Snapte er al niks meer van, maar document zal misschien meer licht in de duisternis werpen.
Omdat ik het topic alweer flink aan het vervuilen ben zal ik ook even wat bijdragen.
Testje waar ik vrijdag even mee bezig ben geweest, wat gekloot met USB van de at90usb162. Gebruik twee endpoints(lezen en schrijven) van ieder 32byte. Verder heb ik C# met LibUsbDotNet gebruikt om pc software te schrijven om de avr te bedienen. Stelt op zich niet veel voor, kan rode led aan of uit doen, zal dan via usb bericht terug krijgen of de led aan of uit is, en tevens is de status zichtbaar op het lcd schermpje. Doel van dit projectje is om te kijken wat er mogelijk is met de usb van de at90usb serie, wil namelijk de at90usb646 gaan gebruiken voor mijn volgende project.
Heb drivers en library van Reusch Elektronik gebruikt.
En filmpje, let niet op het camerawerk, film met een hand en probeer door de cameralens de pc te bedienen.
YouTube: P1130787
- YouTube
Dit was mijn project van afgelopen maand, heb er 10 gemaakt voor aantal mensen. Is dag nacht simulator voor het aquarium. Kan ongeveer 3x 3 a 4A aan leds aansturen zonder koeling. Die leds kunnen dan via een dagschema gedimd worden. Zo kan er in de ochtend rustig aan de gesimuleerde zon opkomen in het aquarium en in de avond kan de gesimuleerde zon weer rustig ondergaan.
Het volgende project is mijn aquarium controller hoofd unit.
Atmega328p-AU
128Kb eeprom
ds1307
14 uitgangen (via twee shift registers), voor de uitgangen(Relais, Leds/fans, TL, etc)
Opamp met actieve sallen-key low pass filter, om ph probe uit te lezen.
Ingang voor IR of 1-wire
2x temperatuur ingangen.
USB
Buzzer
LCD 2x16 via shift register
Verder nog wat vrij adc en i/o pinnen.
En nu als die in de behuizing is ingebouwd.