keuninkske
!overload! to much information in this signature!
bedankt hugo,
op rick donkers zijn website heb ik de eerste soortgenoten teruggevonden. ik stuur hem een mailtje of de maatvoering en het weerhaakje ook werken bij zijn modellen.
verdere ideeen altijd welkom
toch vast hartelijk bedankt
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 16 oktober 2011 13:56:23 schreef riski:
Mijn oren zijn nog jong en hoor nog gewoon tonen rond 20 000Hrz.
Dan moet je niet op 20kHz gaan PWMen maar voor jou en je leeftijdsgenoten rond de 30kHz. Dat hoort niemand meer, ook jij niet.
Is de S201S04 van sharp nog te krijg en waar? Of wat is een eventuele vervanger? Word in meerdere schakelingen van elektuur/elex gebruikt.
Kan ik inplaats van de s201s04 de s201s05 gebruiken?
[Bericht gewijzigd door wouterb op (17%)]
S201s04: http://www.materialboerse.de/matstock/html/pdf/Katalog%20-%20materialb…
heeft er volgens deze PDF nog een paar liggen..
Op 20 oktober 2011 17:48:47 schreef wouterb:
Is de S201S04 van sharp nog te krijg en waar?...........
Staat hier niets tussen voor je. http://nl.rs-online.com/web/c/?searchTerm=sharp+solidstate&sra=oss
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Om nog even op mijn vorige bericht terug te komen: Ik heb de gloeilampjes vervangen voor 3mm 12volt leds van kingbright. Na wat gepeuter wilden de gloeilampjes eruit en konden de leds erin. Het werk ook, alleen zijn ze veel te zwak, je kan het display nu nog enkel met grote moeite lezen. Het moeten dus toch gewone leds met weerstand worden blijkbaar.
@ship: ja, ik ga er zo'n echte sjonnie-wagen van maken 
Op 21 oktober 2011 19:23:43 schreef MAH:
Om nog even op mijn vorige bericht terug te komen: Het moeten dus toch gewone leds met weerstand worden blijkbaar.
wel gewone RGB's neem ik aan?
(inkl sturing)
Ik ben op zoek naar zeer soepele lintkabel.
Alle lintkabel die ik tegen kom heeft een pvc isolatie, bestaat er ook lintkabel met silicone isolatie?
Het moet wel minimaal 5 aderig zijn.
Bij voorbaat dank
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Kan je niet beter zo'n mylar print gebruiken? Dat zit ook in je printer om de kop te sturen. Of moet het in meer dan één richting bewogen worden?
Verder wordt de compliance grooter naarmate de lus groter wordt, maar dat kost natuurlijk ook ruimte.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (26%)]
weet iemand waar een beetje betaalbare JTAG kabels te koop zijn?
en dan de 10 pins 1.27mm versie.
//edit//
plaatje erbij:
http://www.keil.com/support/man/docs/ulink2/ulink2_target_cables.jpg
het gaat om een kabeltje die op die 10 pins 1.27mm aansluiting kan om programmer aan te programmeren bordje te hangen
//edit//
[Bericht gewijzigd door Riktw op (54%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
@Kareltje:
Je moet de kabels ook horizontaal plaatsen (dus dwars op de scharnier) en aan vaste posten verbinden en dan vandaaruit de verbindingen maken.
Zo te zien maakt de lengte van de verbindingen niets uit, dus je hebt alle speelruimte.
@Riktw:
Wat zijn JTAG-kabels ??
Je moet de kabels ook horizontaal plaatsen (dus dwars op de scharnier
De meeste aansluitingen kan ik met een verbeterde pcb ook mooi om het scharnier heen vouwen.
Alleen van het display (bovenin) moeten de aansluitingen naar beneden.
In totaal heb ik 23 aansluitingen die ik van het deurtje naar binnen moet krijgen.
Als er lintkabel bestaat met de soepeheid van goede servokabeltje is alles mooi strak weg te werken.
Ik wil van die spagetti af.
Op 29 oktober 2011 20:05:47 schreef Kareltje:
[...]
