Vijfde deel van dit Showtopic.
Deel 1, laatste pagina.
Deel 2, laatste pagina.
Deel 3, laatste pagina.
Deel 4, laatste pagina.
Algemene oproep om even op het formaat en grootte van de foto's te letten. Zodra er een waarschuwing verschijnt een (echte!) thumbnail maken. De grootte direct geposte foto's graag onder de 100kB per stuk houden. Dit vanwege onze Belgische forumbezoekers, die vaak nog een duurbetaalde downloadlimiet hebben.
Zie http://www.circuitsonline.net/forum/faq/1#afbeeldingen
Foto's die hier niet aan voldoen zullen gewijzigd worden!
Dit is een showtopic. Dwaal niet te veel van de hoofddiscussies af, dergelijke posts horen hier niet thuis, en kunnen zonder vermelding verwijderd worden.
Ik trap even af met een apparaat dat ik jaren geleden van KT88 heb gekregen, een Heathkit IM-5258 - Harmonic Distortion Analyser.
Deze was in zeer slechte staat met wit geoxideerde connectors en vastgeroeste schroeven. Ook hadden alle schakelaar haperende contacten. Om een aluminium afscherming te verwijderen heb ik zelfs schroeven moeten doorboren.
Maar nu met nieuwe connectors en schone contacten werkt alles weer zoals het hoort. Alleen is dit beestje al wat ouder... de vervorming is tot 0,01% per schaaldeel af te lezen (full scale 0.3%), en dat is ver boven wat moderne versterkers normaal doen. Buizen versterkers vervormen meer, daar blijft het een goede meter voor.
En deze is ook als AC-mV meter tot minimaal 100kHz (1mV tot 300V full scale) en als dB-meter te gebruiken(-50dB tot +60dB full scale).
Wat ik nog niet gedaan heb zijn elco's vervangen, maar er zijn me geen gekke dingen/storingen opgevallen, en dit (zelfbouwapparaat) is heel erg servicevriendelijk).