hoe bedoel je 'hoe je hem ontvangt'

het is brievenbus post dus je zal hem gewoon ergens tegenkomen
al is er dan misschien nog wel wat te verzinnen...

De inhoud volgens mij, niet iedereen zal wrs de inhoud online zetten als ie dat verstuurd.

Ik vind dit wel een leuk projectje, maar misschien is het interessant om een apart boxje te starten dat België kan doorkruisen, want een briefpost naar Nederland van 2Kg kost hier maarliefst €20,60, terwijl dat binnen belgië beperkt is tot €5.

Ik vermoed dat het van Nederland naar hier sturen ook zoiets zal zijn in prijs.

NL binnen europa is niet zo extreem:
Tariefzones Brief buitenland:
500 - 2000 gram € 8,69
dit is voor brievenbuspost!

dit is voor brievenbuspost!

Ik heb het idd ook over brievenbuspost.
Het grappige is dat ik wel een pakket van 10kg, max 100x50x50cm naar Nederland kan sturen voor €10.

Op 4 november 2011 10:06:00 schreef Sandertje:
Thuisbasis van de box: Arnhem :P Misschien kunnen we een keer een box - bijeenkomst houden :P

In arnhem is een hackerspace, misschien is dat wel DE ruimte om zo iets te doen ?

Verder : IWM ( ik wil mee doen. )

voor een meeting zou ik misschien ook nog wel een keer naar arnhem gaan.

Op 4 november 2011 22:09:28 schreef warddr:
Ik vind dit wel een leuk projectje, maar misschien is het interessant om een apart boxje te starten dat België kan doorkruisen, want een briefpost naar Nederland van 2Kg kost hier maarliefst €20,60, terwijl dat binnen belgië beperkt is tot €5.

Ik vermoed dat het van Nederland naar hier sturen ook zoiets zal zijn in prijs.

misschien iemand die in de buurt van de grens woont en in dat geval even aan de andere kant van het lijntje kan posten

Op 4 november 2011 18:41:51 schreef Shiptronic:
Kan je er ook een lijst bijhouden met wat er in de doos zit?

Wie moet die lijst bijhouden? Zender of ontvanger?

Op 4 november 2011 19:01:07 schreef significant:
Wat ook mooi zou zijn is dat iedereen een foto maakt van hoe hij de doos ontvangt. Dit is misschien ook een prikkel om buiten electronica nog iets ludieks te doen.

Verder wil ik ook graag meedoen :-) (Dus: IWM)

Sowiso leuk om van die "Dit is de buit" fototjes te zien als in de rosmalentopic's.

IWM

Heb nog wel wat analoog spul liggen als iemand daarin is geïntresseerd.

boxlog: Gisteren verzonden naar Timberleek. Gewicht: 130 gram. 13 verschillende items, box log briefje niet meegerekend, en van sommige meerdere exemplaren. (Tikt anders ook niet aan bij klein spul).

boxlog:

verrek, vandaag een doosje in de post, speciaal voor mij:
http://i17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/IMAG0236.jpg

Ik heb wat klein spul uit gehaald.
3 stekkerbussen (mooi voor de labo die ik ooit nog moet afmaken)

een 4tal drukschakelaars met heel lang knopje (handig om door een behuizing heen te steken)

een connector met 2 (voor mij) vreemde schakelaars eraan

en 2 zakjes met wat sot23 torren (bc547 en 857) (2x 6 stuks).
enorm klein voor mijn doen, maar wel handig om even ergens tussen te proppen.

toevallig kwam ik in mijn bende nog een ander doosje tegen die ik nu doorstuur. kan ook met brievenbus post, maar is toch een stukje groter:
http://i17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/IMAG0237.jpg

nu nog even door alle spullen heen lopen om te kijken wat ik allemaal heb (je wilt niet weten wat je af en toe tegen komt).

edit:
nou ik heb het pakket weer bij elkaar. op een haar na 250g bij elkaar, (dus net binnen tarief).
de lading:
http://i17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/IMAG0239.jpg
- en rij controllers en eproms, netjes op een stuk schuim, misschien
een idee om die erin te laten zitten om toekomstige ic's een thuis
the geven ;-)
- wat transistorvoeten (voor die ronde metalen dingen, 4 en 8 pin),
- 100uF elco's en 680nF mkp C's
- en nog wat los spul
- en natuurlijk het achtergebleven spul

al stukje fun had ik nog bedacht om een piepertje in het doosje te plaatsen icm een ldr om dit te verkrijgen (filmpje):
http://i17.photobucket.com/albums/b94/timberleek/th_VIDEO0010.jpg
maar het leek me niet verstandig om dat per post te versturen. je zal net zien dat hij per ongeluk aan gaat (om wat voor reden dan ook), dan maak je waarschijnlijk geen vrienden (in deze tijd).