In totaal heb ik 23 aansluitingen die ik van het deurtje naar binnen moet krijgen.
Aan een 3-aderige kabel heb je genoeg 
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Op 29 oktober 2011 18:37:07 schreef Kareltje:
Alle lintkabel die ik tegen kom heeft een pvc isolatie, bestaat er ook lintkabel met silicone isolatie?
Ja, die bestaat. Zoiets heb ik al eens gerecupereed uit een "ding". Leek op traditonele grijze flatcable, maar was veel soepeler - beweeglijk als elfenhaar... 
Of zoiets ergens verkrijgbaar is, dat is een ander paar mouwen. Er bestaat ook SCSI-kabel die op regelmatige afstanden een stukje stijf is, zodat je daar een persconnector kan plaatsen, en tussendoor uit losse getwiste aderparen bestaat. Die is ook soepel, maar dan zit je vast aan de afstanden tussen de stijve delen.
Ik heb ook al een advertentie in vraag en aanbod geplaatst maar dat wordt kennelijk weinig gelezen.Ik ben op zoek naar een paar mosfetjes 600V in SOT23.Totnutoe de de enige die ik gevonden heb zijn die van Infineon BSS127.Maar niemand heeft die dingen,en dan heb ik het niet over Dick Best of Reichelt.De enige die ze in het programma heeft is Mouser maar de stock staat op 0 en er is 21 weken levertijd.
Tidak Ada
Op 29 oktober 2011 21:03:15 schreef Tidak Ada:
Je bedoelt dat 'breiwerk'
Heb je het tegen mij? 
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Weereens te snel geweest met mijn oordeel...
@Pros:
Zou het deze "elfenhaar" kunnen zijn?
@Chiptronic
3 draden?
Het zou inderdaad een stuk minder kunnen, maar om het terug te brengen naar 3 draden, zonder al teveel modificaties lijkt mij toch een zware opgave.
[Bericht gewijzigd door Kareltje op (31%)]
Tidak Ada
Klopt !! 
Maar Kareltje, om even terug te komen op mijn suggestie: Als je nu zo'n mylar print alleen over het scharnier zet met een header zowel op het deksel als in de kast en vandaaruit de spaghettibedrading aanlegt, is alles toch opgelost ? Dat wordt ook in professionele opstellingen toegepast met meerdere prints in lagen gevouwen. het enige wat an beweegt is dat stukje mylarprint.
Wat versta je onder mylar print?
In een volgende versie van de hoofdprint kan ik zeker rekening houden met de opstelling van de headers (alles links) mits er de ruimte voor is, zonder al teveel draadbrugjes.
Dit zou al een stuk makkelijker werken.
Wat ik nu nog zou kunnen doen, is een railtje maken, waarop ik dubbele pinheaders monteer, en deze aan de linkerkant boven de hoofdprint monteren.
Ik kan dan alle aansluitingen aan de scharnierzijde samen laten komen en met 2 flatcables naar het deurtje gaan.
de voorkant bestaad uit een display een paar drukknoppen en wat LED's
voeding en data, meer hoeft dat niet te zijn.
Je maakt het jezelf moeilijk 
Er kan inderdaad veel verbeterd worden, zoals de accubewaking, die ook in z'n totaliteit op het deurtje zou kunnen, hoewel het dan wel erg krap zou worden, maar het zou mogelijk zijn.
Verder heb ik die 9 knoppen wel nodig, en sommige leds komen ook rechtstreeks van de hoofdprint af.
In principe werkt alles ook zonder die leds en knoppen, maar vooral voor dit project heeft het oog ook wat.
Sorry, allemaal wel een beetje offtopic
Maar ik denk wel dat ik het netjes opgelost krijg vóór Maart 
Tidak Ada
Kijk eens onder de kap van je inktjetprinter,Dan zie je een (meestal bruine, maar soms ook kleurloos) transparante band met printsporen Die is gemaakt op een basis van Mylar® folie en is zeer buigzaam en soepel.
Waarschijnlijk zit er ook een in je scanner.