RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Waar gebeurt: Kreeg een oudere dame, liep eind 60 aan de telefoon. Had net een maand of 2 haar eerste computer; alles erop en eraan. TFT, snel ding, draadloos toetsenbord en muis.
Belt ze in totale paniek op: MIJN MUIS DOET RAAR! De knoppen doen het niet meer en de pijl gaat alle kanten op! IK BEN GEHACKT!
Gelukkig woonde ze dicht bij, dus maar even in de auto gesproken en op de koffie gegaan.
Had ze haar draadloze muis ondersteboven vast....
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
In de computer begin tijd zat ik op de service desk. Na een pc prive project aan de tweede kamer. Wordt gebeld dat hij niets op zijn floppy kan schrijven. Er zaten een paar lege floppys bij en ie hadden verschillende kleurtjes. Dus stap voor stap met hem een schijfje geformateerd ( dingen als, druk op enter, waar zit die, ik heb alleen return
) zijn we klaar, dacht ik zegt hij , nee, want ik had nog niet verteld hoe het met een een groene en een gele floppy moet.....
Werkte bij V&D als weekendbaantje op de rekenmachine afdeling. Komt. Een mevrouw die vraagt of ik inkt heb voor haar rekenmachine. Niet vreemd, die ingen hadden vaak zo'n printrol dus ik vrag het type. Ze haalt een zakjapper uit haar tas en geeft hem aan mij. Ik zeg dus dat daar geen inkt in zit, wel hoor zegt ze en wijst op de lcd display met zwarte plekken, kijk maar daar lekt het dus kunt u hem bijvullen ?
Mod-edit: Die was nog erger dan onderbroekenlol
edit:
Helpdesk: Wat is het probleem?
Klant:Mijn toetsenbord doet niks meer. En hij was juist zo lekker schoon nadat ik hem door een sopje had gehaald.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (47%)]
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Benamingen gehoord op de TD:
kleurengenerator: Verfdoos
Toongenerator : Toonfiets
Patroongenerator: Blokkendoos
Sweepgenerator : Hobbellater
Analyzer : Anaalijzer
Optocoupler : Optoklopper
Display : Dipslee
Matrix : Matras
Dipswitch : Dipshit
Condensator : Condesnater
Schuifmaat : Schuifelmaat
Knoeiwerk : Pattapatta
Proefschakeling : Hooiberg
krokodillebek : Schoonmoeder
Koffiedame : Koffiepot
Dat was het voor zover ik me nog herinner maar er zullen zeker nog wel meer benamingen zijn.
Mac.
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Vier chirurgen zitten tijdens de koffie te praten over hun werk.
De eerste zegt: ik denk dat accountants het makkelijkst te opereren zijn, alles ligt genummerd.
De tweede zegt: ik denk dat bibliothecarissen het makkelijst te opereren zijn, alles ligt op alfabethische volgorde.
De derde zegt: ik denk dat elektriciens het makkelijkst te opereren zijn, alles is op kleur gecodeerd
De vierde zegt: ik hou het bij automonteurs, die tonen begrip wanneer er onderdelen overblijven na de operatie.
Op 15 augustus 2011 14:44:25 schreef McDuff:...Koffiedame : Koffiepot
Voreger werkt bij ons ene Dick. Steevast vroeg de koffiepot "wil je koffiedick" Zijn vaste antwoord, "Nee, doe maar theemuts"
Nog een aanvulling op de lijst: draadsteuntjes - straatdeuntjes (thnx Tidak)
Uit de oude computerdoos: "Who is General failure, and why is he reading my disk"
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Eentje van eigen makelij om in te kaderen:
Elektronische mythologie:
Spanning en stroom, 2 onafscheidelijke vrienden gaan samen hand in hand, een tochtje maken door elektronicaland.
Aan de hand van een schemaatje, gekregen van hun nonkel Ohm, weten ze de weg.
Aan het dal van Early komen ze Thévénin tegen en Norton, spanning maakt een praatje met Thevenin, stroom maakt een praatje met Norton.
Even verderop komen ze transformator tegen, ze gaan liever meteen verder voor hij ingewikkeld gaat doen. Het is niet de eerste keer dat hij spanning groot maakt en stroom klein! Ze gaan het dal over, over de brug van Wheatstone. Coulomb is aan het experimenteren en er hangt lading in de lucht. Hertz is onrustig en rent over en weer. Hij heeft wel vaker stemmingswisselingen.
In het hol van Ebers Moll, is Miller ook bezig. Hij heeft effect door zijn vele capaciteiten maar werkt steeds tegen door zijn tegendraadse natuur. Maar gelukkig: Bootstrap en cascode weten hier wel raad mee.
