje krijgen de geteste printjes.

Mail van seeedstudio: Printjes zijn geproduceerd en vandaag naar me verzonden. Over een dag of 2 zou ik tracking informatie moeten hebben. Het zou zo'n 2-4 weken duren voor ik ze heb.

EDIT: en even betalingen in TS bijgewerkt.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (11%)]

Printjes zijn binnen :) Valt me nog mee qua snelheid.
Iedereen die ze snel thuis wil hebben en nog niet betaald heeft moet nu dus gaan betalen. Ik verzend pas na betaling. (Wie al betaald heeft kan ze dus spoedig verwachten).

Ze hebben ze verrassend genoeg ook echt in 2 batches van 10 gemaakt, dat is te zien aan hun eigen nummers die ze er bij hebben gezet op de top silkscreen. (gelukkig niet storend over iets anders heen). En op de botom silk hebben ze bij bijna de helft de copyright weggeveegd. Had het kunnen weten natuurlijk, het blijft China :P (Nee, staat heel krap op de rand, is denk ik bij het loszagen gedaan, vooral omdat het precies bij 1 van die 2 batches is en bij alle printjes van die batch op 1 na, dat doet toch echt aan het loszagen denken omdat het laatste printje niet losgezaagd hoeft te worden).

EDIT:
En wat me nu pas opvalt: copyright in botomsilk is 2010, top is wel 2011. :+

Ik mail als je printjes verzonden zijn.

De betaalde printjes zijn verstuurd, de andere liggen ingepakt klaar.

Lijst met betalingen in topicstart bijgewerkt.

Van VW3JB al gehoord dat het wat langer kon duren, is besproken en is geen probleem.

Printjes van LA gaan vandaag op de bus.

Iedereen die me teruggemaild heeft na ontvangst: Bedankt voor de terugmelding.

Aan alle deelnemers van de IA: Hartelijk dank voor het gestelde vertrouwen en veel plezier met het AVR devboardje :)

En natuurlijk de beloofde files voor wie zelf een printje wil maken. (Eagle schema en bord, en de gerbers. Gerbers zijn aangepast, het ordernummer is eruit gehaald en het jaartal klopt nu wel (2011).)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (11%)]

Ik had eigenlijk nog een vraagje waarvoor ik eigenlijk geen nieuw topic wou openen: hoe zit het met de pin-compatibiliteit van de AVR-series?

Zelfde serie (TinyAVR/MegaAVR/XMega) met hetzelfde aantal pinnen werkt??

[Bericht gewijzigd door necessaryevil op (13%)]

Op het AVRDB-2313 bordje van deze actie passen attiny2313, attiny2313A, attiny4313, en mocht je die nog hebben liggen at90s2313.

Het is ontworpen voor de attiny2313, maar als de pinout overeenkomt (zie datasheet) past een andere avr natuurlijk ook.

De de attiny 4313 heeft dubbel zoveel flash, ram en eeprom als de attiny2313.

Attiny26, 261 en 461 zijn ook 20 pin PDIP, maar niet pin compatibel met de attiny2313. Atmega's met 20 poten in pdip zijn er niet, en xmega's en 32 bit's AVR's zijn er überhaupt niet in DIP.

(net even een onderzoekje naar gedaan, deze post ondertussen enige malen gewijzigd)

Op het atmegabordje (zie andere topic) passen atmega48, 88, 168, 328. En mogelijk meer, daar heb ik nog niet naar gekeken.

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (40%)]

Oke, bedankt.

Ik had wat onderzoek gedaan, en had ook zoiets geconcludeerd uit de datasheet, maar ik zocht nog een soort van bevestiging.

//edit
Hmm, AT89C2051 en ATtiny2313V kosten allebei €1,50 bij dick best, de 2313 kost 2 euro. Maakt eigenlijk niet zoveel uit dus.