Dus geen verassing voor Dominic, wie de volgende ontvanger is.
Morgen ga ik hem posten.

boxlog

hij is verstuurd, net voor de lichting
de weerstand heeft moeten sneuvelen ivm gewicht (net te veel).
volgende keer beter ;-)

Hehe, ik had ook al half half het idee er zoiets mee uit te halen, maar dan met een zingende kerstkaart. Leek me echter nog een beetje vroeg...

Wat ludieks op de binnenkant schrijven had ook nog gekund.

Die SMPS zat trouwens met een reden op dat displaytje getaped: Dat displaytje heeft -5V nodig voor het contrast. Die SMPS levert nu iets van 8 (Step-up) maar valt om te bouwen naar -5 (inverting).

En die banenbussen heb ik er op het laats nog even bijgemikt als "dat is ook wel leuk". Dat klopte dus :)

Dat andere gaatjesprintje zitten trouwens 2 hele kleine ieniminie groene led's op, met weerstanden. (En een header en een ic, natuurlijk, maar die zijn op de foto al te zien).

EDIT: Timberleek, zou je box log tot 1 woord willen editten? (voor de search ;)) (Had het zelf ook los zie ik nu).

Boxlog:
Doosje zojuist ontvangen, de postbode propte hem letterlijk door de brievenbus maar was al weg voor ik er wat van kon zeggen ....

In elk geval ! Foto's !

http://img542.imageshack.us/img542/2383/boxk.jpg

Eruit gehaald, 2 pin headers, 4 elco's 25V 100uF Rubycon, TMS9914 en een TMP8085. Het kleine LCD wat erin zat is weggegooid, deze was gescheurd.

Erin gestopt; AA116 diodes, stukjes krimpkous in verschillende maten, een 4 polige DPDT tuimelschakelaar, een minitauur tuimel voor op een print, 4,5V relais, een stuk of wat TTL en CMOS chipjes, 2 uA741 opamps , 3 NE555 timers in keramische behuizing. Een zakje met allerlei condensatoren uit een voorraad van Philips. Een paar gekleurde banaanbussen, en wat reed relais en een opto sluisje.

Wie is de volgende ?!

Dominic

Zie je wel, klein en snel :)

Volgende? Kies maar, ik telde er al iets van 7 toen het topic net liep en daar zijn nog bijgekomen dus keus zat. (Alleen zet niet iedereen de "ik wil meedoen" tag in z'n post, dus je moet misschien met de hand zoeken)

Op 8 november 2011 20:27:34 schreef timberleek:
een connector met 2 (voor mij) vreemde schakelaars eraan

Zijn microswitches uit een printer. (Canon waarsch.)

Heb mijn eerste post aangepast :D met de tag, nu als er mensen zijn in NL die dicht bij de grens wonen liever die anders word het een duur grapje.

Ik hoef hem nog niet direct, ik ben nu ziek aan het worden en heb geen tijd de komende dagen om wat te zoeken om erin te doen.
Dat houdt dus alleen maar op.
Ik wacht mijn beurt nog even af, of ik wacht af tot hij in Arnhem is.

leuk, ik zoek nog banaanstekkers, stuur maar op :)
zit ie meteen in arnhem, er zaten nog een hoop andere in arnhem.

[Bericht gewijzigd door Riktw op (40%)]

IWM

Denk er wel aan: ik ben een belg.
Heb nog wel wat leuks om er in te steken.

Laat maar iets weten!

Hij gaat deze week nog naar Riktw ! De rest moeten jullie zelf uitvechten :P

Boxlog ;

De box is donderdag verstuurd naar Arnhem.

En, wie wordt de volgende? Rondje Arnhem?

(Dan kan blackbox nerdeland inhalen. Nerdeland heeft nu 4 ontvangers gehad, blackbox 3, maar wel een stuk sneller.)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (59%)]

Foto's ? :P

Het log heb ik in een enveloppe aan de onderkant geplakt btw.