NTC is in de hoek gezet door zijn pa PTC, vanwege zijn niet lineair gedrag. Hij bood wel wat weerstand maar Pa PTC is onverbiddelijk. Peltier is in zijn element en is dik ingeduffeld, anders heeft hij het altijd koud. Hij ontfermt zich over NTC en deelt in zijn warmte, zo gaat het snel wat beter. Niet lineair gedrag... knort NTC, van diode en transistor wordt wel meer getolereerd. Ma LDR, die ligt te zonnen want ze houdt van licht zegt: ja, dat klopt wel NTCtje, maar diode en transistor worden dan ook wat meer tegengekoppeld.
Even verderop spelen een handjevol elektronen indiaantje rond een totempole. En Opa mp kijkt in zijn stroomspiegel: spiegelje spiegeltje aan de wand, wie heeft er het meeste gain bandwidth product van het ganse land...
In de verte klinkt muziek. Ze gaan wat dichterbij en zien dartelend elektronen en luchtmoleculen dansen op het ritme van een paar luide
sprekers. De luide sprekers vallen onder de dirrigentie van de eindtrap, een zwaar en zeer vermogend man. Push pull zit in de voedingsbranche, en levert al lang aan eindtrap. Push pull heeft het druk, er komt veel geduw en getrek aan te pas.
Op het podium staat een schare IC's te swingen en ze zetten hun beste pootjes voor. Radiolampen doen hun best en verzorgen de verlichting.
An tenne is ook op het feestje, ze ziet er, zoals altijd, stralend uit. Mosfet staat op en neer te springen alsof zijn leven er vanaf hangt. En Mr deci Bell is er ook, die wikt en weegt alles in de juiste verhouding. Hartley, Colpitts en Clapps tenslotte houden het ritme erin.
Eens na 00H draait hoofdschakelaar zich om en iedereen komt tot rust; morgen weer een nieuwe mooie dag!
- - big bang - -
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Ook echt gebeurd:
wBij en bedrijf waar ik werkte hadden we een stagiair. Die moest een printje maken met:
.1 magnetisch veld kompas
.2 GPS
.3 3 as accelerometer
zo gezegd zo gedaan, kleine AVR erop om alles in te lezen voeding erop en paar keer laten controleren en zat allemaal redelijk goed.
Print getekend. en toen die klaar was nog wat kleine wijzigingen, waarbij ik zo inens zie dat de connector helemaal middenop staat. Ik zeg: "zet die connector beetje naar de zijkant, makkelijker als je hem ansluit op het systeem."
hij: "owh, maar das niet erg, dat is de programmeer connector (ISP)"
ik: "waar zit de output connector dan?"
hij "moest die er ook op?"
Dit was geen FIFO of LIFO, maar een FINO of LINO!!!
ik zal jullie later verblijden met nog meer verhalen van stagiairs. Want er zijn erbij..
RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
The ultimate Toolkit: WD-40 and Ducttape:
Instructions:
1. If it doesn't move and it's supposed to:
use the WD-40.
2. If it moves, and it's not supposed to,
use the duct tape.
Op 15 augustus 2011 14:23:51 schreef LEDfan:
Waar zit de any key?
Op de achterkant van het toetsenbord. Omdraaien, neerleggen en knop indrukken.
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Voor alle duidelijkheid: de in mijn lijst genoemde benamingen waren
al jaren in gebruik en geen eigen interpretaties.
Schimanski: die is ook heel leuk.
Electrofreak: zou ook bijv. rotpot kunnen zijn, maar die van jou
klinkt wat beschaafder moet ik zeggen.
Als er iets op de grond kletterde of er ontplofte met luid geweld een elco klonk het als één koor over de hele TD: Dát was de koffieeeee!
( deze uitdrukking kwam uit een of andere tv uitzending, meen jaren 90, waarbij een volle koffiepot met luid lawaai aan barrels op de vloer kletterde.)
Mac.
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Accu is een stroomdoos, transformator is een stroomijzer en een netschakelaar is de gaskraan. Tenslotte een variac is een gasdruk regelaar.
Groetjes Hans.
[Bericht gewijzigd door Zoef de Haas. op (17%)]
guidob
Overleden
... klonk het als één koor over de hele TD: Dát was de koffieeeee!
( deze uitdrukking kwam uit een of andere tv uitzending, meen jaren 90, waarbij een volle koffiepot met luid lawaai aan barrels op de vloer kletterde.)
Mac.
Radio denk ik. Dik voor mekaar show
http://www.youtube.com/watch?v=OLqzYLYIUD4
(cultuurbarbaar) 
Een vroegere collega van me, had niets met elektronica. Als er dan een klant naar hem toe kwam, met een kapotte print.
Klant: Zeg kan je die voor me nakijken hij werkt niet meer.
Collega: Das radio, daar snap ik niks van.
McDuff
Guidob: Die kreet kwam wel uit de hoek van personen die gek waren van de Dik voor mekaarshow, zal dus van de radio uitzending geweest zijn. Was er zelf niet zo gek op maar heb de bewuste uizending via jouw link eens kunnen beluisteren en moest er dit keer wel hevig om lachen; wat een puinhoop maakte die Van Duin er van.
Bedankt voor de link.
Groeten,
Mac.
nulzeventig
HF virus is hier aanwezig!
Jullie hebben waarschijnlijk allemaal al ervaring gehad met spam mail uit Azie. Ik lees het soms wel, vandaag kwam ik een leuke tegen. In de slot zin stond er:
Should you have any other requests, please don’t hesitate to touch us.
Nu weet ik niet of dit een correcte zin is of niet maar eigenlijk klinkt het toch wel heeeeel erg verkeerd.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het is zeker een correcte zin, maar ik denk dat ze een net iets andere betekenis in gedachten hadden 
Oorzaak van dit soort geintjes is vaak dat er meerdere interpretaties van het oorspronkelijke Chinese (werk)woord mogelijk zijn. Een bekende fout die jarenlang in een veel gebruikt woordenboek zat, of die in elk geval vaak door Chinese vertalers gemaakt is het vertalen van het Chinese werkwoord voor doen in "to fuck" in plaats van "to do". Ook in het Nederlands en het Engels is de uitdrukking "Ik zou hem/haar wel doen" gangbaar, dus niet echt een heel vreemde fout maar wel een hilarische voor in een gebruiksaanwijzing (liefst eentje van accesoires die gebruikt worden in de door jou elders in het kader van Haagse humor genoemde kinderopvang
).
hoe noemt men een locale user op een netwerk ?
een L-USER ....
God bracht licht in de wereld,
en Frits bracht licht in Philips
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Lucas, prince of darkness, voor de niet ingewijde, een merk wat geavanceerde auto electronica maakt. Vooral berucht in de jaren 70. Het staat voor: Loose Unsoldered Connections and Splices
The Lucas motto: "Get home before dark."
Lucas is the patent holder for the short circuit.
Lucas , Inventor of the first intermittent wiper.
Lucas , Inventor of the self-dimming headlamp.
The three position Lucas switch - Dim, Flicker and Off.
The Original Anti-Theft Device - Lucas Electrics.
Lucas systems actually uses AC current; it just has a random frequency.
"I have had a Lucas pacemaker for years and have never had any trou..."
If Lucas made guns, wars would not start.
A friend of mine told everybody he never had any electric problems with his Lucas equipment. Today he lives in the countryside, in a large manor with lots of friendly servants around him an an occasional ice cold shower...
Back in the 70's, Lucas decided to diversify its product line and began manufacturing vacuum cleaners. It was the only product they offered which did not suck.
Q: Why do the British drink warm beer? A: Because Lucas makes their refrigerators
Alexander Graham Bell invented the Telephone.Thomas Edison invented the Light Bulb. Joseph Lucas invented the Short Circuit.
Recommended procedure before taking on a repair of Lucas equipment: Check the position of the stars,kill a chicken and walk three times clockwise around your car chanting:" Oh mighty Prince of Darkness protect your unworthy servant.."
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Oei...
"I have had a Lucas pacemaker for years and have never had any trou..."
Op 15 oktober 2010 20:11:36 schreef Peter494:
- Een metronoom is niet wat ik zoek. De frequentie (die in de huidige richtlijnen 100/min is) is geen probleem omdat we een pneumatisch apparaat hebben dat voor ons de massage's overneemt. Het apparaat (=LUCAS) hoeven we niet te controleren.
Maar er is een lichtpuntje: (phun intended)
"If Lucas made guns, wars would not start."
Iemand een schematje voor een railgun?
Net een goede(lees flauw) bedacht:
Iemand vraagt of je wat tips hebt om een versterker te repareren. Je zegt je kan het beste de voeding testen, haal bv. verdachte componenten eruit en kijk dan of de zekering er nog uitvliegt.
Even later komt hij terug en zegt hoe kan ik testen of de transfo de boosdoener is? Jij zegt, ah haal die er even tussen uit, als de zekering er dan nog uit vliegt licht het niet aan de transfo.